Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Varför oroa sig för något man inte kan styra över? Det blir som det blir. Om kriget kommer drar jag bara utomlands.
Tror du ja.
Du tillhör nog den generationen som blir tvångsinkallad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför oroa sig för något man inte kan styra över? Det blir som det blir. Om kriget kommer drar jag bara utomlands.
Om det skulle bli ett så fullskaligt krig och att Sverige skulle bli inblandat till den graden så att du avser att dra utomlands, vilket land skulle du fly till?Varför oroa sig för något man inte kan styra över? Det blir som det blir. Om kriget kommer drar jag bara utomlands.
Det kan vara bra att sitta på några medborgarskap i dessa tider.Om det skulle bli ett så fullskaligt krig och att Sverige skulle bli inblandat till den graden så att du avser att dra utomlands, vilket land skulle du fly till?
Vägrade göra lumpen, blev hämtad av polis. Väl på mönstringen sa jag att jag vägrade. Inget hände utan jag skickades bara hem. Kommer aldrig kriga för något eller någon, speciellt inte för att några stolpskott till makthavare vill visa vems fiktiva penis som är störst.Tror du ja.
Du tillhör nog den generationen som blir tvångsinkallad.
Det enda trollet här är du.Österut?
![]()
Är väl lite av samma åsikt egentligen.Vägrade göra lumpen, blev hämtad av polis. Väl på mönstringen sa jag att jag vägrade. Inget hände utan jag skickades bara hem. Kommer aldrig kriga för något eller någon, speciellt inte för att några stolpskott till makthavare vill visa vems fiktiva penis som är störst.
Drar som sagt utomlands om det skulle behövas och kommer även att hålla mig utomlands för några 4 år i fängelse kommer jag inte sitta. EU är stort och jag har bekanta i olika länder, även utanför EU. Har många alternativ att välja mellan.
Det enda trollet här är du.
Vägrade göra lumpen, blev hämtad av polis. Väl på mönstringen sa jag att jag vägrade. Inget hände utan jag skickades bara hem. Kommer aldrig kriga för något eller någon, speciellt inte för att några stolpskott till makthavare vill visa vems fiktiva penis som är störst.
Drar som sagt utomlands om det skulle behövas och kommer även att hålla mig utomlands för några 4 år i fängelse kommer jag inte sitta. EU är stort och jag har bekanta i olika länder, även utanför EU. Har många alternativ att välja mellan.
Det enda trollet här är du.
Bor 5 mil från Norska gränsen som är 163 mil lång, så där slinker man lätt igenom. Kan även ta mig ur landet på andra sätt om det skulle behövas.Det där med att "dra utomlands" är lite svårt bara, Ryzzar försökte i stor skala, Ukrainare i lite mindre utsträckning att fly landet, men då var det försent, gränserna var stängda för alla män i en ålder som skulle kunna tänkas inkallas.
Har aldrig påstått det heller. Kommer helt enkelt inte stanna kvar i landet utan det får genier som ni göra. Om du vill strida och dö för ditt land så gör det. Jag gör det då inte.Att du inte gjort lumpen friskriver dig inte från någon försvarsplikt.
Bor 5 mil från Norska gränsen som är 163 mil lång, så där slinker man lätt igenom. Kan även ta mig ur landet på andra sätt om det skulle behövas.
Svenskar är inte så poppis i Norge längre.Bor 5 mil från Norska gränsen som är 163 mil lång, så där slinker man lätt igenom. Kan även ta mig ur landet på andra sätt om det skulle behövas.
Har aldrig påstått det heller. Kommer helt enkelt inte stanna kvar i landet utan det får genier som ni göra. Om du vill strida och dö för ditt land så gör det. Jag gör det då inte.
I Sverige är desertörer populära. Under Vietnamkriget, fritt fram för amerikaner som inte gillade att tjäna Oncle Sam. Under Eritreas krig, bara att anmäla sig i Sverige så var det uppehållstillstånd och Svenskt Medborgarskap, du behövde inte längre vara kvar i Sverige, du kunde ändå bli svensk medborgare. Citat:Svenskar är inte så poppis i Norge längre.
Svenska desertörer förmodligen ännu mindre. Norrmännen har förmodligen bättre koll på sin gräns än vad några här tror. Visade sig t ex under pandemin.
Desertörer är sällan populära någonstans, någonsin.
Går det så går det.
Jag känner rätt många Ukrainare faktiskt som flyttat hit sedan kriget bröt ut. Mycket kvinnor med småbarn förstås, och gamla tanter, men även män i god vigör.Det där med att "dra utomlands" är lite svårt bara, Ryzzar försökte i stor skala, Ukrainare i lite mindre utsträckning att fly landet, men då var det försent, gränserna var stängda för alla män i en ålder som skulle kunna tänkas inkallas.
Och i Sveriges fall måste man nog ut ur hela EU för att klara sig undan, och givetvis inte till ett NATO land.
Ukraina har ju försökt att låta bli att kalla in den yngsta gruppen, just för att det är dom som är Ukrainas framtid efter kriget, och nu har dom väl även släppt lite på utrese restriktionerna.
puttin kastar allt kött han har i kvarnen, speciellt ifrån regionerna lång ifrån moskva
Jag är för gammal för att kallas in igen, så mina barn är dom som kommer att drabbas, jag får nog sköta barnbarn på heltid om det bryter ut i morgon.
ÅAS så bryter det inte ut i morgont det kommer att ta tid för en eventuell angripare (vi vet alla vem) att mobilisera en styrka som ens har en chans att ta sig in över gränsen
Enkelt men grymt räknat så ju bättre kriget går för Ukraina, desto mindre har vi att oroa oss för.
Det sägs att puttler bygger upp styrkorna uppe i norr vid finska/norska gränsen igen, och att dom får helt nytt material eftersom allt det gamla har förbrukats i Ukraina, men det går sakta, och det nyaste materialet är sådant vi redan har setts slås ut i Ukraina, det är inte något nytt revolutionerande, utan mer av samma, då dom flesta "wonderwaffen" som har tagits fram på senare år bara har varit sätt att scamma pengar av ohederliga oligarker.
Så 5-10 år bort kan det göras ett försök, men då med svaga styrkor, mera troligt 10-15 år innan det känns som det finns en chans, förutsatt att krigeti Ukraina stannar av nu.
Inte för att ryzzar har visat sig vara några genier på att beräkna sitt motstånd tidigare, så man måste tänka 5 år bort....
Är det några svenskar som har lärt sig åka skidor tidigt i livet eller de som kommer från den stora sandlådan?Ska man vara lite otrevlig så är de i genomsnitt betydligt mindre börda för samhället än Svenskarna som flyttar hit för att de får hemskola sina barn, och sedan anmäler skolsystemet och skriver insändare för att de är besvikna över att vi sedan ställer krav på deras hemskolning. Typ att de inte ska sätta på dem, och att ungen bör lära sig någonting, och sådant orimligt. Allt medan de lyfter alla bidrag de kan hitta. Fan dom hade ni kunnat behålla faktiskt.
Det är nog i huvudsak white-trash / gula blend - brigaden.Är det några svenskar som har lärt sig åka skidor tidigt i livet eller de som kommer från den stora sandlådan?
Jag har inget jätteproblem som svenne i Norge, jobbar för ett svensk bolag sen lite mer än ett år nu. Men det är mycket rakare rör i Norge, och de har fortfarande lite svårt för quislingar skulle jag tro.Svenskar är inte så poppis i Norge längre.
Svenska desertörer förmodligen ännu mindre. Norrmännen har förmodligen bättre koll på sin gräns än vad några här tror. Visade sig t ex under pandemin.
Desertörer är sällan populära någonstans, någonsin.
Går det så går det.
Skicka dem vidare österut. Vi vill inte ha tillbaka dem, men jag har hört att grannen i öst behöver folk.Det är nog i huvudsak white-trash / gula blend - brigaden.
Tänk sådana som tycker att man kan gå på restaurang (nåja - steget över donken) i mjukbrallor, crocs, och vargtröja.
Fredag och trollande. Ja, vem kan det vara...Det enda trollet här är du.
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT