Var ska dom få vätgasen från ?????
Dom ska tillverka den.... med elektricitet....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var ska dom få vätgasen från ?????
Med sol & vind, förvisso genialt, lokalt producerat och mellanlagrat när det är mörkt och vindstilla men hur många kubik vätgas behöver ett stålverk mellan oktober-mars när det är mörkt. Kul att se den mängden med vätgastankar, blir ett stort hål om nån tank läcker lite....Dom ska tillverka den.... med elektricitet....
Stålverk 80 andan är tydligen tillbaka och har en anknytning till Northvolt....
View attachment 522288
View attachment 522289
View attachment 522290
![]()
Oro i Boden efter pengalarmen från Stegra: ”Kan bli en katastrof”
BODEN. Florin Valcu har gjort sin sista dag på det gigantiska bygget vid Norra Svartbyn. Men beslutet har ingenting med Stegras saknade miljarder att göra. – Just nu vill jag verkligen komma hem, säger han.www.aftonbladet.se

Ställer man tankarna utomhus stiger vätgasen snabbt uppåt vid läckage.Med sol & vind, förvisso genialt, lokalt producerat och mellanlagrat när det är mörkt och vindstilla men hur många kubik vätgas behöver ett stålverk mellan oktober-mars när det är mörkt. Kul att se den mängden med vätgastankar, blir ett stort hål om nån tank läcker lite....
Så STEGRA bygger egna solcellsanläggningar och egna vindkraftverk som en del i projektet eller räknar STEGRA med konkurrenskraftiga elpriser i "Elområde 1" ?Med sol & vind, förvisso genialt, lokalt producerat och mellanlagrat när det är mörkt och vindstilla men hur många kubik vätgas behöver ett stålverk mellan oktober-mars när det är mörkt. Kul att se den mängden med vätgastankar, blir ett stort hål om nån tank läcker lite....
De räknar med nya vindkraftsparker och eventuellt att de befintliga kan bli lönsamma om jag har fattat rätt.Så STEGRA bygger egna solcellsanläggningar och egna vindkraftverk som en del i projektet eller räknar STEGRA med konkurrenskraftiga elpriser i "Elområde 1" ?
Så STEGRA räknar med att andra Företag ska leverera elen till konkurrenskraftigt pris !De räknar med nya vindkraftsparker och eventuellt att de befintliga kan bli lönsamma om jag har fattat rätt.

Det verkar väl som så att Stegra inte är att räkna med längre........... Ytterligare en "Grönbom" från miljörörelsen.Så STEGRA räknar med att andra Företag ska leverera elen till konkurrenskraftigt pris !![]()
Ja två, vattenkraft och kärnkraft. Båda levererar dessutom planerbar effekt, stabilt och billigt.Det verkar väl som så att Stegra inte är att räkna med längre........... Ytterligare en "Grönbom" från miljörörelsen.
Finns det något grönt projekt som har lyckats?
Men kärnkraften har ju fiende i Miljöpartiet här i Sverige .... som tillsammans med Socialdemokraterna sett till att fullt fungerande kärnkraftverk läggs ner genom att beskatta kärnkraftverk i Ringhals till döds !Ja två, vattenkraft och kärnkraft. Båda levererar dessutom planerbar effekt, stabilt och billigt.


Makten framför landets välstånd !!Men kärnkraften har ju fiende i Miljöpartiet här i Sverige .... som tillsammans med Socialdemokraterna sett till att fullt fungerande kärnkraftverk läggs ner genom att beskatta kärnkraftverk i Ringhals till döds !
View attachment 522329
Får jag gissa på stöd till terrorister ?Man undrar ju vilken sorts kriminell verksamhet dom sysslar med på LU?
![]()
Universitetet anmälde studerande polis – misstänkte att han spionerade på kurskamrater
”Alltså, det är ju helt uppåt väggarna”.www.sydsvenskan.se

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |