Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan sluta med att Vindkraftbolagen får böta !Naturkrafterna kompenserar med billig el för stormens eventuella förstörelse!!
View attachment 521720
Men ett sådant här kontrakt är väl av intet värde ifall Vindkraftverksföretaget går i konkurs!?
Inte satan åker man till Göteborg om man inte verkligen måste.Om du inte är tvingad av jobbet, kom inte hit ! Från gp.se
View attachment 521756
Nja, vet inte vad som är värst här, antingen är svensken såhär korkad men min förklaring är snarare att den är lat. Man har inte behövt sätta sig in i politiken utan litar blint på att det fattas bra beslut.Ja MP har alltid skrutit med det.
Host host..i sverige går ca 50% på det...
Upprepar man en lögn tillräckligt ofta blir det en "sanning" även för de personer som spred lögnen från början. Är rätt säker på att Trump ursprungligen visste att pressen inte var "fejk news" men att det var smart att hävda det.Nja, vet inte vad som är värst här, antingen är svensken såhär korkad men min förklaring är snarare att den är lat. Man har inte behövt sätta sig in i politiken utan litar blint på att det fattas bra beslut.
Skulle man på ett enkelt sätt beskriva hur och vad som har förstört vårt Elsystem så hade nog få köpt dom lögner som S klämmer ur sig. Allt går att belägga med fakta som är svåra att förneka.
All media säljer "click", inte sanning då den ofta är neutralt trist och grå. Istället polariseras verkligheten till KASS vs SKITBRA. Det gäller båda sidorna i debatten.Problemet är att vi har en Statstelevision som medvetet fördummar debatten och "hjärntvättar" svensken att istället bry sig om vad som händer om 12 kändisar stängs in i en hydda med varsitt runkbås.
Man hade dock inte behövt gett tillstånd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart är att provocera.Bra för alla oss som faktiskt gillar yttrandefrihet!
(Sen är Paludan en skitstövel men det är inte olagligt...)
Jag är totalt chockad av hur korkade "mannen på gatan" är.
Man hade dock inte behövt gett tillstånd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart är att provocera.
Helt uppenbart utnyttjas vår yttrandefrihet till helt fel syfte.
Yttrandefrihet handlar om dialog, respekt och diskussion.
Får höra liknande på jobb/grannar allt som oftast. "vadå...jag får väl säga som det är, har vi inte högt till tak här eller..." vilket i princip alltid sägs av personer som bara sårar - med eller omedvetet.
Noll respekt för andras åsikter, tankar och känslor.
Ja att de är korkade är jag inte chockad över, men att antalet är ca 50%...Jag var också det, en gång i tiden, men nu har jag insett att dom är precis hur korkade som helst...
Pröva att svara "cirka 100cm" och kolla reaktionen. Antagligen förstår de inte cirka som begrepp eller så förstår de inte att man skojar med dom (1m är exakt 100cm)Och nu tar jag ett par tusen gubbpoäng till på ett bräde, ungdomar nuförtiden kan vara rent otroligt kassa människor.
Alldelens nyss var det en i 20 års åldern som frågade "Alltså är det någon som vet hur mycket en meter är.... alltså typ hur många centimeter..."
(1m är exakt 100cm)
Var finns det och hur har de löst det?På a) svarar jag ja.
På b) vet ej.
Man borde ha samma regler för alla kraftslag. Kärnkraft har krav på fondering för återställning av mark och hantering av avfall….Men ett sådant här kontrakt är väl av intet värde ifall Vindkraftverksföretaget går i konkurs!?
Som tex Markbygdens vindkraft
Samtidigt har bybor fått omkring 760 000 kronor mindre än förväntat av bolaget.
Då står Markägaren med ansvaret att städa. Gissar jag. Sopor som Sopor![]()
Kalla fakta avslöjar: Höga internräntor i Markbygden Ett
”Ett sätt att tömma bolaget på pengar” • Vindkraftsbolaget kontrolleras av Kinawww.tv4.se
View attachment 521706
![]()
Drabbade kommuner kräver miljoner av sopdrottningen
De åtalade i den så kallade Think Pink-härvan krävs på hundratals miljoner kronor av de som drabbats av bolagets verksamhet. Men saknas pengar lämnas…www.di.se
Jag förstår vad du menar och, som sagt, han är en skitstövel men jag tycker ändå han ska få tillstånd.Man hade dock inte behövt gett tillstånd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart är att provocera.
Helt uppenbart utnyttjas vår yttrandefrihet till helt fel syfte.
Yttrandefrihet handlar om dialog, respekt och diskussion.
Får höra liknande på jobb/grannar allt som oftast. "vadå...jag får väl säga som det är, har vi inte högt till tak här eller..." vilket i princip alltid sägs av personer som bara sårar - med eller omedvetet.
Noll respekt för andras åsikter, tankar och känslor.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |