Jag körde förbi två stora vindkraftverk i går, det var en blåsig dag och det ena snurrade på bra, det andra stod stilla.
När man åker tåg upp till boden passerar man massor av vindkraftverk, jag har aldrig sett mer än hälften snurra oavsett väder.
Tillgängligheten är skidålig jämfört med andra kraftslag!
Det finns idag inga vettiga lagringsalternativ som kan lagra några betydande mängder
Juktan var en miljömässig katastrof och förstörde miljön i fjällvärlden, där vi redan har stabil baskraft, för att i södra sverige där lagringen behövs blir höjdskillnaderna mellan vattenmagasinen för låga för att vara meningsfulla
Det finns helt enkelt inga vettiga platser att bygga pumplagring på om vi inte vill förstöra mer natur
När man åker tåg upp till boden passerar man massor av vindkraftverk, jag har aldrig sett mer än hälften snurra oavsett väder.
Tillgängligheten är skidålig jämfört med andra kraftslag!
Det finns idag inga vettiga lagringsalternativ som kan lagra några betydande mängder
Juktan var en miljömässig katastrof och förstörde miljön i fjällvärlden, där vi redan har stabil baskraft, för att i södra sverige där lagringen behövs blir höjdskillnaderna mellan vattenmagasinen för låga för att vara meningsfulla
Det finns helt enkelt inga vettiga platser att bygga pumplagring på om vi inte vill förstöra mer natur