Jahaja, hemma igen efter 12 dagar på vägen. Årets mc semester var löst planerat att vi skulle åka runt i nordnorge, men vi ändrade oss i sista sekund och beslutade att vi skulle besöka bilträffar i Rättvik och Älvdalen. Så första veckan åkte vi till Rättvik och i vanlig ordning så körde vi inte nudda europaväg 4 då jag fullkomligt hatar varenda kilometer av den. Första dagen tog vi paus redan i Umeå där vi tog en skön kvällspromenad i strålande väder.
Redan när vi gick över bron från teg så började det komma finbilar.

Nästa dag rullade vi via bispgården och Sollefteå och vidare genom inlandet till vi tillslut var framme i Rättvik där det regnade hela kvällen.
natten tillbringades i Leksand.
Sen gled vi vidare ner genom landet för att stanna några dagar på hallandsåsen i Skåne hos Camillas syster.
Hittade vad jag tror är det dyraste hamburgerhaket i Sverige.
Framme i Skåne.
Efter några dagar i skauuune så åkte vi vidare upp genom landet.
Första stopp var motorcykelmuseumet i magnor cirka 2 kilometer in i Norge. Ligger mellan Eda i Sverige och Kongsvinger i Norge. Lite fler bilder från museet:

Redan när vi gick över bron från teg så började det komma finbilar.
Nästa dag rullade vi via bispgården och Sollefteå och vidare genom inlandet till vi tillslut var framme i Rättvik där det regnade hela kvällen.
natten tillbringades i Leksand.Sen gled vi vidare ner genom landet för att stanna några dagar på hallandsåsen i Skåne hos Camillas syster.
Hittade vad jag tror är det dyraste hamburgerhaket i Sverige.
Framme i Skåne. Efter några dagar i skauuune så åkte vi vidare upp genom landet.
Första stopp var motorcykelmuseumet i magnor cirka 2 kilometer in i Norge. Ligger mellan Eda i Sverige och Kongsvinger i Norge. Lite fler bilder från museet:

Bifogat
Last edited: