Harley-Davidson Nightster

Jodå, har testat. En Road King skulle jag kunna ha.


Med vänlig hälsning,

Road king är fina, farsan hade en sådan, därav började mitt intresse för hojar och HD att fro. Gillar även nya Heritage, riktigt najs. Low rider är inte heller fel

Får se hur länge jag nöjer mig med min Nightster


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tack! Gillar den skarpt hittills
baaf6b68ff5cd82a089b3f230ca0e32f.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis till hojen, hoppas du blir nöjd :tummenupp
 
Vem vänder dom sig till med en dyr, slö vattenkyld v-twin?
Inte harley folk, och inte folk som åker ducati eller annan v-twin?

ÅAS, folk köper den säkert i USA (fuck yeah, skrikande örnar)
Amerikaner så klart.
 
Gillar den skarpt hittills
Alltså den är ju fin i sig, men jag vill kalla denna stil på hojen för "neo-Harley", dvs det är inte den typiska prägel som Harley haft hittills med klassiska former. Nighster ser ut som en futuristisk variant med ändå bibehållen standardergonomi. Jag kan tänka mig att den känns precis som föregående harleysar att köra, det är bara stilen man dragit iväg med lite .. åt batman-hållet.

Hur motorn är har jag ingen aning om, Harley har ju reviderat sina motorer ett antal gånger genom åren, och folk har naturligtvis åsikter om varje ändring. Som redan nämnt här, se till att ge motorn mer luft med intag och utblås / avgasrör, så kommer det att bli en HARLEY av den hur som helst ;)

.. vill även passa på att nämna, jag gillar loggan på tanken på dessa nyare HD, den där färgglada swirlen med "Harley D.. " i mitten, så där lagom retro. Något jag nyligen konstaterat är att jag aldrig sett så många varianter på en logotyp på tanken till en motorcykel, eller billoggor för den delen heller, som Harley!? Dom har haft så många varianter på sina hojar/tankar genom åren.

Googla på t ex "1980 harley emblem" (eller logotype), sen ändra årtalet / decenniet, och häpna över skillnaden.
 
Last edited:
Alltså den är ju fin i sig, men jag vill kalla denna stil på hojen för "neo-Harley", dvs det är inte den typiska prägel som Harley haft hittills med klassiska former. Nighster ser ut som en futuristisk variant med ändå bibehållen standardergonomi. Jag kan tänka mig att den känns precis som föregående harleysar att köra, det är bara stilen man dragit iväg med lite .. åt batman-hållet.

Hur motorn är har jag ingen aning om, Harley har ju reviderat sina motorer ett antal gånger genom åren, och folk har naturligtvis åsikter om varje ändring. Som redan nämnt här, se till att ge motorn mer luft med intag och utblås / avgasrör, så kommer det att bli en HARLEY av den hur som helst ;)

.. vill även passa på att nämna, jag gillar loggan på tanken på dessa nyare HD, den där färgglada swirlen med "Harley D.. " i mitten, så där lagom retro. Något jag nyligen konstaterat är att jag aldrig sett så många varianter på en logotyp på tanken till en motorcykel, eller billoggor för den delen heller, som Harley!? Dom har haft så många varianter på sina hojar/tankar genom åren.

Googla på t ex "1980 harley emblem" (eller logotype), sen ändra årtalet / decenniet, och häpna över skillnaden.

Fränt ändå med alla olika logotyps de har och har haft!

Nightstern är ju verkligen ingen ”klassisk HD”, framförallt inte vad gäller motorn, som gillar att varvas och mår som bäst mellan typ 4500-9000 varv…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nightstern är ju verkligen ingen ”klassisk HD”, framförallt inte vad gäller motorn, som gillar att varvas och mår som bäst mellan typ 4500-9000 varv…
Aha, jag har erfarit att min motor (2015 genomluftad 103:a) spinner skönast i 2300 rpm. Det eller 1600-1700 rpm på en lugnare växel.

Det verkar som att vid 2300-2400 rpm så slutar hojen att vibrera, eller resonera, och motorn driver i alla fall bra, ökar jag till 2500 eller högre är styret fortfarande stilla, men jag börjar känna högfrekventa vibbar i sätet. Lustigt egentligen. Kan inte förklara fenomenet. Bara .. "harley" liksom.
 
Satt på torget i Laholm med en kaffe från Torghallen. Lunchen var avklarad, och ca 2 minuter innan så hör man att här närmar sig en Harley i en av gränderna. Och det gjorde det. Fan så fint.
 
Var ute o körde Nightstern idag. Riktigt bra tryck i den, pigg och väldigt responsiv, trots att jag körde i ”rain-mode”. Jäkligt potent hoj. Gillar att varvas, men ändå hyggligt bra vrid och ganska ok ljud också, även om det inte är det klassiska HD v-twin soundet. Kan nog bli trevligt det här Gillar hojen mer och mer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ja den motorn är mer som en "normal" hojmotor. Måste varvas för att få ut effekt. Hur är det med underhåll etc? Klassisk Harley eller nåt annat?
 
Ja den motorn är mer som en "normal" hojmotor. Måste varvas för att få ut effekt. Hur är det med underhåll etc? Klassisk Harley eller nåt annat?

Vad specifikt menar du med underhåll?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ja alltså intervallerna på service och det runt omkring.

1:a servicen efter 160 mil, andra vid 800mil och följande varje 800:e mil, alternativt 1 gång per år om körsträckan ej uppnås.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Du får nog ha ett lyftbord. Jag får inte under min lyft utan lite hanterande som känns osäkert på en motorcykel som väger över 300 kilo
 
Back
Top