Harley-Davidson Nightster

Du får nog ha ett lyftbord. Jag får inte under min lyft utan lite hanterande som känns osäkert på en motorcykel som väger över 300 kilo
Nja, ett sånt där hissbart mekbord för Harley är stort som en säng. Får nog inte plats med något sådant i min 'verkstad' tyvärr.

Jag har också lite trubbel med min 2015 wide glide, jag får lägga små klossar för att hojen ska stå jämnt på lyftens gafflar. Vad jag har läst är det just Dyna-modellerna som har ojämnt 'underrede'. Men när den väl är på lyften med klossarna på plats så är det lugnt.

Jag vill ta detta med oljefilter till Harleys motorer också. Vi kan se >>här<< att ganska många motorer använder just detta oljefilter, inkluderat Buell-hojar, så jag undrar om det kanske finns ett motsvarande från en annan tillverkare än HF?

Grejen är att idag hittade jag resterande tre oljefilter till min förra Royal Enfield Shotgun 650, dessa oljefilter är i princip identiska jämfört med HF171, med enda skillnaden hålet och gängan i mitten, som på HF171 var något mindre. Själva koppen (diametern & höjden), och diametern på gummiringen kunde varit samma produkt.

Så jag undrar om någon här vet om eventuell kompatibilitet med exempelvis billigare oljefilter från Biltema? (HF171 kostar runt 150 kr +frakt)

HF171 oil-filter.jpg

Galet trevlig hoj är det iallafall! Väldigt lättkörd och mycket att köra med, om man så vill och känner för det Fick många nyfikna åskådare på macken idag också

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Back