Den får massor av lovord i tester. Synd att den är så ful i fronten.Det där förvånade mig mäkta.
Pan American något att ha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den får massor av lovord i tester. Synd att den är så ful i fronten.Det där förvånade mig mäkta.
Pan American något att ha?
Absolut. Gav ett otroligt förtroende när tempot var roligt så att säga.Det där förvånade mig mäkta.
Pan American något att ha?
Hur många av er har ens kört en modern hd?.
Sporthoj i all ära men jag ser hellre att folk åker hoj oavsett vad dom åker på. En fler av oss, färre av dom!
Har man matat sina följare under mer än 60 år att en Sportster ser ut exakt så här, så är det svårt att rulla fram något som ser ut som något som blivit ihoptrampat och kalla den Sportster.
Nu har de iof haft nyckellös tändning, larm, gps, låsningsfritt mm mm ganska länge och före många andra märken. Tror många som köper en ny HD gör det för tekniknivån faktisktDet är väl ganska få som köper en HD för den höga tekniknivån?
Jag har suttit på en, 2022 nån gång när jag var förbi ProBike medans dom fortfarande låg i Sätra. Skulle låna en tång där då vi hade en ventil som krånglade. Jag gick in och sa "Hej, har ni en tång?" så såg jag nightstern, och undrade vad det var för konstig Harly. Men jag gillade den, den var låg, svart, modern, som en Batman-Harly. Tänkte *nästan* köpa den då, men jag var i min KLX230-period och nightster är en mycket kraftfull hoj.Nån fler här som har nån erfarenhet av hojen?
Jag har suttit på en, 2022 nån gång när jag var förbi ProBike medans dom fortfarande låg i Sätra. Skulle låna en tång där då vi hade en ventil som krånglade. Jag gick in och sa "Hej, har ni en tång?" så såg jag nightstern, och undrade vad det var för konstig Harly. Men jag gillade den, den var låg, svart, modern, som en Batman-Harly. Tänkte *nästan* köpa den då, men jag var i min KLX230-period och nightster är en mycket kraftfull hoj.
Så det är alltså din .. första hoj? Har du kört cross eller haft göra nåt med motorcyklar tidigare? Du vet, du behöver vara mycket försiktig med sådan kraft, i synnerhet i början.
Har ni problem med finmotoriken i händerna?
Det är högerhanden som avgör kraften hojen använder sig av.
Och på en hoj med kraften av en normal startmotor kan det väl inte behövas rain mode?
Och på en hoj med kraften av en normal startmotor..
fast...jag skulle gärna ha en HD med avgrundskraftsbottenvrid iof. Utan vibrationerna.
Var och en får ju tycka om vad den vill, jag vänder mig bara mot det ofta återkommande att hojarna är så starka så de är farliga. Gasa lagom så ordnar det sigSka man tro testerna av denna hoj så är det rätt bra skjuts i den, så det är nog inte fel att vara lite försiktig. Det är ju vad jag förstått en av HD:s snabbaste hojar, är väl bara Sportster S som är snabbare.
Men absolut sitter det i högerhanden. Med lite förnuft blir det nog bra.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är väl inte så märkliga effektsiffror. På en eller andra hållet. Varenda adv hoj har ju den här vikten med de hästkrafterna. Dom flyttar på sig ganska duktigt. Och med Harley vrid lär det flytta på sig ännu mer. Som vanligt när det gäller Harley dömer "experterna", som aldrig kört en Harley, ut den utan vidare. Men ok, dom körde en sportster från nittiotalet för längesen och den var minsann skit. Så då vet dom ju.Var och en får ju tycka om vad den vill, jag vänder mig bara mot det ofta återkommande att hojarna är så starka så de är farliga. Gasa lagom så ordnar det sig
Och det var väl i o f s Uncle Tom som oroade sig.
I det här fallet är det 90hk på 220kg, ungefär som min Honda 900 från 81.
Det finns inget farligt i det annat än om vägegenskaperna är hemska och även då är det högerhanden som avgör inte hojen.
Och grattis till hojen! Den e snygg! På med ett avgas så du får Harleyljud tills du tröttnar. Det är rätt skönt få lagom ljudnivå med. Talar av erfarenhet och mycket nöjd med db-killern i min Dyna...![]()
Det är väl inte så märkliga effektsiffror. På en eller andra hållet. Varenda adv hoj har ju den här vikten med de hästkrafterna. Dom flyttar på sig ganska duktigt. Och med Harley vrid lär det flytta på sig ännu mer. Som vanligt när det gäller Harley dömer "experterna", som aldrig kört en Harley, ut den utan vidare. Men ok, dom körde en sportster från nittiotalet för längesen och den var minsann skit. Så då vet dom ju.
Du får väl ta o testa en Harley. De e fina grejer det.Men det här med vrid, Harleymotorer har ju inte särskilt högt vridmoment i jämförelse med andra lika stora motorer?
1700 cc Harley har typ 150Nm, det har KTM och BMW ur 1300 cc. Om vi pratar adv hojar. (Och då har de betydligt högre effekt)
Pan American har 128Nm vid 6750 rpm, betydligt lägre än konkurrenterna med lika stora motorer.
Nu kan de ju vara ytterst trevliga på andra sätt men att de skulle ha så enormt vrid köper jag inte.
Med vänlig hälsning,
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |