Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, den lokala banan ligger verkligen nära och bra. Bara ett par minuter bort. Näst närmsta banan ligger ca 40 min bort, blir ju viss skillnad när det kommer till att bara ta en spontan sväng till skjutbanan... Men ja, jag håller med. Roligare att delta i klubbaktiviteter om det är bra stämning bland folket.Är väl klokt att vara med i en klubb för att ha tillgång till banor, i vår klubbs styrelse är en med som skjuter för en annan klubb och jag vet även andra som och tränar i en klubb där dom bor men som fortsätter tävla för "moder klubben". Är ju roligare att tävla om det är en bra klubb där alla hjälps åt.
Följer med spänning hagelbössbygget.
Tack, fast det är ingen hagelbrakare utan en bygelrepeter i 308win

Lossade framstocken från formen idag, gick inte fullt så smidigt som bakstocken men det hade jag mer eller mindre räknat med. Rätt mycket mer komplex form, både invändig och utvändig avgjutning etc. Hade hoppats på att åtminstone kunna återanvända formen men det satt så in i helvete att jag var tvungen att ha sönder ena halvan för att få ut stocken. Jaja, bestämmer jag mig för att experimentera och göra fler så få´r jag skriva ut en ny form bara. Inte mer med det.
Såhär blev resultatet iallafall:

Inte helt perfekt, ena sidan har haft dålig kontakt med formens väggar så den har inte fått det pressgjutna utseendet jag var ute efter och kolfiberväven har dessutom veckat sig och tryckt ut mellan formhalvorna istället för att pressas in i formen framåt fronten så vi får väl se hur det blir efter bearbetning... Men jag har lyckats ganska bra med storleksförhållandena åtminstone, den nya stocken är i princip perfekt i storlek