Sverige idag..

Du har rätt i det men vilket parti ska man rösta på om man vill ha dödsstraff som i Kina eller Iran för "yrkesmördare". Som dom här.
View attachment 516054
I Kenya var när jag var där 1977 rån "a hanging offence".
När blir rån "a hanging offence" i Sverige ?
Möjligen när det införs sharialagar i Sverige om 50 år.
I Sverigedemokraterna ryms denna diskussion, ingen annanstans.

Rösta bara SD.

Kombilotterigeneralen Tobias Baudin ser pigg ut, nyss hemkommen från Barcelona !?
1748784303736.png

Fattar inte Barcelona
Försäljningen av (s) lotter i Kombilotteriet till bl.a. senila pensionärer har skötts av ett telefonsäljföretag Effective Communication i Barcelona. Tobias Baudin har tydligen varit en flitig resenär med täta inspektionsresor till Barcelona, eventuellt varje månad #. På (s)-uppdrag helt enkelt.
# reser du varje månad kan du ofta resa extremt billigt med TR biljetter där returen är mer än 3 veckor senare (dvs ej affärsresa) Lösningen är två TR biljetter, du reser dit med den senaste biljetten och tillbaka 2 dagar senare med returen på den biljett du reste Till på för en månad sedan.

Last edited:
Nån anonym kan sabba ditt liv fullständigt!!!

View attachment 516107
"Jag ställer mig frågande till uppgifternas riktighet, men har svårt att svara med säkerhet eftersom ni inte anger vad 'stora mängder' betyder i sammanhanget. Jag drack en starköl (33 cl) i påskas, exempelvis. Dessförinnan var det bubbel på nyår. Avgör själv."

...och om man verkligen vill att de ska kolla upp en så:

"PS. Vill passa på att tipsa om att Handläggar Handläggarsson brukar kopiösa mänder narkotiska preparat dagligen. Ni bör undersöka noga!"

Nån anonym kan sabba ditt liv fullständigt!!!

View attachment 516107

Innan man går igång på detta:

1. Har du fått brevet själv eller är det något som hittats på nätet?

2. Varför saknar brevet både ärende-/diarienummer och avsändare? Något som myndighetskorrespondens rimligen alltid har.

Det kan inte vara så att det är fejk?

Med vänlig hälsning,

Helt jävla sjukt att de kan göra det som privatperson. Samma med anmälan om missförhållanden för barn. Soc måste göra hela processen och tar tid och resurser från de som verkligen behöver hjälp.
Det stora problemet består i hur de är utbildade, vilka de fått lära sig har skyddsvärde och inte. Den bedömningen följer inte normala etiska förhållningssätt utan de lär sig ett skevt sätt att se på, ja, det mesta.
Jag tror inte jag hade kunnat bibehålla ett sunt synsätt intakt under 3 1/2 år på den utbildning jag påbörjade men hoppade av.

Innan man går igång på detta:

1. Har du fått brevet själv eller är det något som hittats på nätet?

2. Varför saknar brevet både ärende-/diarienummer och avsändare? Något som myndighetskorrespondens rimligen alltid har.

Det kan inte vara så att det är fejk?

Med vänlig hälsning,
Vi ser inte den enligt brevet bifogade bilagan.

"Jag ställer mig frågande till uppgifternas riktighet, men har svårt att svara med säkerhet eftersom ni inte anger vad 'stora mängder' betyder i sammanhanget. Jag drack en starköl (33 cl) i påskas, exempelvis. Dessförinnan var det bubbel på nyår. Avgör själv."

...och om man verkligen vill att de ska kolla upp en så:

"PS. Vill passa på att tipsa om att Handläggar Handläggarsson brukar kopiösa mänder narkotiska preparat dagligen. Ni bör undersöka noga!"
Det är väl bara alkoholbruk som inte påvisats ske i samband med bilkörning som är intressant, right?

Helt jävla sjukt att de kan göra det som privatperson. Samma med anmälan om missförhållanden för barn. Soc måste göra hela processen och tar tid och resurser från de som verkligen behöver hjälp.

Ja när det gäller oro för missförhållanden hos barn så är det till och med så att det är lagstiftat om saken; till detta finns det förvisso goda skäl.

Däremot så handlar det inte om att någon därmed skall bevisa sin oskuld; det är socialtjänsten som måste utreda om det finns fog för oron. Syftet är att säkra barns liv, hälsa och utveckling.

De flesta är nog överens om att syftet är bra och jag tror de flesta också är överens om att det händer att (främst fäder) enskild förälder misstänkliggörs i samband med exempelvis vårdnadskonflikter och får undergå onödiga processer med soc och känna sig uthängd. Det är en baksida men kanske lite svår att komma undan helt.

Det finns även motsvarande anmälningsfunktioner hos alla offentliga myndigheter där syftet är gott med att kunna anmäla anonymt (rädsla för repressalier osv) men öppnar för rättshaverister och rena mytomaner att med en flod av anmälningar överbelasta ett helt system eftersom utredningar av alla anmälningar också är lagstiftat som skyldighet. Kan kosta miljoner pga någons hämndbegär eller rentav psykisk sjukdom.

Med vänlig hälsning,

Det är väl bara alkoholbruk som inte påvisats ske i samband med bilkörning som är intressant, right?
Jag tror mer deras förhållningssätt motsvarar gamla radiotjänsts inställning till hushåll. Det finns två kategorier.

1. De som betalar TV-licens
2. De som borde betala TV-licens.

eller då

1. De som inte har körkort
2. De som inte borde ha körkort

För något år sedan fick jobbarkompisen ett telefonsamtal när vi stog och jobbade brevid varandra.
När han kom tillbaka efter ca10 minuter var han helt konfunderad. Det hade varit någon myndighets person som ringde har för mig att det typ socialarbetare. Den sa att fått jobbarkompisen som referens av en annan kille på firman. Då han tydligen var under utredning på att eventuellt få sitt körkort återkallat. Dom frågade om vi sett eller misstänkt att personen varit påverkad på jobbet eller sett honom missbruka.

Tydligen hade han haft lite problem ungefär 10år tidigare och civil spanare sett han på kända missbrukar adresser där det handlar med droger.
Men ingen av oss hade någon aning och vi alla kända oss säkra på att han inte strulade på jobbet.

Är väl rimligt att man kan tipsa om en alkis kör bil?
Att saken sedan utreds är bra.
Som upplagt för missbruk, ja.
Samma med socialen.

Är väl rimligt att man kan tipsa om en alkis kör bil?
Att saken sedan utreds är bra.
Som upplagt för missbruk, ja.
Samma med socialen.

Okynnesanmälningar till Soc angående en förälder är jävligt vanligt. Vi har som sagt en pojke i vårt hem sen snart 2,5 år tillbaka och under ett hembesök de gör med jämna mellanrum så förde jag det på tal och personen från Soc sa att det är otroligt mycket anmälningar som totalt saknar grund och många ggr förmodligen beror på avundsjuka etc. Titta på Pernilla Andersson blev anmäld anonymt för att hon höll ett glas med vin på Insta eller nån annan sida. Just att det är möjligt att anmäla privat/ anonymt är för mig obegripligt. Det rotas runt i personers privatliv helt obefogat.

Sen absolut jag ringer polisen om jag hamnar bak en som verkar berusad när den kör. Jag har tom ringt polisen och tipsat var min föredettas mamma brukade köra för hon körde berusad ibland några ggr i veckan.

Okynnesanmälningar till Soc angående en förälder är jävligt vanligt. Vi har som sagt en pojke i vårt hem sen snart 2,5 år tillbaka och under ett hembesök de gör med jämna mellanrum så förde jag det på tal och personen från Soc sa att det är otroligt mycket anmälningar som totalt saknar grund och många ggr förmodligen beror på avundsjuka etc. Titta på Pernilla Andersson blev anmäld anonymt för att hon höll ett glas med vin på Insta eller nån annan sida. Just att det är möjligt att anmäla privat/ anonymt är för mig obegripligt. Det rotas runt i personers privatliv helt obefogat.

Sen absolut jag ringer polisen om jag hamnar bak en som verkar berusad när den kör. Jag har tom ringt polisen och tipsat var min föredettas mamma brukade köra för hon körde berusad ibland några ggr i veckan.
Enig och hänt en närstående till mig också, ett bra skäl vara under radarn tex på detta forum, speciellt givet en del crazy pm man får, ofta på natten.

Han jag kände blev väldigt störd och tror fortfarande det var en underställd till honom på jobbet. Kom in en skriftlig anmälan att vederbörande behandlat sina barn nedlåtande, bryskt och kränkande, milt våldsamt, på någon tillställning. Blev hembesök och hela grejen. Men hur skulle de annars göra? Är ju inte direkt så att det inte finns barn som far illa.

Barnen tyckte för övrigt att det var lite kul nästan då de hela tiden roastar och tjafsar med föräldern i fråga.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back