Sverige idag..

Det finns massor med problem men de försökte inte och de var heller inte rätt utrustade, det ena är deras ansvar, det andra är till syvende och sist väljarnas fel.

Här är en ensam polis som skjuter och dödar en skytt som tyvärr också hann döda nästan tio människor.

Märklig film.
Det är mitt på dagen i statsbebyggelse men praktiskt taget öde.
(ser i varje fall ut vara mitt på dagen men kan ju var söndagmorgon 05:00)
Inte en människa syns till efter kvinnan med två barn i början.
Varför är det helt tomt på människor ?
Var är ägarna till alla de parkerade bilarna?
På slutet dyker det upp en polis till.
Så det verkar vara en aktion med flera poliser engagerade.

Last edited:
Märklig film.
Det är mitt på dagen i statsbebyggelse men praktiskt taget öde.
(ser i varje fall ut vara mitt på dagen men kan ju var söndagmorgon 05:00)
Inte en människa syns till efter kvinnan med två barn i början.
Varför är det helt tomt på människor ?
Var är ägarna till alla de parkerade bilarna?

Har du förstått vad filmen handlar om?

Jag skulle heller inte vilja vara den polisen, men jag har heller inte valt det yrket.
Det är fullt mänskligt att fega ur men det är fortfarande klandervärt.
De ska INTE vara ”mänskliga” i det läget!
De ska skydda oss medborgare.
Sorgligt att vi inte kan se sanningen, de fuckade upp, rejält. Eller hur Marcus? Du påverkas av opinionen, gör inte det, vet vad du tycker. Vi som förstår ska inte vika ned oss.
Skylla som vissa andra gör på ”de hade bara pistoler, och det vore för farligt att skjuta med 5.56 alt grövre bössor” är undanflykter! Mördaren var inte farlig eller? Och kunde fortsätta dödandet. Suck.

En polis gick in o manade på sitt team som tvekar ”kör på, häng med mig” han går en en ledare först, visar andra att chefen tar täten och troligen första salvan från hotet. Lysande! De andra hänger på.
Vad gör kvinnan, ”jösses de skjuter på oss backa”
Du har en uppgift att lösa, lös den. Pinsamt. Hon visade att hon inte är lämplig och de andra i teamet likaså.
En annan skulle skrika ”jag tar befälet, framåt följ mig, tjejen du täcker oss följ med bakom, lämna oss INTE”

Har faktiskt ingen aning.
Det verkar som det är poliser som jagar en man över de annars öde parkeringsplatserna och till slut skjuter honom.
Rätt ?
Jag tänkte att du undrade varför det är folktomt.
Det pågår en masskjutning, folk som inte hinner skjutas kanske håller sig undan.

Iofs EU-parlamentet men det är ju svenska medborgare/partier det handlar om.

(V) visar som vanligt upp sina "skyll alltid på andra om vad vi har startat":
1747928167047.png

Idag såg jag en mobil övervakningskamera i ett industriområde i Spånga. En liten släpkärra med kameror på. Såna har jag inte sett tidigare och tyckte att det var ett konstigt ställe.

Idag såg jag en mobil övervakningskamera i ett industriområde i Spånga. En liten släpkärra med kameror på. Såna har jag inte sett tidigare och tyckte att det var ett konstigt ställe.
De står lite här och där, tex utanför "restaurang" Midan på Odenplan men också på Stureplan.
Stället verkar väl logiskt, säkerligen ett område som alltid dragit åt sig skummisar, och nu nära skjutmecka.

De står lite här och där, tex utanför "restaurang" Midan på Odenplan men också på Stureplan.
Stället verkar väl logiskt, säkerligen ett område som alltid dragit åt sig skummisar, och nu nära skjutmecka.
För några år sen hade det varit logiskt för då låg socialkontoret just där. Jag tror inte att någon har blivit skjuten där i närheten på ett par år.

För några år sen hade det varit logiskt för då låg socialkontoret just där. Jag tror inte att någon har blivit skjuten där i närheten på ett par år.
Jag har en gissning, och det är att de stänger av en flyktväg med en sådan. Det kan också vara speciellt utsatta adresser, i Midan-fallet tror jag det kan vara så.

Sorgligt att vi inte kan se sanningen, de fuckade upp, rejält. Eller hur Marcus? Du påverkas av opinionen, gör inte det, vet vad du tycker. Vi som förstår ska inte vika ned oss.
Skylla som vissa andra gör på ”de hade bara pistoler, och det vore för farligt att skjuta med 5.56 alt grövre bössor” är undanflykter! Mördaren var inte farlig eller? Och kunde fortsätta dödandet. Suck.

En polis gick in o manade på sitt team som tvekar ”kör på, häng med mig” han går en en ledare först, visar andra att chefen tar täten och troligen första salvan från hotet. Lysande! De andra hänger på.
Du har en uppgift att lösa, lös den. Pinsamt. Hon visade att hon inte är lämplig och de andra i teamet likaså.
En annan skulle skrika ”jag tar befälet, framåt följ mig, tjejen du täcker oss följ med bakom, lämna oss INTE”
och så finns det en polisman som hade sex med en kvinna i en polisbil i ett av polisens garage och har nu dömts till dagsböter, enligt SVT.

Japp, de hade inte klarat sig i krig heller.

De svek, mänskligt men ynkligt.

Men om vi röstar på politiker som håller fram dessa värden, så får vi myndighetspersoner med dessa värden, och då får vi sådana här poliser. Det är helt självklart och just Örebro utmärkte sig ju redan under korankravallerna som ytterst svaga. Inte ett skott avlossades vad jag minns. Inte ett. Och inte heller nu.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!