Sverige idag..

De har också säkert med sig manualer i ickevåld och värdegrund.

När är Sverige redo för en diskussion om kvinnor i polisen?

Har en kvinnlig polis någonsin skjutit en gärningshen i Sverige?
Det är ju helt hopplöst att hitta något om kvinnliga poliser som skjutit någon. Allt handlar bara om när poliser sköt en enbent kvinna eller Sonya i köket. :gnissla

Nyah! Trägen vinner!

... Jag vet inte om det ser helt positivt ut ändå... :va

När vi ändå snackar om poliser och vapen. Hur många gånger har polisen glömt sitt tjänstevapen på tex toaletten på McDonalds? Har för mig läst det mer än en gång.

När vi ändå snackar om poliser och vapen. Hur många gånger har polisen glömt sitt tjänstevapen på tex toaletten på McDonalds? Har för mig läst det mer än en gång.

Ett axplock. :hihi

Ja det är en god idé, var det kvinnor? Kunde man ju gett sig fan på 💔

Eric Torell, 20, sköts ihjäl natten till i torsdags av en patrull bestående av tre poliser, två män och en kvinna

En av poliserna beskriver att hon blev trängd och kände sig hotad när Eric Torell lyfte sitt leksaksvapen mot henne. Då tömde hon sitt magasin.

Tillsammans avlossar de totalt 25 skott på ett avstånd som uppskattats till mellan 15-20 meter. Tre av skotten träffar Eric Torell, varav två snett bakifrån. Ett av skotten som träffar Eric Torell i ryggen blir det dödande.

Den polis vars skott träffar framifrån, och som därför inte är åtalad, avlossar 12 skott. De två poliser som är åtalade för skjutningen avlossar åtta respektive fem skott.

Har det väl börjat skjutas så är det kört. Kanske borde göra som de ålägger jägare med begränsning av antalet kulor i magasinet. Eller inte låta alla poliser bära dödliga vapen. Verkar funka i Norge. England har väl samma. Tvingar fram användning av hjärna.

Hon kunde väl vara med i det där kvinnoprogrammet med den blonda programledaren

Tex hon som med darrande röst snackade om att hon inte kunde skjuta genom glaset. Eller att de gnällde om att de inte kan möta 7,62 med deras tjänstevapen, öh va? Kan man visst.

De ville, klarade, vågade, orkade inte göra jobbet. Mänskligt men ändå ynkligt.
Jag ser två problem för poliserna.
De befinner sig i en svensk skola och kan räkna med att det finns elever och lärare bakom varenda vägg. Det går alltså inte kommendera: Alla Ett magasin Eld !
Och hoppas på att något skott träffar rätt person. Vilket det säkert skulle göra.
På grund av risken att några skott också träffar elever och lärare.
Lika lätt som det är att skjuta genom branddörrar och träffa den som är bakom är det att skjuta genom gipsväggar och träffa den som är bakom.
Det andra problemet som jag hört men inte vet om det är sant. Trycket på en SigSauer är på svensk beställning 6 kg (60N) men man testar ju trycket med en vikt på i det här fallet 6 kg som hänger i en böjd ståltråd och över avtryckaren och då skall vapnet inte avfyras.
Normalt tycker jag 1 - 1,5 Kg tryck hade räckt för säkerheten. Man har ju fingret utanför avtryckaren till det är dags skjuta. I varje fall jag .....har det.
Och då (med 1 - 1,5 Kg tryck hade det gått att skjuta med hygglig precision på 20 meter.
Är det här sant, 6 kg, har varit sant är det mycket svårt för vågar jag påstå för 90 % att träffa en stående man på 20 meters avstånd.
Se fallet Erik Troell, 25(?) avfyrade skott, 3(?) träffar.
Långskjutande vapen ?
Ökar problemet med att skotten går rakt genom väggarna och träffar elever och lärare.
Ideala(?) vapnet i skola utan jobbiga branddörrar är för mig hagelgevär.
Minsta risk att svårt skada någon på andra sidan väggen.

Last edited:
Jag ser två problem för poliserna.
De befinner sig i en svensk skola och kan räkna med att det finns elever och lärare bakom varenda vägg. Det går alltså inte kommendera: Alla Ett magasin Eld !
Och hoppas på att något skott träffar rätt person. Vilket det säkert skulle göra.
På grund av risken att några skott också träffar elever och lärare.
Lika lätt som det är att skjuta genom branddörrar och träffa den som är bakom är det att skjuta genom gipsväggar och träffa den som är bakom.
Det andra problemet som jag hört men inte vet om det är sant. Trycket på en SigSauer är på svensk beställning 6 kg (60N) men man testar ju trycket med en vikt på i det här fallet 6 kg som hänger i en böjd ståltråd och över avtryckaren och då skall vapnet inte avfyras.
Normalt tycker jag 1 - 1,5 Kg tryck hade räckt för säkerheten. Man har ju fingret utanför avtryckaren till det är dags skjuta. I varje fall jag .....har det.
Och då (med 1 - 1,5 Kg tryck hade det gått att skjuta med hygglig precision på 20 meter.
Är det här sant, 6 kg, har varit sant är det mycket svårt för vågar jag påstå för 90 % att träffa en stående man på 20 meters avstånd.
Se fallet Erik Troell, 25(?) avfyrade skott, 3(?) träffar.
Långskjutande vapen ?
Ökar problemet med att skotten går rakt genom väggarna och träffar elever och lärare.
Ideala(?) vapnet i skola utan jobbiga branddörrar är för mig hagelgevär.
Minsta risk att svårt skada någon på andra sidan väggen.
Det finns massor med problem men de försökte inte och de var heller inte rätt utrustade, det ena är deras ansvar, det andra är till syvende och sist väljarnas fel.

Här är en ensam polis som skjuter och dödar en skytt som tyvärr också hann döda nästan tio människor.

"Gevär sköt personer i Örebro"

"Tio personer har dött efter en gevärolycka"

"Gevär sköt ihjäl flera elever"

View attachment 515456
Eller hur, de meddelar misstanke om mord respektive mordförsök. Detta är brott med uppsåt. Dvs det är ingen jävla olycka. Så nu väntar jag ivrigt på att en massa tyckare ska ojja om att det måste bli förbjudet med bilar som har modernare utseende och funktion än en T-ford. Analogt med hur de yrrar om AR15 varenda gång någon blir skjuten.

Hur kan man lita på en Gratistjänst ?
På Ericsson som blev grundligt blåsta av MS redan på 1990-talet när den nyutvecklade mobilen inte var kompatibel med W98 om jag minns rätt.
1747842263714.png

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...