Elbil eller inte?

Fatta syntax error hos ”alternativa medier” när en ”MENA”-invandrare vandaliserar en elbil… :va

Med vänlig hälsning,

Jag provkörde Renault 5 igår, den var inte lika "retro" i verkligheten och inuti var det en massa skärmar och en AI jag inte hade tid att sätta mig in i.
Den var ok att köra i övrigt och den hamnar ju i det billigare segmentet, men den har absolut inget utrymme i baksätet så jag tror den förlorar mot kineser och koreaner.
Jag ska tillbaka och köra Renault 4 när den kommer, den ska vara lite större.

Försäkringen på min gamla Polestar 2 hamnar på 14800:-/år framöver. Det kostar att ha roligt, men är det så jävla roligt att köra en vanlig bil?

Haft min EV6 GT line i 200 mil nu och är så helvetes nöjd.
Gör precis allt som min förra EV6 gjorde men bättre.
Förvärmning av batteriet var något jag verkligen saknade på min förra, kommer bara en riktigt trevlig grej framåt vintern.

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Som av en händelse var jag och tittade på KIA och Hyundai i dag, det är nog Koreanerna som tar hem det här med billiga elbilar just nu.
Jag tittade på Inster, den hade betydligt bättre baksäte än R5 som jag provade häromdagen.

Jag tittade även på Citroen C3 trevlig den med

Haft min EV6 GT line i 200 mil nu och är så helvetes nöjd.
Gör precis allt som min förra EV6 gjorde men bättre.
Förvärmning av batteriet var något jag verkligen saknade på min förra, kommer bara en riktigt trevlig grej framåt vintern.
Har du provat Hyundai Ioniq 5?
Det är väl systerbilar?
Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar utseendet på EV6:an. En stunden är den råläcker för att i nästa vara väldigt tveksam. Å andra sidan är det väl ett gott betyg att designen inte stryker mig alltför mycket medhårs. 😁

Har du provat Hyundai Ioniq 5?
Det är väl systerbilar?
Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar utseendet på EV6:an. En stunden är den råläcker för att i nästa vara väldigt tveksam. Å andra sidan är det väl ett gott betyg att designen inte stryker mig alltför mycket medhårs.
Nix, inte testat men den är ju byggd på samma plattform så är väl mest kosmetiska skillnader.
Utseendet har växt på mig helt klart, men åas så ser jag inte hur den ser ut när jag kör så det är väl mindre viktigt för mig

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Hur är det med Hyundai och Kia har dom fortfarande det dyra kylvätske bytet vid service som det snackades om för något år sedan?

Japp, enligt säljaren jag frågade, fast dom har sänkt priset på den servicen rejält tydligen
Sänkte de inte rejält för att sedan smyghöja tillbaka till nästan samma nivå som de började med?

Originalnivån var bidragande orsak till att jag inte köpte en Ionic 5 som det höll på att bli för tre år sedan.. Inte för att det kanske gör så stor enorm skillnad på totalen på tio års ägande, men så uppenbart att det är ett sniket sätt att pungslå ägarna på extra pengar så fick det vågskålen att tippa över på något annat.

Kylväskan kan man väl byta själv? Det kan ju knappast vara krångligt såvida man inte valt att göra det krångligt?

Jag vill se vilken garanti som slutar gälla för att man byter kylvätska själv.
Åk och fråga din KIA/Hyundaihandlare.

"7 års nybilsgaranti
7 år nybilsgaranti: Garantin följer bilen och upphör sju år efter första registreringsdatum eller efter 15 000 körda mil, det som först uppnås, alternativt med obegränsad körsträcka de första tre åren. För att nybilsgarantin ska gälla så måste all service utföras antingen av en auktoriserad Kia-verkstad eller av annan verkstad, förutsatt att arbetet utförts på ett fackmannamässigt sätt enligt Kias serviceprogram under hela garantitiden. Särskilda villkor för registrerade bilar i yrkestrafik."

Åk och fråga din KIA/Hyundaihandlare.

"7 års nybilsgaranti
7 år nybilsgaranti: Garantin följer bilen och upphör sju år efter första registreringsdatum eller efter 15 000 körda mil, det som först uppnås, alternativt med obegränsad körsträcka de första tre åren. För att nybilsgarantin ska gälla så måste all service utföras antingen av en auktoriserad Kia-verkstad eller av annan verkstad, förutsatt att arbetet utförts på ett fackmannamässigt sätt enligt Kias serviceprogram under hela garantitiden. Särskilda villkor för registrerade bilar i yrkestrafik."
Du bekräftar ju det jag säger? Så länge arbetet är fackmannamässigt utfört gäller nybilsgarantin.

Du bekräftar ju det jag säger? Så länge arbetet är fackmannamässigt utfört gäller nybilsgarantin.

Vill du chansa med garantin på dina bilar är du välkommen att göra det, jag är inte säker på att dom bedömmer ditt arbete som fackmannamässigt även om du jobbar som mekaniker på en annan firma

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D