Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Måste bli tilt i alla MAGA-huvuden, lite som i mitt tidigare inlägg! 😅

-"Islam and Al Qaeda bad!"
-"But Trump seems to like them so...ISLAM AND AL QAEDA GOOD NOW!"

Undrar när MAGA kommer på att dom är i en kult? 🤔
Jag tror att de är för långt inne, de kommer aldrig att se ljuset oberoende hur stora skygglappar de behöver dra på.
(Japp, samma sak gäller blåhårsvänstern, innan Mackan kommer med sin Whatabboutremix)

Nja, som vi alla vet så när det gäller bevis på Trumps korruption så krävs det mer bevis än att han själv står och säger att han gladeligen tar emot flygplan och andra mutor för det vore korkat annars.

Biden däremot räcker det att din svåger har läst någonstans på internet för att det ska anses bevisat.
Flygplanet är ju en av alla trumpens bombastiska sidospår, och överlag antagligen lite irrelevant. Han tenderar att använda vulgära skådespel för att få alla att titta åt fel håll. Det här planet är ett ganska uppenbart sånt skådespel.

Att han däremot tagit bort övervakningen och ekonomiska lagar från kryptovaluta, och skapat en egen valuta är nog av större intresse om man vill titta efter var hans mutor kommer in.

Tack!!!! 🌞

Men du borde skrivit "till mig", inte "till dig".

Har chat GPT diskussionen lagt sig? Jag fick en förnimmelse hur mina sista år i livet på ålderdomshemmet kommer te sig.
ChatGPT degenererar människors klokskap och förmåga att tänka själva och vara kristiska!
Som det brukar vara med verktyg, om de används rätt är det ok.
Samt att det är för lätt att manipulera ChatGPT, tänk om det hade funnits på 40'talet, Nazigubbarna hade varit lyriska..............

Tack!!!! 🌞

Men du borde skrivit "till mig", inte "till dig".

Har chat GPT diskussionen lagt sig? Jag fick en förnimmelse hur mina sista år i livet på ålderdomshemmet kommer te sig.
Apropå TjatterJippity, jag skapade en hackingtävling, CTF, för en drös år sen som en kul grej på jobbet och hittade den första uppgiften som kav länken till resten av tävlingen (resten existerar inte längre) och bara för att testa så sa jag åt Jetbrains Junie AI-parprogrammerare att ta en titt på koden.
Och AIn läste uppgiftsbeskrivningen, och löste uppgiften.

Var rätt spexigt att se den göra hela jobbet i steg för steg.
Sedan var lösningen AIn hittade på rätt fulhackad, men den löste en hackinguppgift.

Jag förutspår många spännande problem med systemsäkerhet i framtiden.

ChatGPT degenererar människors klokskap och förmåga att tänka själva och vara kristiska!
Som det brukar vara med verktyg, om de används rätt är det ok.
Samt att det är för lätt att manipulera ChatGPT, tänk om det hade funnits på 40'talet, Nazigubbarna hade varit lyriska..............
CHat GPT tycker detta om dig... :lol

SH1.jpg
SH2.jpg

Svaret på trådens fråga måste vara ja, det ska man.
JD, som är duktig på att förklara yttrandefrihet för andra, måste ta upp just det där med yttrandefrihet, då "ought to KEEP HIS MOUTH SHUT until he gets back in the Country" låter som ett hot.

Nu är det förvisso ingen nyhet att Bruce inte är så positiv till allt amerikanskt... :hihi

The first kick I took was when I hit the ground.
....

Nowhere to run nowhere to go.

Svaret på trådens fråga måste vara ja, det ska man.
JD, som är duktig på att förklara yttrandefrihet för andra, måste ta upp just det där med yttrandefrihet, då "ought to KEEP HIS MOUTH SHUT until he gets back in the Country" låter som ett hot.

Nu är det förvisso ingen nyhet att Bruce inte är så positiv till allt amerikanskt... :hihi

The first kick I took was when I hit the ground.
....

Nowhere to run nowhere to go.

Otroligt konstigt meddelade till The Boss, ja.
Förstår minst av allt att han låter sig provoceras av en popartist, men ännu märkligare att börja kommentera hans hy.
Kan ingen av dessa s.k. fake news journalister ställa frågan om han tycker det är en bra förebild för unga människor, om journalisten inleder frågan med "as the most powerful and successful leader in the entire history..." kanske det blir rätt dynamik.

Otroligt konstigt meddelade till The Boss, ja.
Förstår minst av allt att han låter sig provoceras av en popartist, men ännu märkligare att börja kommentera hans hy.
Kan ingen av dessa s.k. fake news journalister ställa frågan om han tycker det är en bra förebild för unga människor, om journalisten inleder frågan med "as the most powerful and successful leader in the entire history..." kanske det blir rätt dynamik.

Springsteen kanske skulle måla sin hy orange?

Det värsta är ju faktiskt slutet som är rent hotfullt. Man kanske skulle tolka det lättsinnigare om det inte var för att Trump i största allmänhet numera agerar som en diktator.
Och andra sidan tror jag inte han kommer undan lika lätt som vanligt ifall han gör nåt mot Springsteen. Så man önskar nästan att han gör nåt dumt.

En del av konstens jobb är att ifrågasätta ledarna, så det är standard fare att konstnärer snackar skit om ledarna lite oavsett var de befinner sig.

Är trumpen oroad för att Springsteen vet något som han inte vill ska spridas, eller varför har han fått så mycket sand i muttan över att en gubbskrutt säger vad han tycker om saker?

:rofl🤣

1747485975042.png

"The royals have failed to sell the plane, which was put on the market in 2020, according to an archived listing. Giving it away could save Qatar’s rulers a big chunk of change on maintenance and storage costs"

"In 2018, Qatar gave a similar 747-8 to Turkish President Reycep Tayyip Erdogan and offloaded an older 747-SP to an asset management firm"

"The massive, highly customized planes, with idiosyncratic interior decorating, are not easy to sell. “The market is incredibly illiquid for a jet like this,”"

"Giving the 747-8 to the U.S. would also allow the Qataris to avoid maintenance costs that are only getting higher with the 747 fleet shrinking worldwide and fewer mechanics available who know how to work on them"

En del av konstens jobb är att ifrågasätta ledarna, så det är standard fare att konstnärer snackar skit om ledarna lite oavsett var de befinner sig.

Är trumpen oroad för att Springsteen vet något som han inte vill ska spridas, eller varför har han fått så mycket sand i muttan över att en gubbskrutt säger vad han tycker om saker?
Jag skulle i och för sig vilja veta vad Springsteen sade i Manchester.

Sedan är det ju så klart extremt tröttsamt att en massa artister alltid kommer med sina infantila åsikter som alltid "råkar" vara vänster. Från det till att en president uttrycker sig så där är det så klart milsvid skillnad.

Tänk om Ulf Kristersson skrev så där om Timbuktu, hade i och för sig varit lite kul.

Jag skulle i och för sig vilja veta vad Springsteen sade i Manchester.

Sedan är det ju så klart extremt tröttsamt att en massa artister alltid kommer med sina infantila åsikter som alltid "råkar" vara vänster. Från det till att en president uttrycker sig så där är det så klart milsvid skillnad.

Tänk om Ulf Kristersson skrev så där om Timbuktu, hade i och för sig varit lite kul.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!