Dagens bild

.. men var är befästningen då?
Den var två öar bort och jag orkade inte gå dit med utrustning på mig ikväll. Se bild. Parkering är strax utanför första lilla ön. Jag ville bara fluffa runt med hojen och lyssna på min favoritspellista på Spotify i lugn och ro. 🙂

ville bara fluffa runt med hojen och lyssna på min favoritspellista på Spotify
Det låter som livet.

Själv har jag varit ute i ljuset med min nydekalerade 350.

IMG_4541.JPG

IMG_4544.JPG

Jag är synnerligen nöjd med framskärmen ;)

IMG_4554.JPG

Får passa på att ta fina bilder innan jag kör sönder allt i skogarna på Tuvängen senare i sommar 😒

Hur är den att mata landsväg med? Som ett bi?
Det är nästan som att köra KLX230, aningens sämre säte bara. Tänkte skaffa ett Seatconcepts till 450in bara. Dock vill man inte göra långtrippar på dessa hojar, för liten tank och för täta oljeintervall, man inte vill utmana och köra tills det börjar kärva ... nånstans ;)

Och så var det onsdag och sista dagen för denna gång med Yamaha Racing Team, nu blir det hela sju dagar till nästa gång på bana. (23 - 25 maj)😪

Men då blir det inte med Yamaha YZF-R1, utan med Honda CBR600RR i Honda Trophy och Yamaha YZF-R6an i SuperSport 600cc.

Edit. Kanske smyger in några timmar på lördagen med lite mer träning.

_HMP9891.jpg_HMP9029.jpg_YB40248.jpg_YB40242.jpg_HMP8376.jpg_HM51326.jpg_HMP8314.jpg_HMP8385.jpg

Last edited:
Projekthoj nummer 2 upphämtad, 1,5 Tammer bort men till bara 1/3 Tammer i inköp 👍
Suzuki GR650E -1983
Denna är det lite mer jobb på än Hondan men allting rent mekaniskt verkar fungera, i alla fall så gott man kan pröva utan att starta den.
Denna modell har "fully floating" stötdämpare i bak dvs. utan infästning i chassi. Ska bli sjukt spännande att testköra 😊
received_1836183403905544.jpeg

Bubblan var brandgul på 80-talet. :7peta:krama

Var finns det grabbar som gör räser av min lilla brandgula Puch Dakota?

Finns den här kulturen kvar någonstans? Minns nostalgiskt tiderna när man träffades vid Pumpen, körde dragracing på övergivna flygfält, och ibland spontant ramlade in på någon bombarrepa med potatisarna.

Känns generellt som att gixxer och skinnpaj ersatts av GS och korvätarhjälm. Man blir lite ledsen i ögat samtidigt som jag är glad att man fick vara med på den tiden hojåka var ballt och lättsamt.

Finns den här kulturen kvar någonstans? Minns nostalgiskt tiderna när man träffades vid Pumpen, körde dragracing på övergivna flygfält, och ibland spontant ramlade in på någon bombarrepa med potatisarna.

Känns generellt som att gixxer och skinnpaj ersatts av GS och korvätarhjälm. Man blir lite ledsen i ögat samtidigt som jag är glad att man fick vara med på den tiden hojåka var ballt och lättsamt.
Instämmer till fullo och kunde inte skriva det bättre själv😀

Mycket paket för ett tändstift att skramla runt i.
Men det gäller alla, inte bara Lelles.Snapchat-1430788971.jpg

Projekthoj nummer 2 upphämtad, 1,5 Tammer bort men till bara 1/3 Tammer i inköp 👍
Suzuki GR650E -1983
Denna är det lite mer jobb på än Hondan men allting rent mekaniskt verkar fungera, i alla fall så gott man kan pröva utan att starta den.
Denna modell har "fully floating" stötdämpare i bak dvs. utan infästning i chassi. Ska bli sjukt spännande att testköra 😊
View attachment 515162
Du kan finansiera renoveringen genom att kränga pakethållaren - kilopriset på aluminium är högt idag :lol

Blev en tjänsteresa idag för att låsa upp ett reningsverk för service, blev en liten avstickare efter lite grusvägar på hemvägen.

20250517_143740.jpg

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...