Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Det där tror jag är Gretas förtjänst. Man vill inte bli sammankopplad med en rabiat miljökämpe.

Påminner ju om den här gamla klassikern...

View attachment 514385
Ja, lösningen på effektbrist då det inte blåser är att...bygga MER vindkraft.
Anser MP.

Att det sedan är negativa priser då det blåser, pga överetablering, som gör att alla kraftslag går med förlust...löses med...mer vindkraft.

Lösningen är alltid vindkraft enl MP.

Spanien skröt om att mesta delen av deras elproduktion sedan några veckor är Sol & Vind. Så bra uthållighet det blev.
De som varnade för riskerna, fick som vanligt personangrepp!

Djup tragik

Fick syn på lite observationer. Epoch sträcker sig till "bidragit", såg flera kommentarer där de tyckte att de skulle ändra till "orsakade".

Rasta-Amanda förnekar inte målsättningen:

Det är bra att de är ärliga med hur de tänker och avsikten med deras tänk, kudos för det...
Enda haken är att de knappast vinner valet med den ärligheten :)

Amanda säger att det är viktigt att alla ställer om nu och tar ANSVAR! Tar ni inte ANSVAR här på sporthoj.com.

Vi håller på att göra en resa inom omställningen inom grön energi och teknik som kommer att skapa 10000000 jobb och arbetstillfällen. Sverige kan inte hamnar efter och måste vara med att satsa. Vi måste lämna det fossila bakom oss och satsa på elektrifieringen.

Här har sporthoj.com ett uselt betyg då många här kör gamla så kallade "förbränningsmotorer".

Jag tar mitt ansvar och har startat upp ett nytt företag som skall börja tillverka gröna motorcyklar och bensin. Jag behöver stöttning nu finansiellt, har inlett dialog med sjunde AP-fonden men inget klart ännu.

Kontakta mig i PM så just alla här kan swisha mig 10000:- och bidra till den gröna omställningen. Alla tar väl ansvar här? Eller?..

Enda haken är att de knappast vinner valet med den ärligheten :)

Inför någorlunda normala och logiskt tänkande människor skjuter de sig själva i foten, naturligtvis.

Men jag är långt ifrån säker på att detta räcker. Det finns ju tyvärr en hel del människor som aldrig varit utanför Hufvudstadens tullar eller den studentstad där de får sin dagliga sojalatte. Eller människor som tror att livet i ett sexmiljoners radhus med två kvadrat gräsmatta i valfri förort verkligen är livet. Bussen och tunnelbanan tar dem ju överallt och två hål i väggen förser dem ju med obegränsade mängder Porjus till den hbtq+ certifierade sparkcykeln. Bara bönder och neandertalare håller på med motorcyklar, motorsport eller veteranfordon...

Dessa människor verkar alltid vakna upp när det vankas val...

MP vinner inte valet själva men de rödgröna leder ganska stort och MP ingår i en sådan regering.

Frågan är om S tror att deras väljare uppskattar en sådan förändring och annars hur tuffa de är i förhandlingar med MP.

Som vanligt har Miljöpartiets "ideologiska experter" bakom hennes ord inte räknat på det eller gjort en konsekvensanlys av det framförda pladdret och kan därför inte svara på programledarens frågor. De har heller inget förstått att den tidigare inflationsbrasan som delvis uppkom av hennes partis tidigare politik. Går detta hem i stugor och lägenheter?

Inför någorlunda normala och logiskt tänkande människor skjuter de sig själva i foten, naturligtvis.

Men jag är långt ifrån säker på att detta räcker. Det finns ju tyvärr en hel del människor som aldrig varit utanför Hufvudstadens tullar eller den studentstad där de får sin dagliga sojalatte. Eller människor som tror att livet i ett sexmiljoners radhus med två kvadrat gräsmatta i valfri förort verkligen är livet. Bussen och tunnelbanan tar dem ju överallt och två hål i väggen förser dem ju med obegränsade mängder Porjus till den hbtq+ certifierade sparkcykeln. Bara bönder och neandertalare håller på med motorcyklar, motorsport eller veteranfordon...

Dessa människor verkar alltid vakna upp när det vankas val...

Haha ja lite så är det ju.

Man skall dock inte underskatta mängden människor som INTE delar erfarenheter och livssituation med de kanske två miljoner svenskar som lever ett mer landsbygdsnära liv och kanske gillar motorsport….

Sedan är det kanske inte helt säkert att det är rödgrön röra mot blåbrun sörja i nästa val.
Just nu känns det som om omvärlden i stor utsträckning avgör inrikesfrågorna.

Med vänlig hälsning,

MP vinner inte valet själva men de rödgröna leder ganska stort och MP ingår i en sådan regering.

Frågan är om S tror att deras väljare uppskattar en sådan förändring och annars hur tuffa de är i förhandlingar med MP.

Frågan är om S kommer att kunna undvika frågan om de tänker höja bränslepriserna igen nu när den borgerliga regeringen visade att det faktiskt gick att sänka dem? Gissningsvis svävar de på målet även om det kan bli nog så svårt att svara trovärdigt på följdfrågan om hur man tänker sig att Sverige skall uppfylla Parisavtalet (vilket den borgerliga regeringen högaktningsfullt helt struntade i - eller i vart fall sköt på framtiden).

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back