Stora Mellanösterntråden

Det är ju fullt möjligt att de kristna faktiskt tyckte att det var skönt att inte sitta mitt i ett krig, och att det tillfälliga lugnet var en förbättring. De kan mycket väl ha varit oroliga för en religiös förföljelse men de var upptagna med att inte bli aktivt bombade för tillfället så det fick vänta.

Det är ju fullt möjligt att de kristna faktiskt tyckte att det var skönt att inte sitta mitt i ett krig, och att det tillfälliga lugnet var en förbättring. De kan mycket väl ha varit oroliga för en religiös förföljelse men de var upptagna med att inte bli aktivt bombade för tillfället så det fick vänta.
Nja, som sagt:
Är det några som vet så är det kristna i Mellanöstern.

Let it begin, hoppas på fullt ös ett bra tag nu.

Låt napalmen regna ner som den gamla klassiska socialdemokratiska melodin ljuder.

🔥🔥🔥

I Turkiet har Erdoğan låtit gripa Ekrem İmamoğlu.
Den senare populär, progressiv och västvänlig borgmästare i Istanbul, som skulle ställa upp i nästa presidentval och därmed var ett verkligt hot mot Erdoğan.
Det kunde han såklart inte tolerera.

I Turkiet har Erdoğan låtit gripa Ekrem İmamoğlu.
Den senare populär, progressiv och västvänlig borgmästare i Istanbul, som skulle ställa upp i nästa presidentval och därmed var ett verkligt hot mot Erdoğan.
Det kunde han såklart inte tolerera.

Vad tycker Carl Bildt?

Ska/orkar/bör man ha någon åsikt om det här ambulanseriet som det skrivs så mycket om?

Jag tänker att det är väl lite konstigt men å andra sidan inte.

Vad avtrubbad man blir, det är konstigt.

Ska/orkar/bör man ha någon åsikt om det här ambulanseriet som det skrivs så mycket om?

Jag tänker att det är väl lite konstigt men å andra sidan inte.

Vad avtrubbad man blir, det är konstigt.
Vi kan ju uppdatera de som inte hört.

TL;DR
Israelisk militär börjar skjuta mot ambulanser i Gaza, oklart varför. De sparar inte direkt på kulorna utan fortsätter skjuta långt efter att ambulanserna stannat. Därefter går de fram och avrättar sjukvårdarna en efter en. Sedan plattar de till ambulanserna med stridsvagnar (eller var det bulldozer) med personalen innuti, och gräver ner dem. Undanröja bevis?
Israel hävdar sedan att det var en kolonn med Hamas militärfordon och att de blev attackerade först.
Dessbättre hittas en mobiltelefon på en av sjukvårdarna med film på händelsen.

Förjävligt.

TL;DR
Israelisk militär börjar skjuta mot ambulanser i Gaza, oklart varför. De sparar inte direkt på kulorna utan fortsätter skjuta långt efter att ambulanserna stannat. Därefter går de fram och avrättar sjukvårdarna en efter en. Sedan plattar de till ambulanserna med stridsvagnar (eller var det bulldozer) med personalen innuti, och gräver ner dem. Undanröja bevis?
Israel hävdar sedan att det var en kolonn med Hamas militärfordon och att de blev attackerade först.

Förjävligt.
Ja, fyfan.
Undrar hur det rättfärdigas?
Eller om dom ens bryr sig.

TL;DR

Förjävligt.
Ja det var det där jag menade.
Jag har blivit så avtrubbad att jag bryr mig faktiskt inte. Jag tänker att det är krig nu och i alla krig blir det rörigt. Vidare menar jag att Hamas styr dessa ambulanser så de är väl du beteckna ungefär som en SS-ambulans. Skyddades de?

Vad TLDR betyder har jag ingen aning om.

Om man vill framstå som den goda sidan i en konflikt finns det saker man bör undvika.
Som att avskeda de som misstänks för krigsbrott tex?
Att jämföra god/ond sida mellan Hamas och Israel är inte svårt alls faktiskt. Att enskilda personer även under "god" flagg gör konstiga saker är inget nytt och kommer alltid ske.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...