Ska man vara orolig för Ryssland?

Trump har utfört historiens största svek.
Vet inte om jag vill klassa det som största genom tiderna, men det är uppe i toppen helt klart.
Det mest förvånande är egentligen att underrättelsetjänsterna låter detta fortgå.
Flertal skyller ju JFK mordet på dem och att USA nu aktivt går över på Rysslands sida utan att det sker något är förvånande.

Vet inte om jag vill klassa det som största genom tiderna, men det är uppe i toppen helt klart.
Det mest förvånande är egentligen att underrättelsetjänsterna låter detta fortgå.
Flertal skyller ju JFK mordet på dem och att USA nu aktivt går över på Rysslands sida utan att det sker något är förvånande.
Det finns väl ett och annat kontor på de där 3-bokstavs organisationerna där det bakom lyckta dörrar diskuteras både det ena och andra. Då apropå hur man bäst ger staten en nödvändig återställare.

Trump har utfört historiens största svek.
Jag är inte förvånad,
hur ska en amerikansk president bli omvald efter USA kommit i krig med Ryssland ?
Kan du inte svara på den frågan
så vet du varför det sker som sker.
Kan du svara så är vi många som ser fram mot svaret.
Eller
1741199301890.png

Jag är inte förvånad,
hur ska en amerikansk president bli omvald efter USA kommit i krig med Ryssland ?
Eller
View attachment 511444
Amerikanska presidenter får till skillnad från Ryska bara sitta 2 mandatperioder.

Så agent Krasnov skulle nog må bäst i att flytta till Ryssland.
1741200063041.png

Jag är inte förvånad,
Eller
View attachment 511444
Han kan inte bli omvald utan att det strider mot konstitutionen (vilket möjligen inte kommer hindra honom).

Meningen är att stoppa Putler genom att hålla ihop i väst för att INTE hamna i krig mot ett imperialistiskt Ryssland.
Om Putler tar Ukraina vad hindrar honom från att ta Baltikum, Finland?

Splittrade vi falla, enade vi stå.

Amerikanska presidenter får till skillnad från Ryska bara sitta 2 mandatperioder.

Så agent Krasnov skulle nog må bäst i att flytta till Ryssland.
View attachment 511445
Frågan var allmänt ställd. jag skrev inte ett ord om Trump....
Frågan var
Antag att vi har en president som kan bli omvald. För det kan dom bli en gång.
Vad svarar du då ?
Och hur ändras ditt svar om presidenten inte kan bli omvald ?

Det kan jag svara på!

Svaret är: Finland
Frågan var: Om Putler tar Ukraina vad hindrar honom från att ta Baltikum, Finland?
Med andra ord, det är bättre för Ryssland att börja med att ta Estland, Lettland och Litauen.

Frågan var: Om Putler tar Ukraina vad hindrar honom från att ta Baltikum, Finland?
Med andra ord, det är bättre för Ryssland att börja med att ta Estland, Lettland och Litauen.
Ja det kan han nog om de är ensamma men då aktiveras väl artikel 5 så saken är lugn med eller utan USA.

Finland kan de inte ta med eller utan någon artikel tror jag.

Skiter ägintlijen i allt....världen idag är absurd å vansinnig- kvinnor är män och tvärtom och barn sitter i knät på transor, de nya svänskarna gör sitt bästa för att ha ihjäl varandra (o lite random svennar ibland), Mello är ett woke skämt i fel tid o planet.
Myndigheter har 1984 som våt dröm att förslava oss.....
Tror ett krig är välkommet- globalt och slutgiltigt. Världs ende är nådd och mänskligheten peakade för 20 år sedan.
Nu, för sent...kanske

Allt är palmes fel (och gretas....)

Dax att nån städar i träsket innan vi alla är självlysande olja om 10000 år.

(#onsdax filosofier)

//

Som jag sagt annorledes, jag bara känner igen sättet att skriva men kan inte placera det. Jag har inte access till IPadresser eller nåt annat sätt att kolla om det är samma personer.

Kolla in kombinationen av ordval och profilbild så tar det typ tre sekunder att fatta vad det handlar om…

Skulle inte tro det.
Varför skulle de?

De vet att de röstat in en slusk/äckel, och är stolta över det.

Dessutom är inte en video trovärdig bevisföring 2025. - Faktats tidsålder är gott och väl förbi - även om vissa inte är med på tåget ännu.

Varför skulle de?

De vet att de röstat in en slusk/äckel, och är stolta över det.

Dessutom är inte en video trovärdig bevisföring 2025. - Faktats tidsålder är gott och väl förbi - även om vissa inte är med på tåget ännu.
Det är viktigt att komma ihåg att det inte direkt var en faktats tidsålder tidigare. Den största skillnaden att den ekonomiska gränsen för att generera videos har flyttats, men statsaktörer har alltid kunnat falsifiera videobevis.

Det är viktigt att komma ihåg att det inte direkt var en faktats tidsålder tidigare. Den största skillnaden att den ekonomiska gränsen för att generera videos har flyttats, men statsaktörer har alltid kunnat falsifiera videobevis.
Självklart, det närmaste vi kommit är nog runt millennieskiftet när information var väl tillgängligt, och bra förfalskningar dyra att göra.

Idag är det så mycket inflation i information att den är i stort värdelös.

Jag tänker osökt på Stalins bilder där man fotoshoppade rätt friskt, man la till och tog bort människor efter behag, nästan lika lätt som Stalin gjorde i verkligheten.

Jag är gammal nog att själv stått och maskat med handrivna pappersmasker när man har framkallat svartvitt, jag måste säga att min Samsung gör ett rätt bra jobb direkt i telefonen, och att Stalins gossar var duktiga på att få folk att försvinna...

Utan att dra några slutsatser av det, hur mycket tror man/ni objektivt att det ligger i korruptionsanklagelserna mot Z och Ukraina? Lite, en del, mycket, inget?

Utan att dra några slutsatser av det, hur mycket tror man/ni objektivt att det ligger i korruptionsanklagelserna mot Z och Ukraina? Lite, en del, mycket, inget?
Nästan inget alls. Med det inte sagt att det kan finnas oegentligheter där, men anklagelserna i detta skede är 100% orkestrerade för att försvaga honom och möjliggöra ditsättandet av en nickedocka.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back