Beklagar, men var glad att du får den inlöst iallafall. Försäkringsbolag kan vara ett jävla gissel att ha att göra med...
Min bil blev stulen då jag hade den undanställd under tiden jag och firman jag köpt den av redde ut konsumentköplagens paragrafer och firmans skyldighet att åtgärda brister eller häva köpet etc. Den funkade men hade brister, och sen blev den stulen.
När den väl återfanns efter stölden startade den inte ens utan fick bärgas till närmsta verkstad för utvärdering, och enligt försäkringsbolaget så var det upp till mig att bevisa att den startade innan den blev stulen. Att tjuvpacket körde den från platsen (de bröt sig in i mitt hem medan jag var borta och kom åt nyckeln därigenom) räckte inte, utan de ville ha bevis på att den startat och varit körbar i närtid för att gå med på att låta verkstad åtgärda felet... Hur fan man nu ska lyckas med det. Om man får punka på bilen, hur bevisar man att den inte hade punka igår? Fotografera det fyllda däcket med dagsaktuell tidning bredvid varje dag eller hur fan gör man??
Oavsett hur man bör göra, den typen av bevisning hade jag inte så jag blev helt utan ersättning. Absolut aldrig mer Stygghansa, sämsta jävla förskingringsbolaget genom tiderna.
Beklagar verkligen att höra.
Nej, det bolaget undviker jag som pesten.
Regel 1: Det skall gå att få tag i fysisk person, ansvarig för ärendet. Det kravet uppfyller Länsförsäkringar och Svedea. Så de får ha hand om mina försäkringar. Inte ofta något händer men OM/NÄR det ändå händer så löses saken snabbt och smidigt.
Självrisk åker man ju på men så är livet.
Ett tips kan vara att utnyttja hemförsäkringens ”rättshjälp” och anlita jurist som får driva saken åt dig om det blir krångel. Plötsligt brukar allt lösa sig…
Mvh