Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att det är offentliga köper jag, men inte att de ska profitera på gemene man.Det är offentliga uppgifter så du kan också göra det manuella jobbet att sammanställa och sälja uppgifterna om du vill.
Själv har jag faktiskt en ganska komplett sammanställning av samtliga kända Citroën DS/ID i Sverige, sorterad efter län och chassinummer. Upprättad för 19 år sedan genom att inhämta uppgifterna ur offentliga register. Det tog tid så jag hade gärna betalat för det istället.
Mvh
Att det är offentliga köper jag, men inte att de ska profitera på gemene man.
Då härjar du på Citroënakuten misstänker jag.

Dom har nog läst dina inlägg på SH, och hade samvetskval över att godkänna vapenlicens åt dig.Tjejen och jag tog jägarexamen tillsammans och ansökte kort därefter om vapen. Jag skickade in mina ansökningar dagen innan henne och enligt infon på polisens hemsida behandlas alla ansökningar i kronologisk ordning efter inskickat datum. Inte nog med att hennes ansökningar handlades och beviljades innan mina, hennes licenser damp ner i brevlådan idag och hon får därmed hämta ut sina vapen. Mina beviljades först idag, och då vi inte har postutdelning på fredagar så kan de omöjligt hinna hem innan helgen. Så jag får vackert vänta till måndag, och tjejen gör sitt bästa för att verkligen gnida in det i mitt ansikte. Hon är inte ens hälften så sugen och otålig som jag, men det är hon som får hem sina vapen idag... Detta är fan ren tortyr![]()
![]()
![]()
Med största sannolikhet var det inköpet av plogen som orsakade mildvädret. Det funkar så med alla väderrelaterade inköp. Se det positivt: du slapp att göra jobbet och fler än du fick glädje av inköpet. Ge dig nu ut och plöj åkern istället.Det är mer synd om mig.
Jag köpte en plog och nu är det 7 grader och vår i Borlänge!![]()
De har fått korn på härjandet med svartkrutspickadoller, helt sikkert.Dom har nog läst dina inlägg på SH, och hade samvetskval över att godkänna vapenlicens åt dig.![]()
Bara för att man har en plog är det inte roligt att skotta. Tro mig, jag är glad att det smälte bort här för annars hade det snart behövts ut och ploga... Nu slapp man det, sköntDet är mer synd om mig.
Möjligt...Dom har nog läst dina inlägg på SH, och hade samvetskval över att godkänna vapenlicens åt dig.![]()
Inget olagligt eller omoraliskt i att skjuta lite svartkrut då och då, jag är medlem i skytteförening och allt sånt sådesåDe har fått korn på härjandet med svartkrutspickadoller, helt sikkert.

Yupp.Med största sannolikhet var det inköpet av plogen som orsakade mildvädret. Det funkar så med alla väderrelaterade inköp. Se det positivt: du slapp att göra jobbet och fler än du fick glädje av inköpet. Ge dig nu ut och plöj åkern istället.
Ingen rök utan…typ av förbränning.Inget olagligt eller omoraliskt i att skjuta lite svartkrut då och då, jag är medlem i skytteförening och allt sånt sådeså![]()
![]()
Jag fixade till blidvädret här iallafall, lämnade in skridskorna på slipning.Det är mer synd om mig.
Som att ta med sig ett paraply när det ser ut att bli oväder, slutar alltid med att man bär runt på skiten i onödan. Går man däremot ut och går in finväder utan paraply kan man ge sig fan på att det kommer en störtskur... Om gud finns så hatar han/hon oss, definitivt. Men som sagt, var glad att du slapp. Det som är snudd på ogörligt för hand blir inte nödvändigtvis roligt bara för att du har rätt verktyg. Förra vintern fick jag spendera väl över två timmar med att ploga uppfarten av ren nöd då vi behövde komma ut med bilen dagen eftert, i snöblandat regn, kallt som fan och lyckades dessutom sträcka nån slags muskel i handen då jag inte är van vid att köra tumgas vilket ledde till att jag tappade all greppstyrka i högerhanden i väl över en vecka innan det hade läkt... Väldigt märklig skada eller vad man nu ska kalla det, har aldrig varit med om något dylikt varken för eller efter. Men ja, kontentan är att det är inte kul att ploga med fyrhjuling bara för att det är lättare än att göra det för hand. Var glad att du slappYupp.
När jag köpte min andra snöskoter gick det inte att åka i Borlänge-trakten på två år.
True story.![]()
Om du hade varit djupt troende och klätt dig enligt en förlegad gammal bok avsedd för dåvarande plats och klimat så hade du ju naturligtvis sluppit överraskningsväder!Som att ta med sig ett paraply när det ser ut att bli oväder, slutar alltid med att man bär runt på skiten i onödan. Går man däremot ut och går in finväder utan paraply kan man ge sig fan på att det kommer en störtskur... Om gud finns så hatar han/hon oss, definitivt.

Såklart, att "kläda sig i tyg av olika garn, av ull och lin tillsammans" är ju givetvis en dödssynd som gör att du förtjänar att dränkas i de heligaste av syndafloders störtregn... Där har vi det...Om du hade varit djupt troende och klätt dig enligt en förlegad gammal bok avsedd för dåvarande plats och klimat så hade du ju naturligtvis sluppit överraskningsväder!![]()

Beklagar, men var glad att du får den inlöst iallafall. Försäkringsbolag kan vara ett jävla gissel att ha att göra med...![]()
Jag fick ha bilen i fem timmar innan första singelolyckan för mig sedan 1989, inlöst av försäkringsbolaget efter lååååång ledighet hos verkstaden. Mörkt, halvtaskiga ljus, möte med lastbil som körde nära mittlinjen, snuddade plogkarmen i 100km/h och lyckades hålla bilen i färdriktning men slutade nere i krondike mot några björkar.
Plus minus noll ekonomiskt, inga personskador vilket är det viktigaste.
Ersättare på G.
Mvh
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |