Så klart, men hav förtröstan - det krävs ringa omvärldsanalys för att dra dessa slutsatser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så klart, men hav förtröstan - det krävs ringa omvärldsanalys för att dra dessa slutsatser.
x.com
x.com
Desinformationskampanj från Ryssland/Iran i faggorna. Inte helt oväntat, redan exempel i denna tråd.
Med det menas att det sprids uppgifter som inte stämmer eller är missvisande.Jag förstår inte? Vad är desinformation och vad är säkerställd fakta här?
Med det menas att det sprids uppgifter som inte stämmer eller är missvisande.
Ett exempel kan vara ”handskakningsnyheten”. Inte så att det inte stämde utan att det skulle betyda något.
Nyheten jag länkade till var att man flaggar för samordnade desinformationskampanjer från rysk/iransk sida; man får utgå från att det gäller allt som har med Syrien att göra. Vi har exempelvis tidigare sett påståenden om att ”Ryssland förhandlar om att behålla baser” vilket visade sig vara lögner. Ett exempel i tråden kan vara att det på sociala medier förstorades upp att ingen handskakning skedde mellan Tysklands utrikesminister och Syriens representant, dock var detta knappast någon sensation eller ens anmärkningsvärt och definitivt inget som Baerbock själv var oförberedd på. Olika kulturer hanterar man i diplomatiska sammanhang. Men det är sedan länge känt att rysk desinformation arbetar med att förstärka och underblåsa den typen av ”nyheter” för att frammana splittring och hätska åsikter.Jag förstår naturligtvis innebörden av ordet desinformation, jag är inte någon mellanstadieelev. Man kan ju tro att du inte själv ens tror på vad du sagt och försöker slingra dig från att svara?
Så om vi återgår till din länk, så undrar jag exakt vad som är desinformation?
1) Är det desinformation att det finns kvinnor som begår äktenskapsbrott?
2) Är det desinformation att äktenskapsbrott är straffbart i vissa länder?
3) Är det desinformation att det finns shariapoliser som straffar de som begår äktenskapsbrott?
4) Eller är det nåt annat jag missat så får du gärna specificera?
www.voanews.com
Varför du pratar om äktenskapsbrott framgår inte, det var inte något jag postade i alla fall.
Shadi Al Waisi condemned two women for adultery and ordered their deaths.
Ja så är det tyvärr i sharialänder och det nya styret har en lång väg att vandra innan de kommer att anses som rumsrena. Ledaren har tydligen också deltagit i eller uppmanat till avrättningar för ett antal år sedan.Att man inte litar på nåt som kommer från Ryssland är vi överens om.
Det här var din länk vilken jag hade svårt att koppla ihop med vad du skrev om desinformation:
x.com
x.com
För mig ser det ut som buisness as usual i sharialänder.
Han är ju en del av desinformationskampanjen.Han är något på spåren.
View attachment 508807
Desinformation = information någon inte gillar som inte passar någons egna politiska agenda
Bra information = fria fantasier om att Syrien är på god väg att bli en fullfjädrad demokrati
Herregud att dessa pajaskonster kan pågå år efter år.![]()
Han är ju en del av desinformationskampanjen.
Ps. Den ryska alltså.
Ja så är det tyvärr i sharialänder och det nya styret har en lång väg att vandra innan de kommer att anses som rumsrena. Ledaren har tydligen också deltagit i eller uppmanat till avrättningar för ett antal år sedan.
Men som sagt så kommer mycket desinformation att spridas på alla sätt som underminerar stabilitet i regionen.
Betyda något?Med det menas att det sprids uppgifter som inte stämmer eller är missvisande.
Ett exempel kan vara ”handskakningsnyheten”. Inte så att det inte stämde utan att det skulle betyda något.
Nu? Har väl aldrig varit primärt med fakta?Har dom börjat skjuta ner budbäraren nu?
Nu? Har väl aldrig varit primärt med fakta?
TV4 ingår tydligen i Putins propaganda-apparat nu.Jag tänkte på budbärarna i fallet Syrien.
Rent generellt är det förstås modus operandi.
Det är inte svensk media det pratas om överhuvudtaget.Jag har svårt tro att rapporteringen i svensk media skulle ha någon som helst påverkan i den regionen.
Instabilitet och kaos är väl snarare deras egen paradgren.
Dessutom en framgångsrik exportprodukt.
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller