Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det fanns väl ett par konstiga komminister som körde samma linje på Sovjettiden? De där som jobbade för att Sverige skulle få med i unionen?Borde inte detta inlägg ligga i humordelen?
Ryssland har varit i konflikt om territorium med alla sina grannländer sedan Ivan den förskräckliges dagar.
![]()
List of wars involving Russia - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Russia's wars for the last 30 years and their consequences
Russia constantly claims to be a “peacemaker” who strives for peace. Since the beginning of the military conflict in Ukraine in 2014, there has been a constant narrative about “saving” those whom this country seems to come to protect. This has been happening for decades, but the world has barely...www.ukrainer.net
Jag har faktiskt aldrig sett annat än Kremlfinansierad extremhöger och ”fredsorganisationers” företrädare förneka detta faktum. Men de kanske bara av en slump är mer lättledda än andra? Eller så har Ryssland bara otur?
Frågor, frågor.
Var det inte någon tomte som uttalade sig tvärsäkert om att Ryssland skulle ge upp när de hade 600000 man i förlust?
Tvärsäkert, är du säker på det? Ryssland är relativt okänsligt för förluster, särskilt när missnöjesyttringar är belagda med hårda straff.Var det inte någon tomte som uttalade sig tvärsäkert om att Ryssland skulle ge upp när de hade 600000 man i förlust?
JappTvärsäkert, är du säker på det? Ryssland är relativt okänsligt för förluster, särskilt när missnöjesyttringar är belagda med hårda straff.
theutenberg.org
Helt otroligt märklig åsikt.Vi var inte i konflikt med Ryssland innan detta fabricerade kriget. Sverige behövde/behöver Ryssland.
Utmärkt!
Han saknar koll helt. Sätter man inte hårt mot hårt kommer Putin fortsätta expandera.
Det är dock intressant att detta så nära ett skinnskalle-parti man kan komma inte har en aning om att de förväntas hylla Karl XII och hata Ryssland.Han saknar koll helt. Sätter man inte hårt mot hårt kommer Putin fortsätta expandera.
Det fanns ett avtal avseende Ukraina (där de bla skulle göra sig av med kärnvapen mot att det skulle blir fred), men det bröt Putin då han invaderade.
Och nu vill killen skriva nytt avtal? Så korkat då det kommer Putin att bryta igen
Kasselstrand företräder en liknande linje som en viss berömd Quisling gjorde på sin tid.Han saknar koll helt. Sätter man inte hårt mot hårt kommer Putin fortsätta expandera.
Det fanns ett avtal avseende Ukraina (där de bla skulle göra sig av med kärnvapen mot att det skulle blir fred), men det bröt Putin då han invaderade.
Och nu vill killen skriva nytt avtal? Så korkat då det kommer Putin att bryta igen
![]()
Spotlight on the Shadow War: Inside Russia's Attacks on NATO Territory - CSCE
Executive Summary: Since the outset of Russia’s full-scale invasion of Ukraine, Russian sabotage campaigns across North America and Europe have accelerated. Calculated campaigns of hybrid warfare show that Russia’s antagonistic […]www.csce.gov
Mer om ryskt hybridkrig mot väst, OBS bara de sista tre åren.
Alla politiker och politiska partier som sympatiserar det minsta med Ryssland är antingen mycket lågbegåvade eller köpta av Ryssland. Vilken annan slutsats är möjlig att dra?
Godhetsknarkare är vad de är.De flesta politiker är väl just lågbegåvade och de som inte är det är istället ryggradslösa vinflöjlar vanligtvis.
Jag erkänner att jag inte formulerade mig helt korrekt, ibland spårar jag ur.Borde inte detta inlägg ligga i humordelen?
Ryssland har varit i konflikt om territorium med alla sina grannländer sedan Ivan den förskräckliges dagar.
![]()
List of wars involving Russia - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Russia's wars for the last 30 years and their consequences
Russia constantly claims to be a “peacemaker” who strives for peace. Since the beginning of the military conflict in Ukraine in 2014, there has been a constant narrative about “saving” those whom this country seems to come to protect. This has been happening for decades, but the world has barely...www.ukrainer.net
Jag har faktiskt aldrig sett annat än Kremlfinansierad extremhöger och ”fredsorganisationers” företrädare förneka detta faktum. Men de kanske bara av en slump är mer lättledda än andra? Eller så har Ryssland bara otur?
Frågor, frågor.
Jag tror att både Nato-medlemskapet och vapenstödet är ganska förankrat i folkviljan enligt alla mätningar.Jag erkänner att jag inte formulerade mig helt korrekt, ibland spårar jag ur.
Det jag syftar på i allt detta är var Sveriges "neutralitet" tog vägen. Och att folket fick absolut ingenting att säga till om gällade vapenstöd eller Nato-medlemskap.
Man kan ju tycka att det är orättvist att vi inte hade en folkomröstning om saken eftersom vi därmed berövade Putin hans rätt att försöka påverka resultatet av en sådan.Jag tror att både Nato-medlemskapet och vapenstödet är ganska förankrat i folkviljan enligt alla mätningar.
Vad gäller Nato tror jag det var närmare 70% för(?).
Det är nog Kasselstrand som är på fel sida om folkviljan men rätt sida om Putins vilja.
Det blev bättre och heders till dig!Jag erkänner att jag inte formulerade mig helt korrekt, ibland spårar jag ur.
Det jag syftar på i allt detta är var Sveriges "neutralitet" tog vägen. Och att folket fick absolut ingenting att säga till om gällade vapenstöd eller Nato-medlemskap.
Och det jag menade var att man inte kan (vad jag tror) jämföra Ukraina och Rysslands historik och situation med Sverige vs Ryssland.
Blev detta bättre?
Quasselstrand är definitivt på fel sida av det mesta.Jag tror att både Nato-medlemskapet och vapenstödet är ganska förankrat i folkviljan enligt alla mätningar.
Vad gäller Nato tror jag det var närmare 70% för(?).
Det är nog Kasselstrand som är på fel sida om folkviljan men rätt sida om Putins vilja.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!