uncletom
Gudomlig sporthojare
Jodå, det förstår jag. Jag vet att man behöver en sk "lätt sits" som det heter i hästsporten. Att stå på peggarna så mycket det går, och låta hojen jobba under mig. Och det gör jag så länge jag orkar. Men när jag kört en timme eller två och känner mattheten komma så varvar jag ner och slappnar av, och då sitter jag mer än jag står. Strax rullar jag också hem för då är det inte lika kul längre.så fort man sitter ner så börjar man släppa fötterna från fotpinnarna, och så fort man gör det så tappar man också kontrollen och balansen på hojen.
Jag har kört tills jag stupar ett par gånger, det var mest i början när jag hade så kul att jag inte kände att jag blev trött. Då har man liksom haft lite för kul. Ni får inte missförstå mig att jag menar att jag vill sitta, eller att "sitta är bra". Jag kollar ju på youtube och provar på banan och jag hajar solklart att man behöver låta hojen jobba fritt under sig.
Men samtidigt uppskattar jag också att sitta och nöta varv på crossbanan bara för att det låter skönt, dammar och luktar gott. Så länge jag njuter och har bensin i tanken så kör jag runt och runt och runt, och sitter över hoppen, sitter över woopsen, samt sitter på bänken med grabbarna och tjejerna där när krampen infinner sig. Så jag sitter väldigt gärna, och jag tänker fortsätta sitta, men när det gäller och jag behöver flyga fram som en Jarvis över terrängen, jo då gör jag som alla andra världsmästare på youtube så klart