Sverige idag..

Jag kan för min egen förträfflighet tillföra att det var på ett tips från mig som Centerpartiet fick Ebtisam Aldebe debaclet att reda ut.

Tyvärr till ingen nytta då de valde en annan förmodad islamist till partiledare.

De är Sveriges förmodligen äckligaste parti och det är riktigt skönt att pastejslickaren Eskil Erlandsson åkte fast till slut, högst sannolikt skulle man inte vilja granska hans usb minnen.
Jaså det var hon som inte trodde på hustrumisshandel för han kom från en god familj.
Hustrun från en lägre rankad familj !

Jag kan för min egen förträfflighet tillföra att det var på ett tips från mig som Centerpartiet fick Ebtisam Aldebe debaclet att reda ut.

Tyvärr till ingen nytta då de valde en annan förmodad islamist till partiledare.

De är Sveriges förmodligen äckligaste parti och det är riktigt skönt att pastejslickaren Eskil Erlandsson åkte fast till slut, högst sannolikt skulle man inte vilja granska hans usb minnen.
Ja då skulle man ju kunna drömma om att Polisen tar en titt på innehållet i hans datorer, mobiler osv men dom är väl fullt sysselsatta med att avväpna lantbrukare och liknande folk från deras kanoner i 10-tonsklassen som finns sedan förr på deras marker, rester från nedlagda försvarsanläggningar. Lättare arbete än komma in i elektronik och något som kan ge många poliser och jurister sysselsättning.
Och det är precis vad dom sysslar med Utredarna ! Vapen som inte är något problem ! :huvet

Last edited:
Tycker du att sjukvården i Sverige är oseriös, du kallas inte regelbundet till hälsokontroll utan DU ska själv ställa diagnosen sjuk och söka vård. DU ÄR INTE ENSAM !
Migrationverket tycker också att Regionerna i Sverige måste räknas till oseriösa företag !
1734445289788.png
från dn.se
1734445374268.png
eller är det Migrationsverket som är oseriöst ? Vad vet jag ?

Tycker du att sjukvården i Sverige är oseriös, du kallas inte regelbundet till hälsokontroll utan DU ska själv ställa diagnosen sjuk och söka vård. DU ÄR INTE ENSAM !
Migrationverket tycker också att Regionerna i Sverige måste räknas till oseriösa företag !
View attachment 507824
från dn.se
View attachment 507825
Vi kan ju inte ha arbetande invandrare! Då behöver de ju inte leva på bidrag och kan få för sig att rösta på fel partier! :foliehatt:

Vi kan ju inte ha arbetande invandrare! Då behöver de ju inte leva på bidrag och kan få för sig att rösta på fel partier! :foliehatt:
Själv misstänker jag brist på baksheesh var orsaken till utvisningsbeslutet.
Baksheesh är ju en naturlig del i multikulturella sverige, om inte, baksheesh kommer bli !
Allt annat är ju rasism !

1734452395682.png
Ja det är en väldigt dålig ide för de som drabbas kan ju vara invandrare med annan drogkultur.
Racism, helt enkelt !

View attachment 507824
från dn.se
View attachment 507825
Nu är det inte regionen eller ens regiondirektören som sätter lönerna på enskilda medarbetare. Så arbetsgivaren är inte oseriös i detta fall. Jag tror att Migrationsverket menar generellt. Då oftare mindre arbetsgivare.
I detta fall är det kvinnans närmaste chef som sätter lön inom vissa ramar och om denne har personalansvar. Det ska också förankras hos HR och fack.
Att höja lön under löpande år (period?) kräver normalt att tjänsten förändrats med större ansvar t ex eller att personen gått upp i tid från t ex 75% till 100%. Att höja lönen två gånger dessutom är… anmärkningsvärt.

Kvinnans närmaste chef känner henne, och känner för henne, betydligt mer än regiondirektören skulle jag tro.
Så om det är någon som justerat lönen lite väl välvilligt så är det någon på en lägre nivå än regiondirektören.

IMG_1152.jpeg

Centerpartiet har en problematisk ideologisk mix. De är väldigt marknadsliberala, på en nivå där de hade kunnat vara frihetliga (och mer stabila) men samtidigt väldigt socialt progressiva.

Lägg till det att partiet faktiskt är kidnappat av folk som inte har ett dugg med partiets ursprung att göra.

Det ursprungliga Bondeförbundet huserade snudd på varje lantbrukare back in the days. Något som fortfarande avspeglar sig lokalt med några inte alltför usla företrädare. Men inte heller dessa företrädare begriper vad lokalavdelningar i större städer sysslar med och framförallt inte vad deras riksdagspolitiker sysslar med.

Lägg till det att partiet faktiskt är kidnappat av folk som inte har ett dugg med partiets ursprung att göra.

Det ursprungliga Bondeförbundet huserade snudd på varje lantbrukare back in the days. Något som fortfarande avspeglar sig lokalt med några inte alltför usla företrädare. Men inte heller dessa företrädare begriper vad lokalavdelningar i större städer sysslar med och framförallt inte vad deras riksdagspolitiker sysslar med.
Speglar väl också att det är betydligt färre bönder idag. Inte ens om alla som på något sätt är sysselsatta inom jordbruket (166 000 enligt jordbruksverket) röstade på Centerpartiet skulle det räcka till mer än 2,5% av rösterna och därmed med råge under riksdagsspärren.

Skönt med en IRL diskussion på lunchen idag när en tydligen moderat kollega proklamerade att han gick ur M då de valde samarbete med SD.

Ändå sällan jag på riktigt får säga saker som "det där kan du ta upp med Reinfeldt som i bjärt kontrast med resten av världen tvingade på Sverige en migration ingen ville ha". Finns liksom inget de har att säga efter en sådan kommentar.

På frågan hur Sverige skall styras om inte två av tre partier samarbetar finns heller inget svar.

Så det är bara att kötta på. Tack Tidö för nyheten igår också, att asylsökande inte ska kunna gå under jorden och söka asyl på nytt om de inte först lämnat landet. Förmodligen finns en folklig förankring på ca 80% för ett sådant förslag.

Alternativ media är så dum och dålig, den visar bara nyheter om invandrare som begår brott mot svenskar. Tacka vet jag DN.

/FP väljare

1000040438.jpg

Speglar väl också att det är betydligt färre bönder idag. Inte ens om alla som på något sätt är sysselsatta inom jordbruket (166 000 enligt jordbruksverket) röstade på Centerpartiet skulle det räcka till mer än 2,5% av rösterna och därmed med råge under riksdagsspärren.

Utan tvekan. Men utan att själva vara yrkesverksamma som jordbrukare så brukar folk sprungna ur bondeliv och landsbygd rent generellt också ha lite andra värderingar och en liten annan syn på livet. Man vet till exempel att hårt arbete lönar sig, man förstår innebörden i mat- och energianskaffning och man är till och med miljövänlig på riktigt i och med att man ofta har vett att både äta och leva lokalproducerat.

Alltså raka motsatsen till de människor som verkar befolka Centerpartiet i större städer och på riksnivå.

Skulle tyvärr tro att detta gäller för alla svenska riksdagspartier:
Men inte heller dessa företrädare begriper vad deras riksdagspolitiker sysslar med.
Känner en lokal (mp) politiker som sagt att hon inte begriper vad (mp) sysslar med i riksdagen.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back