Kommer KTM överleva?

130 000 hojar i lager, kan det stämma?

Läggs det en mänsklig hand vid carups artiklar eller är de sammanfattningar av brus på nätet? Det ger ofta en känsla av automatöversatt skvallerpress med fordonsrelaterad text.
 
Läggs det en mänsklig hand vid carups artiklar eller är de sammanfattningar av brus på nätet? Det ger ofta en känsla av automatöversatt skvallerpress med fordonsrelaterad text.
ChatGPT säger dom tillverkar mellan 360 000 - 400 000 motorcyklar per år inklusive Husqvarna. Så kanske det stämmer i alla fall. Trodde inte det va så höga volymer.
 
ChatGPT säger dom tillverkar mellan 360 000 - 400 000 motorcyklar per år inklusive Husqvarna. Så kanske det stämmer i alla fall. Trodde inte det va så höga volymer.
Hur många tillverkar dom andra? Honda borde vara störst med alla "vespor" som man ser i bla Asien.
 
Det gäller en 2015 till 2025 också... :)
Där någonstans börjar till och med jag märka en skillnad. Jag byter normalt vart tredje år (450, som den motionär jag är).

15 till 17 märktes inte alls.
17 till 19 tyckte jag att motorn var märkbart mer lättkörd
19 till 23 var motorn ingen större skillnad men cykeln var helt klart mer lätthanterad
 
Som tidigare dialog om fjädring. De som faktiskt blir snabbare på en 2025 KTM jämfört med en 2024 kan nog räknas på en hand i Sverige.
Det gäller väl precis allt....allt från slalomskidor, cyklar till.....motorcyklar.
Men, vi funkar ju inte så....utan allt nytt är bättre och framförallt coolare.
Man får inte förringa bekräftelsebehovet, det är där dyra prylar säljer.....ja, inte för min del....men....få se nu, jag råkade visst byta hoj....igen :giggle:
 
Jag såg något klipp från USA där någon FD crossstjärna körde typ en 80-90 talare mot nuvarande duktiga killar på årets hoj, jag orkade inte se färdigt, men skillnaden var inte gigantisk, han tappade i knepiga partier, men köttade igen på lite enklare partier.

Det finns säkert fler klipp som gör den jämförelsen på bättre sätt
 
Läggs det en mänsklig hand vid carups artiklar eller är de sammanfattningar av brus på nätet? Det ger ofta en känsla av automatöversatt skvallerpress med fordonsrelaterad text.


Sättet rubrikerna komponeras på tyder i vart fall på ingående kunskap om människans sämre sidor.

al-swearengen-deadwood-justin-clark.jpg

SH-Bladets överman, helt klart.
 
Det är nog inte unikt för just KTM att det blir några cyklar kvar av äldre årsmodell. Det gäller bara att det inte blir för mycket.

Har själv mer än en gång köpt fabriksny som inte varit årets modell. Senast 2023 så köpte jag en ny ZX-10R som var 2021 och som fanns på lager hos Kawasaki som min handlare fixade hem.
 
Dräller av Tenere 700 2024 på Blocket dock inte alls lika nedsatta som KTM

Men visst är känslan att handlarna har ruskigt många ktm och Husqvarna på lager. Bara titta på priserna, 176 k för en GT är 40 under listpris och 690/701 för 99, drygt 30 ner i pris.

Och min gt och 701 har väl tappat 50% i ett svep....
 
Skrev till min lokala handlare om en ny SA-S.
Ligger nu från 163' på Blocket.
Det är isf bara 4 tusen dyrare än när jag köpte min för 10 år sedan.
Och då är det en herrejösses massa mer teknik nu och samma fantastiska motor. 😍
 
Där någonstans börjar till och med jag märka en skillnad. Jag byter normalt vart tredje år (450, som den motionär jag är).

15 till 17 märktes inte alls.
17 till 19 tyckte jag att motorn var märkbart mer lättkörd
19 till 23 var motorn ingen större skillnad men cykeln var helt klart mer lätthanterad
Visst märker man skillnad, om man har hållit på ett tag att köra. (Jag byter också vart tredje år, 300) Men blir man verkligen så mycket snabbare som frågan gällde? Det är jag ytterst tveksam till.
Hojarna har blivit mer lättkörda med åren, mer finlir i hur de känns, gassvar, fjädring, koppling osv men jag tycker bara det går saktare och saktare. Fast det kanske bara är att hojarna blir nyare men jag blir äldre...

Tror jag skiter i det här och börjar med knyppling eller att virka pennskrin istället...
 
Back
Top