Haha! ja du skulle bara veta hur det ser ut på Byggena idag jämfört för 30 år sen...Gamla Byggbasarna vrider om sig i sina Likkistor!..2" x 4" AJA BAJA det är förbjudet att använda tum på byggen idag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha! ja du skulle bara veta hur det ser ut på Byggena idag jämfört för 30 år sen...Gamla Byggbasarna vrider om sig i sina Likkistor!..2" x 4" AJA BAJA det är förbjudet att använda tum på byggen idag![]()
Jag, jag har varit på tisdagsträffarna i Borgeby några gånger i sommar.den transiten har jag sett nägra gångar i sommar
tror jag så den på borgeby slott en gång oxå
lätt avund på den, gillar dom gamla transit
liten historia....
jag hade en kompis som på 80 talet stoppade i en v6 3.0 från en capri o behöll org bakaxel i en likadan transit. han drog porscher vid rödljusen på den tiden![]()
Nja, jag listade bara de saker jag ämnar fixa i vinter. Listan är egentligen mycket längre.Du har att göra mer än en vinter låter det som ?!
Pensionär ?Nja, jag listade bara de saker jag ämnar fixa i vinter. Listan är egentligen mycket längre.![]()
jag vet hur det ser ut, drev bygg företag fram till år 2022.Haha! ja du skulle bara veta hur det ser ut på Byggena idag jämfört för 30 år sen...Gamla Byggbasarna vrider om sig i sina Likkistor!..
2" x 4" AJA BAJA det är förbjudet att använda tum på byggen idag![]()
Nej, bara hojnörd.Pensionär ?![]()
det finns olika tum. svenska tum, engelska tum, amerikanska tum
vet faktisk inte vilket dom använde på virket
Snickartumme har olika bredd beroende på stadie av blånad.det finns olika tum. svenska tum, engelska tum, amerikanska tum
vet faktisk inte vilket dom använde på virket
Det är längesedan måtten standardiserades i mm. Sågat 50x100, idag används egentligen bara hyvlade dimensioner 45x95.45x90 är väl måttet man får när man hyvlar en tvåtumfyra som var tänkt som någon slags standard, en ohyvlad håller väl måttet? (har jag fått höra som förklaring)
Och det är enbart den amerikanska tumen som används
Tummen är ju en bra måttenhet om man ändå har den mitt i handen!
Jag berättade den vitsen för en bekant, och han sa "Jag ska förbanne mig tatuera en tum I____I i handen" sedan fick han höra att sådana taueringar nöts bort väldigt snabbt så han struntade i det, medans jag bara blev mera sugen på att göra det
En mätsticka på vänster underarm vore fan en bra tatuering.
Här är en smart lösning, istället för att plocka av varje gummisko till varje förgasare så har man satt en gängstav hela vägen, där man låst några bultar längsmed, så om man skruvar längst ut på staven så lossar man alla samtidigt, hur coolt och simpelt är inte det?!
View attachment 505283
Funderade på om det var denna som byggdes i Linköping på sextiotalet men det var det nog inte. Frän kombo detta.tänkte jag ska få liv i denna
View attachment 505097
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025