Stora Mellanösterntråden

Hörde de sagt att läkare också drabbats. Då undrar jag vad det är för läkare
Hizbollatopparna håller sig väl med dedikerade läkare som de vill kunna söka för att få snabb vård.

Vissa rapporter säger att sökarna blev extremt varma innan de smällde vilket tyder på att det var manipulerad batteristyrning som fixade det hela. Men jag håller med om att smällarna ser lite väl kraftiga ut för att vara det.

Hizbollatopparna håller sig väl med dedikerade läkare som de vill kunna söka för att få snabb vård.

Vissa rapporter säger att sökarna blev extremt varma innan de smällde vilket tyder på att det var manipulerad batteristyrning som fixade det hela. Men jag håller med om att smällarna ser lite väl kraftiga ut för att vara det.
Precis min tanke men hoppades att nån Hamaskramare skulle avge ytterligare en doktorsavhandling i försvarstal.

Enligt källor till bl.a. CNN och Reuters skall det ha varit Mossad i samarbete med Israeliska militären som utförde attacken.

Verkar ha förberetts lång tid i förväg, bl.a. genom att starta, samarbeta med eller på annat sätt infiltrera en europeisk distributör till det Taiwanesiska företaget bakom personsökarna.

Sedan plantera det nitroglycerinliknande sprängämnet PETN och fjärrutlösning i personsökarna på ett så sofistikerat sätt att det skall ha varit närmast omöjligt att upptäcka det ens vid genomlysning osv.

Tydligen skedde utlösningen genom att en signal skickades som först fick sökaren att pipa så offret plockade upp den, därefter överhettades batteriet, vilket utlöste sprängladdningen.

Inte utan att man blir imponerad.

Last edited:
Enligt källor till bl.a. CNN och Reuters skall det ha varit Mossad i samarbete med Israeliska militären som utförde attacken.

Verkar ha förberetts lång tid i förväg, bl.a. genom att starta, samarbeta med eller på annat sätt infiltrera en europeisk distributör till det Taiwanesiska företaget bakom personsökarna.

Sedan plantera det nitroglycerinliknande sprängämnet PETN och fjärrutlösning i personsökarna på ett så sofistikerat sätt att det skall ha varit närmast omöjligt att upptäcka det ens vid genomlysning osv.

Tydligen skedde utlösningen genom att en signal skickades som först fick sökaren att pipa så offret plockade upp den, därefter överhettades batteriet, vilket utlöste sprängladdningen.

Inte utan att man blir imponerad.

PETN is used to avoid the need for primary explosives; the energy needed for a successful direct initiation of PETN by an electric spark ranges between 10–60 mJ. :)
från
Tack Heaven för du ledde mig hit till denna tråden ! :Bugar

Är det alltså gammal hederlig pentyl? Som man använder i stubintråd för att fälla träd?
Rdx eller en blandning med petn.
Finns ju hur mycket som helst. Här vill man ju helst ett ganska snabbt sprängämne. Du har ju inte kapaciteten att få plats med då mycket.
Gammal hederlig detasheet skulle ju kunna funka.

Finurligt av dem att få batteriet att överhetta och därmed fungera som utlösningsmekanism, om det nu stämmer. Undrar om de kunde åstadkomma detta via firmware eller om det krävdes modifiering av elektroniken.

Det tar emot jättemycket att skriva detta, men någon måste väl, är det tveksamt att massamputera, mörda och skada folk på distans, även om de tillhör en organisation som har uttalat mål att förinta någon eller något?

Riktade attacker är lätt försvarbart, detta är kanske aningen svårare.

Sedan uppstod ju nu frågan om Ungern verkligen är så antisemitiskt.

1000033982.jpg

Det tar emot jättemycket att skriva detta, men någon måste väl, är det tveksamt att massamputera, mörda och skada folk på distans, även om de tillhör en organisation som har uttalat mål att förinta någon eller något?

Att göra på detta sättet är sjukt omoraliskt, strider mot all folkrätt, är bara jätteelakt med risk för skada på oskyldiga och bara så helt jättefel på alla sätt jag kan komma på, helt oförsvarligt ...

... men ändå kan jag inte låta bli att bli jävligt imponerad. Och det verkar ju åtminstone nästan uteslutande drabbat ondingar. Jja, nån unge har tyvärr också skadats och ja OM du råkar tillhöra vänsterpartiet så har vi nog inverterad definition på vem som är onding.

View attachment 503849
Det sätter inga bra prejudikat att göra det dels så oexakt och dels i andra länder.

Jag vill inte att Hamas ska jaga israeler, eller andra motståndare, i Sverige eller andra länder.
Då kan ju inte heller Israel göra på det sättet.

Det sätter inga bra prejudikat att göra det dels så oexakt och dels i andra länder.

Jag vill inte att Hamas ska jaga israeler, eller andra motståndare, i Sverige eller andra länder.
Då kan ju inte heller Israel göra på det sättet.
Svårt läge.
Hade haft mycket bättre förståelse om alla Irans ambassadörer avrättades samtidigt.
Detta måste ju slå lite hur som helst, utan att ha en aning, de kanske är superprecisa.

Svårt läge.
Hade haft mycket bättre förståelse om alla Irans ambassadörer avrättades samtidigt.
Detta måste ju slå lite hur som helst, utan att ha en aning, de kanske är superprecisa.
Jag gissar att Israel, i sin situation, ser lite annorlunda på det än jag.
När man sitter i en konstant "liv-och-död" verklighet gör man nog vad man kan.
Lite lättare att sitta i en tv-soffa i Borlänge och vara moralisk...:rodnar

Om alternativet är att lägga bombmattor över hela städer för att kanske komma åt måltavlan, så ja, det här räddade förmodligen massor med liv.

Bomberna över Hiroshima och Nagasaki beräknas också ha räddat massor av liv, men det är aldrig populärt att nämna det.

Jag gissar att Israel, i sin situation, ser lite annorlunda på det än jag.
När man sitter i en konstant "liv-och-död" verklighet gör man nog vad man kan.
Lite lättare att sitta i en tv-soffa i Borlänge och vara moralisk...:rodnar
Ja, de har en extraordinär situation så klart.

De kunde exportera sitt kunnande till andra länder, effektivt sätt motivera att sluta scrolla med telefon gissar jag.

Ja, de har en extraordinär situation så klart.

De kunde exportera sitt kunnande till andra länder, effektivt sätt motivera att sluta scrolla med telefon gissar jag.
Eller direkt feedback när man tycker fel på sociala medier.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...