xrperra
ståckholmsjävel
Måste vara ett Japanskt regelverk då eftersom vissa europeiska tillverkare tillåter denna funktion.Jag har fått en indikation att det beror på att ett regelverk styr vilka så kallade säkerhetsfunktioner som måste var aktiva vid start av fordonet.
Sedan får man som förare aktivt välja bort dom, men vid nästa omstart ska dom vara aktiva igen, eftersom det kan till exempel ha skett ett förarbyte.
Känns som om dom krånglade till det ytterligare med den uppdaterade 23 modellen där
man måste gå in i menyn,leta upp ABS inställningar och sedan välja inställning vid varje omstart.
Det här är ju inte unikt för Yamaha men likväl irriterande.
Men det går ju att lösa,det är ju bara att lägga upp lite mer slantar för att få den funktionen
