Haha vad fan har dom smugit igenom nu då undrar jag.
Gäller sedan årsskiftet…
marcusoscarsson.se
Du bröt nog mot lagen trots allt.
"Det går dock att beviljas undantag från de nya reglerna.
Om man exempelvis har en trädgård på en skärgårdsö kan kommunen anse att det är orimligt att avfallet ska köras in till fastlandet.
– Dispensen får ges i fråga om avfall där utsortering inte är genomförbar eller inte ger fördelar som överväger nackdelarna, informerar Naturvårdsverket.
Men man ska alltid kontrollera med sin hemkommun, eftersom grundregeln alltså är att man inte får elda."