Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

b036e7124b604604b51da3f82e4a86da.jpg


Inte jag, men jag kikade på den åt en god vän som nog slog till på den. Mycket bra och underskattad hoj som inte är värst på något men kanske högst snitt av alla.

Och har det länge…

Håller med dig. Har själv haft en riktigt bra hoj.
 
dc2f06f51acdebf3beadeda0bc40114a.jpg


Efter 6 säsonger och nästan 6500 mil med Tjockhojen blev det en likadan fast nästan-ny. BMW har ju sinnessjuka priser men å andra sidan gäller det även begagnat och mellanskillnaden är ju det som räknas.

Ser fram emot 8-10 säsonger med denna, sedan blir det säkert nåt ellecktrist ändå…
 
dc2f06f51acdebf3beadeda0bc40114a.jpg


Efter 6 säsonger och nästan 6500 mil med Tjockhojen blev det en likadan fast nästan-ny. BMW har ju sinnessjuka priser men å andra sidan gäller det även begagnat och mellanskillnaden är ju det som räknas.

Ser fram emot 8-10 säsonger med denna, sedan blir det säkert nåt ellecktrist ändå…
Jag kan ju inte vara sämre än dig , så jag får väl visa min nya hoj jag köpte förra veckan , en -23 Yamaha T7a
Dock så hade jag inte råd med guldfälgar som på din hoj utan jag fick nöja mig med blåa 😃
IMG_1449.jpeg
 
Idag köpte jag en MT-09! Motorn är verkligen ett riktigt litet lyckopiller. Rätt kass fjädring även på generation två, vilket förstärker en redan fladdrig känsla i styret under acceleration. Kolfiberburken skall säljas till förmån för en öhlinsdämpare, jag kör hellre tyst och precist än stötigt och bullrigt :banana
 

Bifogat

  • IMG_3614.jpeg
    IMG_3614.jpeg
    4.2 MB · Visningar: 45
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top