Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Min känsla är att Ytterborn & Co. inte gick lottlösa ur detta äventyr...Många glada själar att ett bolag går i konkurs o lite fler människor hamnar i arbetslöshet. Personligen skulle jag inte betala en krona för en Cake men att frossa i andras olycka känns småsint.
Pensionsbolagen cashade nog inte ut så mycket på det hela...Min känsla är att Ytterborn & Co. inte gick lottlösa ur detta äventyr...
Många glada själar att ett bolag går i konkurs o lite fler människor hamnar i arbetslöshet. Personligen skulle jag inte betala en krona för en Cake men att frossa i andras olycka känns småsint.
CAKE har totalt 180 anställda och planen är att växa ytterligare under 2023 då tillväxten är stark.
Företaget grundades 2016 av den framgångsrike entreprenören Stefan Ytterborn. Efter en global succé med företaget POC och mer än 3 decennier som en inflytelserik kraft inom design, produktutveckling och kommunikation startade han sitt nya företag - CAKE.
Hållbarhet och produkter med lång livslängd är synonymt med CAKE och då passar Certified to LAST och Omställningslyftet oss väldigt bra. I dag har vi inget konkret bevis på exakt hur lång livslängden är på våra produkter.
Med Certified to LAST kan vi komma så nära det går att få det svart på vitt, berättar Isabella Pehrsson, Hållbarhetsansvarig på CAKE.
Många glada själar att ett bolag går i konkurs o lite fler människor hamnar i arbetslöshet. Personligen skulle jag inte betala en krona för en Cake men att frossa i andras olycka känns småsint.
From an Internal standpoint the company faced a number of issues
1. No clear focus on customers needs
- Qualification issues of product market fit across product range
- Week understanding of how products are operating in the marketplace
- No development of relevant post purchase revenue streams
- CAKE not customer centric enough. Purpose and Design was the priority
2. No clear Sales & Marketing strategy
- Unclear communication of our value proposition per platform
- Issues in improving qualified leads to the sales funnel
- No company and product awareness outside of home market (Sweden)
- Week activation of wholesale and export partners true potential
3. Inefficient internal operations
- Managing orders to delivery processes manually avoiding scaling
- Week automation of both internal and customer facing processes
- Issues in managing and improving quality of our products and services
- A true lack of maturity in CAKE being data driven
4. No mature proposition for service and maintenance
- Unable to provide cost effective service for our existing D2C fleet
- Issues in creating and scaling our wholesale partner offering
- Issues in providing service based post purchase revenue streams
Tänkte på det också!"week"![]()
Det är enheten i vilken livslängden på aktuellt företag mäts."week"![]()
Känns lite som Steve Jobs wannabe, att genom sin briljans kunna förstå vad kunderna behöver bättre än kunderna själva. Den filosofin funkar bara när man faktiskt är briljant.”Not customer centric enough.”
Jag trodde att det var det som själva grundbulten i deras affärsidé?![]()
Och när man faktiskt levererar saker som kunderna tycker är rätt intressant när man väl skapat produkten som ingen bad om.Känns lite som Steve Jobs wannabe, att genom sin briljans kunna förstå vad kunderna behöver bättre än kunderna själva. Den filosofin funkar bara när man faktiskt är briljant.
För den som orkar läsa, en av de tidigare högre cheferna ger sin analys av vad som gick fel:
![]()
Top Content on LinkedIn
Explore top LinkedIn content from members on a range of professional topics.www.linkedin.com
Sammanfattningen nedan:
Design kan de fan inte ha lagt så mycket tid på.CAKE not customer centric enough. Purpose and Design was the priority
Samma här jävla sopa helt ärligt. Kan man inte skilja på weak och week på den nivån verkligen?Det är enheten i vilken livslängden på aktuellt företag mäts.
Eller alldeles för mycket tid, utan talang.Design kan de fan inte ha lagt så mycket tid på.
"week"![]()
Så, allt var fel då, ungefär?För den som orkar läsa, en av de tidigare högre cheferna ger sin analys av vad som gick fel:
![]()
Top Content on LinkedIn
Explore top LinkedIn content from members on a range of professional topics.www.linkedin.com
Sammanfattningen nedan:
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |