Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.Samma som på min KTM med andra ord. Men Aprilia har andra rekommendationer i manualen. Därav mina funderingar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.Samma som på min KTM med andra ord. Men Aprilia har andra rekommendationer i manualen. Därav mina funderingar.
Myt eller inte. Men det känns ju lite bättre att vara snäll i början samt inte göra något som påverkar garantier och annat.Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.
Gör det som känns bäst för dig. Då sover man bättre om natten. Jag hade gjort det som känns bäst för mig.Myt eller inte. Men det känns ju lite bättre att vara snäll i början samt inte göra något som påverkar garantier och annat.
Förvillande likt en annons.Hej alla Tuono-fans,
Om någon går i tankarna på köpa en Aprilia Tuono 1100 Factory -21 så k-a-n-s-k-e jag säljer min - så tänkte göra en intressekoll innan jag ångrar mig och kommer till mina sinnes fulla bruk igen. Det är f*n den perfekta hojen.
Info om den :
Aprilia Tuono 1100 Factory
2021
9XX mil och 1000 mila servicen gjordes 19/4 på Mc verkstan i Eskilstuna 6827kr) där dom fann att en fläkt skall bytas på garantin, detta sker 31/7 och i samband med detta släcks även servicelampan i efterhand.
Akrapovic kolfiberslipon
UpMap med Gabro
Andra broms & kopplingshandtag
R&G rampuckar på sidorna
Bridgestone S22
... och säkert nått mer jag glömt.
Mycket fin, låter fantastiskt, går extremt fint och en dröm att köra, ni som vet - vet.
Pris : 155,000kr
Jag är inte intresserad....tänkte göra en intressekoll...
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering![]()
Alternativt köper jag denna direkt från austinracings hemsida då dom hävdar att den inte kräver någon map:
![]()
2011 - 2020 TUONO V4 GP1/R & GP2/R & V4 SLIP ON EXHAUST SYSTEMS
2011 - 2020 TUONO V4 GP1/R & GP2/R & V4 SLIP ON EXHAUST SYSTEMSwww.austinracing.com
Vill först höra eran åsikter då vissa här är relativt experter!
Tack i förhand.
Du bör nog mappa, hämtade nyss ut en rsv4, monterade acrapovic och la in racemappen, annars blir det nog snålgång, katalysatorn sitter ju på originalsystemet så det öppnar ju upp rätt ordentligt när du byter, och man vill nog vara lite rädd om garantiernaGrejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering![]()
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering![]()
Kan rekommendera Trebles i Trelleborg, han har nog alla svar du behöver innan du byter till eftermarknadsblås.....mappa eller inte mappa.. Akra är det no brainer, där skall du mappa om med deras racemapp, Austin vet jag inte men byter du röret så tar du bort katten, servon till avgasspjället bör du eliminera också så slipper den jobba i onödan....Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering![]()
Det beror på. Köper du akra från fabrik inkl racemap så kan du simma lugnt men köper du externt decat system utan mapp och sedan får problem med motorn så skulle jag inte känna mig lugn. Köp Garbo T800 så kan du mappa om själv hemma och sedan enkelt gå tillbaka till originalmapp när du önskar. Det hade jag gjort om jag var du.Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |