Two stroke man
Gudomlig sporthojare
det lätt att sitta här o vara efterklok
Markus skrev någonstans i början av tråden ungefär att konsensus bland oss som diskuterade i tråden har skulle ha styrt bättre än Tegnell och FoHM och desto längre tiden gått desto tydligare har det blivit hur konsensus i tråden oftare hade mer rätt än vad Tegnell predikade.
Tänk vad härligt med Markus som språkröret på presskonferenserna.
När jag igår tittade lite bakåt i tråden blev jag även påmind om hur WHO kunde säga en sak samtidigt som Tegnell predikade nåt helt annat på de svenska presskonferenserna och svensk media skrev sedan vad Tegnell sagt och det blev sanningar bland svenska folket.
Även här i tråden har vi exempel på några personer som gav epitet på den som nämnde vad WHO sagt istället för vad Tegnell sagt på senaste presskonferensen.
Två dagar senare kunde Tegnell ändra sig och då försvarades Tegnell med retoriken att "det var sant då".
Det som stör mig mest nu är att allt detta verkar få falla i glömska utan att några historieforskare gräver fram alla liken ur deras garderober. Allt finns dokumenterat i media men det är förstås ett digert arbete.