Sverige idag..

Det blev tydligen lite hallå för att en moderat hade skickat den här bilden i en privat chat.

View attachment 495401
Var är alla människor som står upp för rätten att skicka privata meddelanden just privat?

Jag önskar en politiker som säger att "jag skickar vilka jävla bilder jag vill, det är riktigt fittigt att gräva i min post, ge fan i det eller jag sätter ett gräv på dig"

Sexualiseringen i samhället och ffa sexualiseringen av barn är vidrig. Vuxna feta medelålders män i läderunderkläder, ok. Men dansa inte gärna och puta med rumpan om det finns barn i närheten.

Ja här ser vi resultatet av Mäkinen och GuWs aningslöshet.

Det är helt ofattbart att en framstående politiker (förvisso Centerpartist) tillika kapten i försvaret gör så här.

Vad är det för kultur som gett honom råg i ryggen?

Var är alla människor som står upp för rätten att skicka privata meddelanden just privat?

Jag önskar en politiker som säger att "jag skickar vilka jävla bilder jag vill, det är riktigt fittigt att gräva i min post, ge fan i det eller jag sätter ett gräv på dig"

Är han så jävla dum att han skickar sånt med arbetsmailen som är offentlig handling så får han fan skylla sig själv. Hoppas han åker ut så kanske medelintelligensen i riksdagen kan öka lite.

Ja här ser vi resultatet av Mäkinen och GuWs aningslöshet.

Det är helt ofattbart att en framstående politiker (förvisso Centerpartist) tillika kapten i försvaret gör så här.

Vad är det för kultur som gett honom råg i ryggen?

Jag är tyvärr inte inläst på historien i Arvidsjaur så jag vet inte mer än vad som påstås här. Att det finns människor som hittar alla möjliga sätt att ha sexuellt umgänge med barn är ganska väl dokumenterat. Det är inom friidrott, bollsporter, hästsport, katolska kyrkan, politiska ungdomsförbund osv. Påstår man att det är något som har vuxit fram efter att Pridetågen och sagoläsning med transor började hållas så kanske man är korkad bortom all räddning.

Jag föredrar att folk får gå nakna på stan och demonstrera sina åsikter framför den gamla svenska traditionen att "knacka bög".

Det finns fler från FM som Dumpen fångat. Hörde något om flera i väldigt speciell position som visat sig vara peddon. Spelar ingen roll hur skickliga de är i sin yrkesroll - de ska ge fan i att kladda på barn :mad:
Enig i det, och en väckarklocka för försvaret hoppas jag. Fokusera på försvar - inte woke

Hur kunde dom då få tag på bilden? Gjorde han det med statens mobiltelefon eller vad?
Den privata chatten var inte så privat som han trodde och någon i chatten sålde det till media?
Men i övrigt, din telefon är inte en säker kommunikationskanal, är du tillräckligt intressant så tittar någon som inte har där att göra i den.

Det är på samma skala, rättigheter för sexuella minoriteter.
Kan man inte vara emot en sexualisering av försvaret och emot överfall och misshandel av medmänniskor?

Så ojar sig en massa folk över polariseringen i samhället, smaka på (den bristande) logiken i ditt resonemang.

Man kan till och med vara en transvestit utan att tycka det är lämpligt att vara det med barn eller att det är en fråga som försvaret överhuvudtaget skall ha på sin radar.

Påstår man att det är något som har vuxit fram efter att Pridetågen och sagoläsning med transor började hållas så kanske man är korkad bortom all räddning.
Inte efter sas menar iaf jag. Dessa två exempel ovan är en del av sexualiseringen av samhället. Kanske bara jag som inte begriper men varför ska transpersoner läsa sagor för barn?

"Regnbågsdisco för Transbarn" på sthlm pride senast. För barn upp till 13 år. Inga föräldrar tillåtna på discot. Ledarna på plats på discot är själva transpersoner.
???

Det är på samma skala, rättigheter för sexuella minoriteter.
De har väl inga andra rättigheter än den sexuella majoriteten? Varför blanda in sexuell läggning, det räcker väl att prata rättigheter/en skala?

Edit: Stavfle

Last edited:
Roligt/elakt/uppgivet kåseri kring Svenska företeelser idag.

Postnord meddelar att man framgent behöver fem dygn på sig för att dela ut brev. Det är rätta takter. Brev är inget att slarva med.

...

Fem dygn är den tid som behövdes för att skicka ett brev mellan exempelvis Stockholm och Helsingör på 1600-talet. Jämförelsen är visserligen lite orättvis. 1600-talets postiljoner hade hästar som gissningvis var mycket snabbare och uthålligare än den lilla blå elbil som med allt glesare mellanrum passerar min brevlåda.

Inte efter sas menar iaf jag. Dessa två exempel ovan är en del av sexualiseringen av samhället. Kanske bara jag som inte begriper men varför ska transpersoner läsa sagor för barn?

"Regnbågsdisco för Transbarn" på sthlm pride senast. För barn upp till 13 år. Inga föräldrar tillåtna på discot. Ledarna på plats på discot är själva transpersoner.
???

...
Vem skall få äran att bestämma vilka som får läsa sagor för barn då? :va
Du, jag, Markus eller regeringen kanske?
Vi kanske ska bestämma vilka sagor som får läsas också?

Nä, vilken grupp som helst får läsa sagor för barn.
Sen är det upp till föräldrarna att släppa dit ungarna eller inte.
Var sig det läses av veganer, pedofiler, clowner, transar, M, SD, Sossar, C, nassar eller annat.
Jag vet vilka sagostunder jag inte skulle släppa mina ungar på men andra väjer annat.
Som tur är...;)

Edit och disclaimer: Så länge man inte uppmanar barnen att bryta mot lagar.

Last edited:
@ läckta privata mail

Lite ot kanske, men vem resp hur kan utomstående komma åt hans (eller vem fan som helst egentligen!) privata mail??
Finns det reportrar eller andra som "får lov" att titta på privata mail?
Eller är det nån med insyn lr kunskap i hans privata konton som golat??

#nyfiken......

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back