Minns jag fel eller var du allmänt neggig, försvann i tio år och återkom neggig?Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minns jag fel eller var du allmänt neggig, försvann i tio år och återkom neggig?Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?
Ja.Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?
Verkar ju lika begåvat som de där customhojarna utan frambroms för att framhäva ekrar och nav. Samt bromsskiva och drev i ett så man absolut inte bör smörja kedjan.Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?
Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?
Jag tror inte att en öppen kopplingskåpa påverkar funktionen nämnvärt, så jag skulle nog snarare likställa det med att montera annan ljuddämpare bara för att få låta mer.Verkar ju lika begåvat som de där customhojarna utan frambroms för att framhäva ekrar och nav. Samt bromsskiva och drev i ett så man absolut inte bör smörja kedjan.
Fast vad vet jag? Jag bromsar ju omkull i grus ibland...
Värre är att kamremskåporna är borttagna (om han nu kör hojen som den är på bilden)Jag tror inte att en öppen kopplingskåpa påverkar funktionen nämnvärt, så jag skulle nog snarare likställa det med att montera annan ljuddämpare bara för att få låta mer.
Det är hursomhelst coolt med vanligtvis interna motordelar på utsidanVärre är att kamremskåporna är borttagna (om han nu kör hojen som den är på bilden)
Ah, jag tänkte så som att skit riskerar att komma in i rörliga delar som vanligtvis är täckta av en anledning.Jag tror inte att en öppen kopplingskåpa påverkar funktionen nämnvärt, så jag skulle nog snarare likställa det med att montera annan ljuddämpare bara för att få låta mer.
Kolvar och sånt då ?Det är hursomhelst coolt med vanligtvis interna motordelar på utsidan
Jag tror inte att en öppen kopplingskåpa påverkar funktionen nämnvärt, så jag skulle nog snarare likställa det med att montera annan ljuddämpare bara för att få låta mer.
Värre är att kamremskåporna är borttagna (om han nu kör hojen som den är på bilden)
Det är hursomhelst coolt med vanligtvis interna motordelar på utsidan

Som på Honda RC115 - fälgbroms, dessutom viktreduktionEn annan grej jag tänkt mycket på är att det är synd att inte bromsarnas arbetssätt är mer framträdande på moderna motorcyklar. Dom där plattorna som bara smutsar ner skivor och ok skymmer mycket av funktionen hos bromsarna. Får man bort plattorna så kommer man kunna se det där röret som gör själva bromsjobbet komma fram bättre. Helst skulle man ha en enklare broms som på tidiga Bambino:

Mina tankar går åt racing! Tänker på bilder man ser ifrån dragracing, det dammar till bra ifrån kopplingskåporna när det bär iväg. Kopplingsdammet far iväg, slirkopplingar! Vill tro att man vill bli utav med detta. Ha ett rent kopplingshus. Öppen kopplingskåpa då tänker jag att syftet är torrkoppling (mer kraft), ut med lamell-dammet. Oftare översyn. Semesterhoj i ur och skur, tror ingen i hojproduktionen är inne på den banan... men vad vet jag egentligen. BILDER! Hej. Min NSR250R SP MC21 1990. Racehoj, byggd för Japanska marknaden med lampor blinkers tuta osv. Strypt. 45 hkr. köp till racekittet 60 hkr.Har man extra öppen kopplingskåpa för att höra det ljuva ljudet av skramlande lameller?
Eller är det för att få in mesta möjliga sand och skit i lamellpaketet?



Fy satan vad obekväm den ser ut!När vi ändå tittar på "mycket pengar", så....
Säger inte att det är dyrt, men i alla fall mycket pengar enligt min referens.
Ett vibrerande oljeläckage på en halv miljon - varför inte?
View attachment 494939
Mina tankar går åt racing! Tänker på bilder man ser ifrån dragracing, det dammar till bra ifrån kopplingskåporna när det bär iväg. Kopplingsdammet far iväg, slirkopplingar! Vill tro att man vill bli utav med detta. Ha ett rent kopplingshus. Öppen kopplingskåpa då tänker jag att syftet är torrkoppling (mer kraft), ut med lamell-dammet. Oftare översyn. Semesterhoj i ur och skur, tror ingen i hojproduktionen är inne på den banan... men vad vet jag egentligen. BILDER! Hej. Min NSR250R SP MC21 1990. Racehoj, byggd för Japanska marknaden med lampor blinkers tuta osv. Strypt. 45 hkr. köp till racekittet 60 hkr.
Matchande kaffemugg kanske ingår i priset? ?När vi ändå tittar på "mycket pengar", så....
Säger inte att det är dyrt, men i alla fall mycket pengar enligt min referens.
Ett vibrerande oljeläckage på en halv miljon - varför inte?
View attachment 494939

Denna går inte av för hackor: Honda X11 med Army-lack (fast mintgrön). Ok pris också, vem blir först på bollen
View attachment 494947
Denna går inte av för hackor: Honda X11 med Army-lack (fast mintgrön). Ok pris också, vem blir först på bollen
View attachment 494947
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |