Tammer
Gudomlig sporthojare
Är inte etnisk rensning ett brott mot folkrätten enligt FN? Fast sånt verkar ju inte gälla Israel.Högerextrem? Enligt vem? Dem själva? SVT?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är inte etnisk rensning ett brott mot folkrätten enligt FN? Fast sånt verkar ju inte gälla Israel.Högerextrem? Enligt vem? Dem själva? SVT?
Jag tror att gränsen dras precis till höger om Centerpartiet. Iallafall så länge de stödjer S-Mp. Om de skulle få för sig att byta sida igen så dras nog gränsen till höger om S.Vad betyder ens högerextrem nuförtiden?
Nu är du så där fiskesugen igen, om jag skriver att en part inte är högerextrem så är det infantilt att svara med att samma part begår en specifik handling.Är inte etnisk rensning ett brott mot folkrätten enligt FN? Fast sånt verkar ju inte gälla Israel.
Att SVT och DN inte delar någons analysVad betyder ens högerextrem nuförtiden?
Sådana här inlägg går att besvara.Det är mycket märkligt att attacken kunde genomföras. Israel brukar ha stenkoll på sånt annars, det är ytterst sällan som nån självmordsbombare eller annat terrorhandling lyckas skada eller döda ens en enstaka israel. Israel upptäcker och skjuter ned alla angripare innan de lyckas göra någon skada. Och nu - 1200 döda. Nåt som inte stämmer här. Antingen har Hamas blivit oerhört mycket skickligare än tidigare, eller också har Israel gjort sin största miss genom alla tider.
Hur de kunde lyckas har ju redan avhandlats ganska detaljerat. Israel fick många, många varningssignaler att det skulle hända. Egypten sa väl till veckan innan att det var nåt större djävulstyg på gång.Sådana här inlägg går att besvara.
????
Hamas är inte duktiga, det är förortsturkar i stulna pickuper. Israel har ställt till med något här.
Jag tycker fortfarande att det är konstigt. I flera timmar kunde de hålla på.Hur de kunde lyckas har ju redan avhandlats ganska detaljerat. Israel fick många, många varningssignaler att det skulle hända. Egypten sa väl till veckan innan att det var nåt större djävulstyg på gång.
Israel var bara för övertygade över sin egen förträfflighet, och saknade fantasi. Attacken hade inget strategiskt värde, men deras fiende fungerar och tänker inte i sådana banor.
Jag tror att en tråd om dödsstraff skulle vara rätt kort, men det kan ju vara värt en genomgång.Jag tycker fortfarande att det är konstigt. I flera timmar kunde de hålla på.
Jag har ingen bra teori men jag tycker det är konstigt.
Det tog längre tid än för norska polisen att ta sig till Utöya.
Finns det ingen tråd om Utöya förresten? Och dödsstraff, det verkar inte heller vara genomarbetat på forumet?
Jag tror inte den blir kort, jag kommer hålla liv i den.Jag tror att en tråd om dödsstraff skulle vara rätt kort, men det kan ju vara värt en genomgång.
Joo, de tog ju ett tag på sig att faktiskt organisera sig, men det blir nog lätt så när alla beslutsfattare är lediga, kommunikationen utslagen och alla är förvirrade för att muren var ju ogenomtränglig.
Överklaga hela tiden?Jag tror inte den blir kort, jag kommer hålla liv i den.
Så, någon i familjen var så att säga lite mer aktiv i Hamas, och hade kanske lite extra prylar i hemmet och använde familjen som mänsklig sköld? Paywall.Säpo flaggade svenskar – ströks från evakuering
![]()
Säpo flaggade svenskar – ströks från evakuering
Evakueringen av svenska medborgare från Gaza kan ha fördröjts av andra orsaker än att så många ville lämna. SvD kan nu avslöja att UD och Säpo flaggat flera personer som sedan aldrig evakuerades ut ur krigszonen. Mitt i allt finns ett dött barn.www.svd.se
Så förvånande!
Paywall.
Det hade ju varit intressant att veta varför de flaggats, snarare än en jättelång snyftartikel.Man behöver förvisso inte läsa artikeln för att förstå sammanhanget, det är som vanligt, det finns ingen skiljelinje mellan terrorister och civila, det är också därför så många "civila" drabbas. Och självklart har Sverige en massa "civila" på plats, med svenska pass.
För att de är terrorister så klart.Det hade ju varit intressant att veta varför de flaggats, snarare än en jättelång snyftartikel.
Fatta hur bra man lever, eller levde, i Gaza med ett svenskt pass och allehanda generösa svenska bidrag.För att de är terrorister, för att de är gifta med terrorister, för att de har terrorister i familjen. Får man ta med hela familjen måste ju hela familjen anses säker att ta hit.
Sen är grundproblemet är att de befinner sig på en plats som UD har avrått folk från att befinna sig åtminstone i 10 år. Då ska man inte vara för kräsen i sina krav på att bli räddad.
Speciellt har väl palestinavännerna kallat det världens största fängelse i mer än dessa 10 år. Så varför beger man sig frivilligt till något man själv kalla ett fängelse? Självskadebeteende? För det kan väl inte vara så att palestinavännerna ljuger?
Typ som storyn med Ben Gurion-kanalenFöljderna ser vi ju i Gaza nu.
Men jag fattar vad du menar.
Apropå konspirationsteorier, det här med alla falska nyheter från Gaza och uppenbara skådespelare, jättesvårt att värdera faktiskt.
Nu vet vi ju att FN, och sedan länge Röda Korset, deltar aktivt - hur ska man kunna tro på något alls?
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller