powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Jag tror att du är något på spåret. Kanske ett seminarium om utanförskap efteråt för att knyta ihop det hela?De får väl jobba lite hårdare med integrering och värdegrund helt enkelt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att du är något på spåret. Kanske ett seminarium om utanförskap efteråt för att knyta ihop det hela?De får väl jobba lite hårdare med integrering och värdegrund helt enkelt.
England hade bra ordning på både Indien och Pakistan, sedan började de dra sig tillbaka från ociviliserade länder, ja vi vet alla hur det gick. Så USA borde kunna, men inte i detta tidevarv. För framtida generationer att undersöka.Pakistan kan möjligen vara intresserade av amerikanska dollar i stöd, men de två länderna står väldigt långt ifrån varandra i alla andra avseenden. Islam är väl dominerande religion, det brukar inte fungera bra ihop med "den Store Satan" i väst. Pakistan verkar vara på gränsen till kollaps, en röra av separatister, fundamentalister och talibaner. Religiös splittring, olika språk och etniska grupper står mot varandra. Inte ens USA kan få ordning på det landet.
De passar på när USA har lite ävl mycket på tallriken. USA vill inte ha en tredje skitkonflikt nu när de måste hålla ögonen på Kina, och Iran satsar allt på att de inte kommer att slå tillbaka, och få lite gratispoäng på att de minsann anföll USA och USA var så rädda för Iran att de inte slog tillbaka.Iran vill verkligen få igång nått större.
En missilattack mot en amerikansk bas i Irak med två skadade som följd.
Och då ska det hämnas igen, förstås. Frågan är vem man ska hämnas på, vem ligger bakom attacken?Here we go...
"Three US Army soldiers were killed and at least two dozen service members were injured in a drone attack overnight on a small US outpost in Jordan"
Men Stina Wolter har ju sagt att det var israeliska helikoptrar som dödade sina egna för att lägga skulden på palestinierna. Exakt varför skriver hon inte, men jag antar det var för att få gå in och raida lite. Konstigt bara att Hamas helt plötsligt hade kontrollen över gisslan och dessutom stolt tog på sig dådet, blev de också lurade?Dokument Utifrån på svt play om vad det innebär att bo granne med islam.
Detta vet judarna, detta vet armenierna, detta vet inte svenskarna.
![]()
Massakern på musikfestivalen
Ett av målen för Hamas terrorattack den 7 oktober 2023 var musikfestivalen Nova i södra Israel. Runt 360 deltagare, främst unga människor, sköts till döds. Andra kidnappades. Med hjälp av material som festivalens besökare filmade med sina mobiler berättar några av de överlevande nu om det som...www.svtplay.se
Skogstokig är en möjlighet. Eller desperationen när man skapar sånt content för att ens marknadsvärde är på deken.Men Stina Wolter har ju sagt att det var israeliska helikoptrar som dödade sina egna för att lägga skulden på palestinierna. Exakt varför skriver hon inte, men jag antar det var för att få gå in och raida lite. Konstigt bara att Hamas stolt tog på sig dådet, blev de också lurade?
(Eller är Stina Wolter skogstokig? Jag tror jag gissar på det senare....?)
Konspirationsteorier undantaget så är det väldigt konstigt att detta kunde pågå i flera timmar i världens mest (?) militariserade och bevakade land.Men Stina Wolter har ju sagt att det var israeliska helikoptrar som dödade sina egna för att lägga skulden på palestinierna. Exakt varför skriver hon inte, men jag antar det var för att få gå in och raida lite. Konstigt bara att Hamas helt plötsligt hade kontrollen över gisslan och dessutom stolt tog på sig dådet, blev de också lurade?
(Eller är Stina Wolter skogstokig? Jag tror jag gissar på det senare....?)
Först nu fattar jag var den där konspirationen kommer ifrån.Konspirationsteorier undantaget så är det väldigt konstigt att detta kunde pågå i flera timmar i världens mest (?) militariserade och bevakade land.
Från det till att det är ett eget angrepp är ju ett enormt steg, men någon måste förklara vad fasicken som hände.
Om man då är lite obegåvad, som man kan anta att Stina är, väldigt vänsterbliven och allmänt antisemitisk så är väl steget kort till att börja fabulera.
Att Israel inte kunder förutspå attacken eller slå tillbaka den på flera timmar är såklart en jättemiss vilket kommer att få följder.
Vi kan ju alltid sätta vår tillit till sanningens vittnen, reportar!Följderna ser vi ju i Gaza nu.
Men jag fattar vad du menar.
Apropå konspirationsteorier, det här med alla falska nyheter från Gaza och uppenbara skådespelare, jättesvårt att värdera faktiskt.
Nu vet vi ju att FN, och sedan länge Röda Korset, deltar aktivt - hur ska man kunna tro på något alls?
Vi kan ju alltid sätta vår tillit till sanningens vittnen, reportar!

Det är mycket märkligt att attacken kunde genomföras. Israel brukar ha stenkoll på sånt annars, det är ytterst sällan som nån självmordsbombare eller annat terrorhandling lyckas skada eller döda ens en enstaka israel. Israel upptäcker och skjuter ned alla angripare innan de lyckas göra någon skada. Och nu - 1200 döda. Nåt som inte stämmer här. Antingen har Hamas blivit oerhört mycket skickligare än tidigare, eller också har Israel gjort sin största miss genom alla tider.Att Israel inte kunder förutspå attacken eller slå tillbaka den på flera timmar är såklart en jättemiss vilket kommer att få följder. Vi kan nog vara säkra på att även efter den här konflikten så kommer det byggas upp försvar så att den här typen av anfall blir omöjliga att göra igen.
Vad betyder ens högerextrem nuförtiden?Högerextrem? Enligt vem? Dem själva? SVT?
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller