Det är Liam. Liam som bara vill bli sedd, men inte av sina dorkiga päron.
Du har anlag för det där, skriv en bok vettja...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är Liam. Liam som bara vill bli sedd, men inte av sina dorkiga päron.
Tanken har slagit mig - som en fältspade i ansiktet... Räcker med att observera folk på stan och i affärerna, så växer fördomarna i rask taktDu har anlag för det där, skriv en bok vettja...

Tanken har slagit mig - som en fältspade i ansiktet... Räcker med att observera folk på stan och i affärerna, så växer fördomarna i rask takt![]()
Vad spelar det för roll när de ändå marinerar allt i socker?Islänningarna vaknade till och beslutade sig för att kontrollera sin färdigmat också, dom hittade en köttfärspaj (tror jag det var) som inte innehöll något kött alls...
Ser ut som en kippa på huvudet!Varför har vi ens en talman om inte för att styra upp ordningen i riksdagen?
Jag ser inte skillnad på henne och den uteliggare som svept sig med kastade lakan i vårt soprum. Den ene har min sympati, den andre inte och uteliggaren signalerade inte heller hatbudskap.
View attachment 494543

Det gör det, men är en synvilla. Det ryms en eller flera personer bakom talaren. I själva verket är det en grånad skult, men den ofrivilliga ironin är formidabel.Ser ut som en kippa på huvudet!
View attachment 494545
Varför har vi ens sådana folkvalda i Sverige?Varför har vi ens en talman om inte för att styra upp ordningen i riksdagen?
Jag ser inte skillnad på henne och den uteliggare som svept sig med kastade lakan i vårt soprum. Den ena har min sympati, den andra inte och uteliggaren signalerade inte heller hatbudskap.
View attachment 494543
Skulle det vara ok att ha tex en kulturminister som inte är svensk? Rent hypotetiskt då.Varför har vi ens sådana folkvalda i Sverige?
Det beror på vad sagda hypotetiska minister befrämjar. Om det är terror, bestialiska våldtäkter, summariska avrättningar, tortyr, barnamord, kniv och bombattacker mot civila, the list goes on... Då kan man ifrågasätta det, absolut.Skulle det vara ok att ha tex en kulturminister som inte är svensk? Rent hypotetiskt då.
Tja, det är mitt fel.Varför har vi ens sådana folkvalda i Sverige?

Vill vi ha ett fritt land är en av baksidorna att de inte kan förbjudas. Den här aktivisten skulle man däremot kunna stoppa i dörren för att hon missbrukar sitt ämbete och respekterar inte hur man ska uppträda i riksdagen, precis som sin partifrände i opassande tischa med opassande budskap i vad som skall vara ett demokratiskt forum, med regler. Ursäkta hopplös mening.Varför har vi ens sådana folkvalda i Sverige?
Enligt mig så skall man inte bara vara svensk utan man skall nog aldrig ha haft något utländskt medborgarskap, det borde vara det rimliga eftersom allt annat riskerar att bli gränsfall och så får vi Peyman bröder och klaner som infiltrerar och allt annat som vi inte såg komma.Skulle det vara ok att ha tex en kulturminister som inte är svensk? Rent hypotetiskt då.
Jag håller nog med. Varför ska öht människor som kan antas ha andra lojaliteter än de som gör nytta för landet sitta på beslutande poster.Vill man göra nytta, föra fram åsikter etc, behöver inte möjligheter för detta fattas och gör inte heller, Som det är nu är som att ha den helt utomstående fastighetsskötaren med i familjerådet och vi har oräkneliga bevis på vad det blir av det.Enligt mig så skall man inte bara vara svensk utan man skall nog aldrig ha haft något utländskt medborgarskap, det borde vara det rimliga eftersom allt annat riskerar att bli gränsfall och så får vi Peyman bröder och klaner som infiltrerar och allt annat som vi inte såg komma.
Jag gissar att det är inga problem med äpplen i en glasburk men med mer än 1g äpple i en kakförpackning så minskar tiden mellan produktion och när möglet osv. sprider sig över kakan så mycket att produkten inte passar in bland andra brödprodukter i distributionen / butiken ?Äppelkakan var ju något förvånande faktisk, äpplen är ju inte dyrt, titta bara på valfri syltburk från dom stora tillverkarna, det är ju 80% äpple som utfyllnad och några bär av den sorten sylten ska smaka.
Min lokala återvinningsstation (som inte har någon kompost) fylldes med äpplen i höstas, folk tog sig tid att plocka(upp) dom och lasta dom i bilen, men inte att hitta en kompost, istället dumpade dom sina äpplen på en grusparkering vid en återvinningscentral.
Folk är dumma i huvet, nå jäävulskt!

Du kanske orkar läsa/lyssna på en extremt tillrättalagd berättelse om "Tim"?
Frågan jag får är; Hur i helvete skulle högre moms på biobiljetter hjälpa biografer?En Socialdemokrat resonerar
DN: Ni var ju med och införde höjningen. Hur resonerade ni då?
(s): – Jag satt inte i kulturutskottet då, men man hade väl en idé (högre moms på biobiljetter) om att det skulle skapa bättre förutsättningar för biografer. Men nu har vi ju fått ett kvitto på att det inte verkar ha fungerat, och nu vill vi sänka för att vi har den högsta biografmomsen i Europa.
Jag gissar själv att det viktigaste skälet är risken för en bankkrasch. Klarar Biograferna inte av betala hyrorna kan fastighetsägarana inte betala sina lån.
Och det drabbar bankerna, Swedbank har klagat ?
![]()
Socialdemokraterna vill sänka biografmomsen
Socialdemokraterna vill sänka biografmomsen från 25 procent.www.dn.se

|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |