Sverige idag..

Fast är det där äkta? Jag kämpar lite med att förstå om det kan vara så rubbat, plus att givet klientelet skulle ingen äta det ändå.

Jag röstar fake news.

God Jul! ???
God Jul till dig också!

Hittade på nitter, minns inte var. Jag har alltså snott bilden. Från vem minns jag inte. Finns som nyhet på samnytt, så får var och en förhålla sig. Har inte hört någon dementi eller bevis på fake news. För övrigt skåpar en ordinär lördagsbrunch på ett SiS hem ut det där, varje vecka.
Som jämförelse en bild på vad kommunen presterade åt de gamla till jul häromåret, men det var avsevärt värre i grannkommunen. Behöver det sägas att det är sossekommuner båda 2? Pamparnas julbord var å andra sidan något i hästväg för, "allt handlar om att prioritera". Jo, vi vet...

Edit;

Uppgiften med menyn åt internerna kommer, inte utan stolthet, från anstaltschefen själv. Citerar ur artikeln:
"Johan Moliner är anstaltschef på Hall och han har publicerat hela menyn på plattformen X, tidigare Twitter."
20231224_152504.jpg
 
Last edited:
Som jämförelse en bild på vad kommunen presterade åt de gamla till jul häromåret, men det var avsevärt värre i grannkommunen. Behöver det sägas att det är sossekommuner båda 2? Pamparnas julbord var å andra sidan något i hästväg för, "allt handlar om att prioritera". Jo, vi vet...View attachment 493512
Fyfan vad hemskt.
 
Last edited:
Som sagt, finns värre. I grannkommunen fick de en jul 2 kalla korvar, av typen denniskorv och 2 torra potäter, utan sås, grönsaker eller lingon.

Finns inga som kan håna gamla som sossarna och likväl kan de inkassera rösterna.
Det är så ovärdigt så det finns inte. Löses genom att skära ner på vilket/vilka bidrag som helst som idag går till totalt främmande människor och ist lägga på våra egna mammor och pappor och mor/far-föräldrar.
 
Last edited:
Det är så ovärdigt så det finns inte. Löses genom att skära ner på vilket/vilka bidrag som helst som idag går till totalt främmande människor och ist lägga på våra egna mammor och pappor och mor/far-föräldrar.
De människorna är äldreboendets grannar och de använder pensionärernas uteplats som pissoir. Men S-kommunalrådet poserade i hijab, så vilka som har hennes gunst torde stå klart. Efter att hon förlorade den interna maktkampen inom S gav hon sig in i fastighetsbranschen. Borde underlätta tillståndsprocesserna.
 
De människorna är äldreboendets grannar och de använder pensionärernas uteplats som pissoir. Men S-kommunalrådet poserade i hijab, så vilka som har hennes gunst torde stå klart. Efter att hon förlorade den interna maktkampen inom S gav hon sig in i fastighetsbranschen. Borde underlätta tillståndsprocesserna.
Vad är det här för hemsk kommun? ?
 
Om vi bara såg till att buset fick ett ordentligt straff i en spartansk cell på vatten och bröd så kunde vi nog ge pensionärerna en dräglig tillvaro, men det är ju inhumant att behandla grovt kriminella så som de förtjänar... Lättare att behandla åldringarna på det viset, de är ju fysiskt oförmögna att kämpa emot... Tragiskt är bara förnamnet.

God jul på er!
 
Vad är det här för hemsk kommun? ?
Vågar man säga det?

Alla som prisar kommunal äldrevård borde förpassas dit, eller åtminstone göra ett studiebesök.

Man skulle vilja visa de äldre hur man fjäskar för alla de försörjer med förkrympta pensioner efter att de facto ha byggt landet. Nästa höjning är 1% för de som arbetat. De andra får 9%.
 
Last edited:
Om vi bara såg till att buset fick ett ordentligt straff i en spartansk cell på vatten och bröd så kunde vi nog ge pensionärerna en dräglig tillvaro, men det är ju inhumant att behandla grovt kriminella så som de förtjänar... Lättare att behandla åldringarna på det viset, de är ju fysiskt oförmögna att kämpa emot... Tragiskt är bara förnamnet.

God jul på er!
God Jul och det sjuka är att det är en icke pk åsikt du uttrycker där, det är en typisk sådan fråga där alla tycker likadant men ingen får tycka så.
 
Apropå kommunal äldrevård, de som har det idag kan föga göra, men alla vi som har några år kvar kan faktiskt det. Ställ er i kö till de äldreboenden ni vill bo på nu, samt era eventuella barn.
Vi vet alla hur illa det kommer vara, nu är då man kan påverka.
 
Egentligen borde finnas en marknad för lite lyxigare äldreboende. Kanske mer som något slags pensionat för dom som vill ha en bekväm tillvaro på äldre dagar och är beredda att slanta upp egna pengar.
 
Egentligen borde finnas en marknad för lite lyxigare äldreboende. Kanske mer som något slags pensionat för dom som vill ha en bekväm tillvaro på äldre dagar och är beredda att slanta upp egna pengar.

Det kallas kryssningar....

Lös en biljett för priset av ett äldreboende och åk jorden runt med god mat, städning, tvätt och en bra sjukvårdsavdelning
 
Menar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Skillnad på seniorboende o äldreboende - det första är hyresrätt o kostar rejält om det är bra + kö
Det andra hamnar du på om kommunen tycker så - men låt säga att du bor på seniorboende och inte får komma in på äldreboende - då får du hemvård. Dvs du betalar hyra för där du bor o sedan tillägg för hemvård. Ligger det då ett äldreboende i samma hus så får alla i princip samma service

Seniorboendet på skylten sägs vara mycket bra - huset ser ut som andra bilden
Äldreboendet är också bra, men dit kommer man via kommunplacering

https://seniorval.se/seniorboende/goteborg/allardhuset- tredje bilden
Även detta skall vara bra
udda i sammanhanget är att båda husen ligger på samma gata - ca 500m från varandra
1703540594143.png

1703541429961.png
1703541550308.png
 
Menar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Bekymret med seniorboende är att du vill inte bo där förrän du helt plötsligt har behovet - men kötiden är troligen oändlig så medan du väntar får du sunkig hemvård o har du otur så blir du så j-la gammal att du till slut får plats på ett äldreboende och då är chansen att få plats på äldreboendet ovan lika med noll/nada/niente
 
Menar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Jag menar att det finns den sortens boende, har inte detaljstuderat marknaden men Blomsterfonden är ju en stiftelse man får tillträde till baserat på år i kö samt betalning så det är väl något åt det hållet. Jag betalar mitt medlemskap dit för om jag bor i Sverige kommer jag inte vilja bo på ett kommunalt äldreboende, eller inte vara utan valfriheten i alla fall. Min son är också medlem, han fick det när han fyllde ett. Hans kära mor tyckte jag var fånig minns jag, skrattar bäst som skrattar sist svarar jag på det.


Seniorboende med hemtjänst är ju också ungefär som en hyresrätt. Servicehus tror jag det heter, det finns sådana som ser nice ut.

Här är ett som verkar fint men också lite pretentiöst

 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top