Sverige idag..

När jag pluggade 2004 så kom en massiv invasion av indier och pakistanier. Det var på tiden när det var gratis att läsa på universitet även för dom utanför EU.
Vi upptäckte att de saknade grundläggande praktiska kunskaper för att kunna laborera på kurserna, trots rätt utbildning på papperet.
Förklaringen de gav: i hemlandet laborerar man inte själv på kurs. Läraren utför alla moment vid katedern och eleverna får titta på, och förväntas lära sej på så sätt.
Alla som jobbat med invandrade akademiker från nära ekvatorn vet att det är
Mer multikulturellt är bara att hoppas på från Miljöpartiet som gett Miljö en ny betydelse.
View attachment 493047
från unt.se
Självklart censureras gärningsmannen, så jävla Sverige ?
 
Alla som jobbat med invandrade akademiker från nära ekvatorn vet att det är

Självklart censureras gärningsmannen, så jävla Sverige ?
Jag har jobbat ganska mycket med folk från Indien, och det går nog kanske 1 vettig utvecklare på 100 därifrån, vilket är sämre än de kanske 5 på 100 för svenskar. :hihi
Det mest intressanta meningsutbytet jag hade med en utvecklare därifrån var att en grundläggande programmeringsdetalj var för svår och de hade ingen lust att lära sig sånt så därför skulle vi göra en sämre lösning.
 
Jag har jobbat ganska mycket med folk från Indien, och det går nog kanske 1 vettig utvecklare på 100 därifrån, vilket är sämre än de kanske 5 på 100 för svenskar. :hihi
Det mest intressanta meningsutbytet jag hade med en utvecklare därifrån var att en grundläggande programmeringsdetalj var för svår och de hade ingen lust att lära sig sånt så därför skulle vi göra en sämre lösning.
På något sätt har indier fått någon typ av bra rykte eller är det slut med det nu? Har en kompis som jobbar på ett av de stora tech bolagen och de skulle ett tag bara ha indier och de fick enorma löner men var helt värdelösa.

På något sätt tycker jag det är sjukt kul faktiskt.
 
På något sätt har indier fått någon typ av bra rykte eller är det slut med det nu? Har en kompis som jobbar på ett av de stora tech bolagen och de skulle ett tag bara ha indier och de fick enorma löner men var helt värdelösa.

På något sätt tycker jag det är sjukt kul faktiskt.

Hela tanken med Indier var väl att outsourcsa till Indien och betala Indiska löner?

En Indier I Sverige med avtalsenlig lön och föräldraledigt/VAB är väl ingen vits?
 
På något sätt har indier fått någon typ av bra rykte eller är det slut med det nu? Har en kompis som jobbar på ett av de stora tech bolagen och de skulle ett tag bara ha indier och de fick enorma löner men var helt värdelösa.

På något sätt tycker jag det är sjukt kul faktiskt.
Bland fotfolket har de aldrig haft bra rykte. Däremot chefer och inköpare gillar att man får två för en.
 
Hela tanken med Indier var väl att outsourcsa till Indien och betala Indiska löner?

En Indier I Sverige med avtalsenlig lön och föräldraledigt/VAB är väl ingen vits?
Det har varit brist på kodapor i sådär 20 år, så vilka jävla stolpskott som helst kan jobba i yrket. Nu verkar det ha saktat in iofs, men fortfarande...
Det finns någon sorts massuppfittning bland mellanchefer att alla utvecklare är lika mycket värda, medans det är lite mer som med hantverkare. Har du en kass hantverkare så blir det merjobb för de duktiga.
 
Moralens bottenskrap?

"Enligt EU-parlamentarikern Heléne Fritzon (S) låg det borttagna kravet i linje med vad Socialdemokraterna drivit.

”Småhusägare kan nu dra en lättnadens suck efter de skräckkampanjer som förts i frågan. Slopandet av obligatoriska renoveringskrav är en stor förhandlingsframgång”, skrev hon i en kommentar till TT.

Men röstningsprotokollet från den 14 mars visar att Fritzon och övriga svenska Socialdemokrater röstade för ståndpunkten där tvångsrenoveringar ingick."
 
Lögn, förbannad lögn, statistik och dn
1702243733671.png
Citat:
Är det rimligt för en kommun att kräva att få betala mindre än 27 000 kronor till en kvalificerad undersköterska som söker sig till en kommun som hävdar att det råder skriande arbetskraftsbrist?

 
Det sköter ju facket :rofl
:rofl
Med tanke på att de har utbildade förhandlare kan man ju tycka det. Men är man riktigt duktig och värdefull för företaget har man mer hävarm att påverka sin egen lön än facket har. =Plus att man höjer lönen mycket mer geno9m att byta jobb. Iaf tills man befinner sig på bortändan av normalfördelningskurvan.
 
:rofl
Med tanke på att de har utbildade förhandlare kan man ju tycka det. Men är man riktigt duktig och värdefull för företaget har man mer hävarm att påverka sin egen lön än facket har. =Plus att man höjer lönen mycket mer geno9m att byta jobb. Iaf tills man befinner sig på bortändan av normalfördelningskurvan.

Jag var sarkastisk, det är ju ganska tydligt att facken i Sverige har lyckats ganska dåligt i förhållande till andra länder med bra utbildning för folket.
 
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
 

Bifogat

  • IMG-20231211-WA0003.jpg
    IMG-20231211-WA0003.jpg
    137.9 KB · Visningar: 44
Zooma in handen.

Vem tar ens svart nagellack och Dracula rock på Nobelfesten, knappt Marilyn Manson skulle ha så dålig smak.
Passande outfit. Hade det varit någon annan kunde man kanske tro att det fanns en viss distans. Nu, inte så mycket. Vad är det förresten hon har på kinden, pringles?

Har nobelfesten blivit maskerad?
:alicebahkuhnke
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top