Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.

Det som är så bra med moral är att våra beslutsfattare har dubbel....
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.
Låter som den så kallade jämställdheten. Det ska kvoteras in kvinnor i styrelser men detsamma gäller inte för gruvarbetare och sopåkare
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sonen fick nu sin första möte med äkta mångkultur, på besök i stadsnära badhus blev han och hans åttaåriga klasskamrater frågan i bastun av MENA/A gäng om de är rassar.

Som tur är var klassens lätt mest utmanande dampbarn närvarande som kontrade med att fråga om de, som frågade, är araber.
????

Men fatta sjukt det är, ursprungsbefolkningens små barn måste besvara arabiska/ottomanska män om de är "rassar".
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Låter som den så kallade jämställdheten. Det ska kvoteras in kvinnor i styrelser men detsamma gäller inte för gruvarbetare och sopåkare

Ja fy fan vad skönt det är att slippa se sånt där.
Jag har suttit på möten och hört hur dom pratat om att det måste anställas kvinnliga maskiningenjörer och även som professorer för att det inte var 50% kvinnor. När jag påpekade att bara 20% av maskiningenjörerna som utbildades var kvinnor så var svaret att det behövdes ändå signalpolitiskt för att det skulle tydligen leda till att fler unga kvinnor sökte sig till utbildningar som maskiningenjörer.
Sen hade jag iofs en bra professor som ställde frågan om hur det skulle bli på avdelningen ifall han råkade kvotera in en muslim som vägrade skaka hand med kvinnor...
Nej, nåt sånt skulle ju aldrig kunna ske tyckte pk-drevet.

Jag märkte också skillnaden när man sökte till en konsultfirma. Som man så var konsultfirmorna skitintresserade men inte när man sökte direkt till industrin för samma arbetsuppgifter. Jag drog slutsatsen att det återigen handlade om kvoteringsproblematik. Som inhyrd konsult syns det inte mannen i statistiken.

Det enda roliga i den här kråksången är väl att dessa woke-människor lägger ju krokben för sina egna företag och kommer ju varje dag förlora lite gentemot de företag som bara söker till kompetens oavsett kön.

Nu söker sig ju mer kvinnor faktiskt frivilligt till industrin och liknande eftersom de inser att det är både bättre betalt och bättre personalvård än på statliga och kommunala arbetsplatser där det traditionellt jobbat flest kvinnor.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte Sverige men ändå så typiskt i tiden...


Naturligtvis har kvinnor bättre uthållighet det visar sig ju i all uthållighetsidrott hur dom utklassar männen. Eller kanske inte...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte Sverige men ändå så typiskt i tiden...


Naturligtvis har kvinnor bättre uthållighet det visar sig ju i all uthållighetsidrott hur dom utklassar männen. Eller kanske inte...
Se även det med all rätta bespottade propaganda-/kulturkriget på svt.

Obs två olika propagandaserier, ingen brydde sig om den första kanske.
 

Bifogat

  • Screenshot_20231113_135841_SVT Play.jpg
    Screenshot_20231113_135841_SVT Play.jpg
    768.8 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_135727_SVT Play.jpg
    Screenshot_20231113_135727_SVT Play.jpg
    718.8 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_133927_Google.jpg
    Screenshot_20231113_133927_Google.jpg
    743.9 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_130512_Facebook.jpg
    Screenshot_20231113_130512_Facebook.jpg
    606.9 KB · Visningar: 14

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inte bara jag som tycker att efter 5 minuter av Rapport är det lika bra stänga av.
1701334945694.png
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Var väl bara en tidsfråga innan detta skulle ske och vi har nog bara sett början på eländet. Redan idag lär nog en LLM vara betydligt bättre än de flesta människor på att författa denna typ av kvalificerat ordbajseri. I och med att beviljandet av dessa bidrag är en bedömningsfråga och man känner till kriterierna de utgår ifrån är det ju rätt lätt dessutom. Skulle i princip gå att skapa ett företag vars affäsidé är att göra denna typ av ansökningar åt andra. Sen använder de en AI-modell som de förfinar baserat på resultaten av en stor mängd tidigare ansökningar. Skulle nästan vara förvånande om sådana företag inte redan finns.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Var väl bara en tidsfråga innan detta skulle ske och vi har nog bara sett början på eländet. Redan idag lär nog en LLM vara betydligt bättre än de flesta människor på att författa denna typ av kvalificerat ordbajseri. I och med att beviljandet av dessa bidrag är en bedömningsfråga och man känner till kriterierna de utgår ifrån är det ju rätt lätt dessutom. Skulle i princip gå att skapa ett företag vars affäsidé är att göra denna typ av ansökningar åt andra. Sen använder de en AI-modell som de förfinar baserat på resultaten av en stor mängd tidigare ansökningar. Skulle nästan vara förvånande om sådana företag inte redan finns.

Ja, det krävs nästan en maskin för att kunna ordbajsa så skamlöst som det helst ska vara.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Går ju redan idag att skapa en egen variant av ChatGPT. Skulle i princip gå att optimera den för att kunna uppfylla alla tänkbara politiska värdegrundsmål samtidigt som den är baserad på allt möjligt man själv skrivit tidigare. Då kan man låta all kommunikation gå via den så är man i princip oövervinnerlig sen ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går ju redan idag att skapa en egen variant av ChatGPT. Skulle i princip gå att optimera den för att kunna uppfylla alla tänkbara politiska värdegrundsmål samtidigt som den är baserad på allt möjligt man själv skrivit tidigare. Då kan man låta all kommunikation gå via den så är man i princip oövervinnerlig sen ?
Finns en GPT utan säkerhetsspärrarna på huggingface om man vill testa.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sonen fick nu sin första möte med äkta mångkultur, på besök i stadsnära badhus blev han och hans åttaåriga klasskamrater frågan i bastun av MENA/A gäng om de är rassar.

Som tur är var klassens lätt mest utmanande dampbarn närvarande som kontrade med att fråga om de, som frågade, är araber.
????

Men fatta sjukt det är, ursprungsbefolkningens små barn måste besvara arabiska/ottomanska män om de är "rassar".

Så... var det araber? :unsure::crash
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Går ju redan idag att skapa en egen variant av ChatGPT. Skulle i princip gå att optimera den för att kunna uppfylla alla tänkbara politiska värdegrundsmål samtidigt som den är baserad på allt möjligt man själv skrivit tidigare. Då kan man låta all kommunikation gå via den så är man i princip oövervinnerlig sen ?

Gör en populistisk vindflöjel som vinner valet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Gör en populistisk vindflöjel som vinner valet.
Det är alldeles för trivialt - det gör ju redan politikerna. När det börjar bli riktigt farligt är snarare när tekniken används för att manipulera sig in ordentligt hos människor baserat på preferenser och värderingar osv. Har ju redan använts för manipulation i tidigare val runt om i världen, men då enbart genom hur urvalet av vilket innehåll som visas för människor i sociala medier skräddarsys baserat på personlig data. Nästa steg är även att det produceras unikt innehåll för varje individ baserat på allt som går att ta reda på om den personen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Miljöpartiklarna har upptäckt att dom behöver en basinkomst ! För att inte dö ut ?
1701538785033.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Från gp.se idag
1701607220817.png
Från texten:
För två år sedan konstaterades i en utredning att 14,6 miljarder kronor årligen försvinner i felaktiga bidragsutbetalningar. Det kan jämföras med Finland där det samma år försvann 100 miljoner kronor i fusk.
Exempel på infiltration
 
Last edited:
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top