Sverige idag..

Ja och det är just denna förändring som jag tänker att S skulle bygga sitt maktspel kring. Bygger på att M så småningom blir allt mer nervösa och frustrerade över att de tappar till SD och blir ett lydparti till dem, så de börjar söka sätt att profilera sig. Även resultatet i kommande EU-val kan ha stor betydelse. Vad händer till exempel om MED lyckas bra där - det är ju ett val där man kan rösta mer "riskfritt" på dem och där vi sett flera tidigare exempel på småpartier som gjort väldigt bra val.
Fast det är ju huvudsakligen från S som SDs väljare kommer, med M som god tvåa.
 
Fast det är ju huvudsakligen från S som SDs väljare kommer, med M som god tvåa.
Hörde någon analys häromdagen som menade på att det var framför allt i början man tog väljare från S, numera tar man mer från M.

Skulle tro att M nu tappar åt två håll - män som går från M till SD och kvinnor som går från M till S.
 
Omvändelse under galgen innan korthuset faller?
Det man kan fråga sig är varför man skall ge förtroende till samma människor som ställt till med problemet och där dess framträdande personer fortfarande i detta nu ljuger och försöker mörka vad de själva aktivt bidragit till.



 

Bifogat

  • Screenshot_20231127_071116_Chrome.jpg
    Screenshot_20231127_071116_Chrome.jpg
    650.2 KB · Visningar: 25
Nu har några som kallar sig Muslimska samverkangruppen lagt sig i käbblet och menar att det är jobbigt för alla muslimer att SD vill sätta stopp för antisemitism, homofobi och terror. Intressant, så långt gick ju inte SD i sitt resonemang så frågan nu är ju om man skall lita på SD eller muslimerna rörande tolkningen av islam.
 
Hur gör dom när dom kollar att deklarationen stämmer?

Ringer dom upp kunderna och frågar "Stämmer det att du knullade Rosita i 27 minuter för 1500:- den 28/4 i år?
Antingen åker hon dit för skattefusk, eller så åker du dit för sexköp"
Läs förhöret med Niclas Wahlgren, där framkommer ganska tydligt hur samtalet om samlaget bedrivs.
 
Hur gör dom när dom kollar att deklarationen stämmer?

Ringer dom upp kunderna och frågar "Stämmer det att du knullade Rosita i 27 minuter för 1500:- den 28/4 i år?
Antingen åker hon dit för skattefusk, eller så åker du dit för sexköp"
Det är väl bara att ha en kamera i rummet och spela in det som porrfilm så vips är det lagligt. :hihi Eller kalla det "sexterapi".
 
Det är väl bara att ha en kamera i rummet och spela in det som porrfilm så vips är det lagligt. :hihi Eller kalla det "sexterapi".

Jag tror inte det funkar faktiskt, jag har för mig att jag har läst om något sådant upplägg som inte gick vägen, det enda det ledde till var ett bra bevisläge för sexköp.

Däremot verkar ju kvinnor kunna betala för att få yxhugget gnuggat professionellt.
Yoni massage kallas det
 
Jag tror inte det funkar faktiskt, jag har för mig att jag har läst om något sådant upplägg som inte gick vägen, det enda det ledde till var ett bra bevisläge för sexköp.

Däremot verkar ju kvinnor kunna betala för att få yxhugget gnuggat professionellt.
Yoni massage kallas det

Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.
 
Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.

Det som är så bra med moral är att våra beslutsfattare har dubbel....
 
Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.
Låter som den så kallade jämställdheten. Det ska kvoteras in kvinnor i styrelser men detsamma gäller inte för gruvarbetare och sopåkare
 
Sonen fick nu sin första möte med äkta mångkultur, på besök i stadsnära badhus blev han och hans åttaåriga klasskamrater frågan i bastun av MENA/A gäng om de är rassar.

Som tur är var klassens lätt mest utmanande dampbarn närvarande som kontrade med att fråga om de, som frågade, är araber.
????

Men fatta sjukt det är, ursprungsbefolkningens små barn måste besvara arabiska/ottomanska män om de är "rassar".
 
Låter som den så kallade jämställdheten. Det ska kvoteras in kvinnor i styrelser men detsamma gäller inte för gruvarbetare och sopåkare

Ja fy fan vad skönt det är att slippa se sånt där.
Jag har suttit på möten och hört hur dom pratat om att det måste anställas kvinnliga maskiningenjörer och även som professorer för att det inte var 50% kvinnor. När jag påpekade att bara 20% av maskiningenjörerna som utbildades var kvinnor så var svaret att det behövdes ändå signalpolitiskt för att det skulle tydligen leda till att fler unga kvinnor sökte sig till utbildningar som maskiningenjörer.
Sen hade jag iofs en bra professor som ställde frågan om hur det skulle bli på avdelningen ifall han råkade kvotera in en muslim som vägrade skaka hand med kvinnor...
Nej, nåt sånt skulle ju aldrig kunna ske tyckte pk-drevet.

Jag märkte också skillnaden när man sökte till en konsultfirma. Som man så var konsultfirmorna skitintresserade men inte när man sökte direkt till industrin för samma arbetsuppgifter. Jag drog slutsatsen att det återigen handlade om kvoteringsproblematik. Som inhyrd konsult syns det inte mannen i statistiken.

Det enda roliga i den här kråksången är väl att dessa woke-människor lägger ju krokben för sina egna företag och kommer ju varje dag förlora lite gentemot de företag som bara söker till kompetens oavsett kön.

Nu söker sig ju mer kvinnor faktiskt frivilligt till industrin och liknande eftersom de inser att det är både bättre betalt och bättre personalvård än på statliga och kommunala arbetsplatser där det traditionellt jobbat flest kvinnor.
 
Inte Sverige men ändå så typiskt i tiden...


Naturligtvis har kvinnor bättre uthållighet det visar sig ju i all uthållighetsidrott hur dom utklassar männen. Eller kanske inte...
 
Inte Sverige men ändå så typiskt i tiden...


Naturligtvis har kvinnor bättre uthållighet det visar sig ju i all uthållighetsidrott hur dom utklassar männen. Eller kanske inte...
Se även det med all rätta bespottade propaganda-/kulturkriget på svt.

Obs två olika propagandaserier, ingen brydde sig om den första kanske.
 

Bifogat

  • Screenshot_20231113_135841_SVT Play.jpg
    Screenshot_20231113_135841_SVT Play.jpg
    768.8 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_135727_SVT Play.jpg
    Screenshot_20231113_135727_SVT Play.jpg
    718.8 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_133927_Google.jpg
    Screenshot_20231113_133927_Google.jpg
    743.9 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20231113_130512_Facebook.jpg
    Screenshot_20231113_130512_Facebook.jpg
    606.9 KB · Visningar: 14
Inte bara jag som tycker att efter 5 minuter av Rapport är det lika bra stänga av.
1701334945694.png
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top