Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?
Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.
Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.
www.svt.se
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?
Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.
Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.
Pisa-undersökningen: Svenska elever presterar sämre
Kunskapsnivån i matematik, läsförståelse och naturvetenskap hos landets 15-åringar har sjunkit, enligt resultatet från Pisa-undersökningen 2022. – Det har aldrig varit ett större tapp i matematik och läsförståelse. Det är historiskt, säger arbetsmarknads- och integrationsministern Johan Pehrson...