Jag tycker det resonemanget missar poängen fullständigt, jag har förstått diskussionen som att den handlar om våldsbejakande islam, inte bygglov och äganderätt. Vill vi ha våldsbejakande islamistiska rörelser i vårt land eller inte och vad gör vi åt dem när de etablerat sig är frågan.För min egen del tycker jag folk ska få bygga nästan vad dom vill på sin egen mark. Vill man styra över marken runt omkring sig så får man helt enkelt köpa marken själv.
Man kan ju tänka sig en kompromiss förstås, moskeerna behöver inte rivas, de kan förstås överlåtas till skånska grisbönder också.

