Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Va inte vattenbuffeln en Suzuki 2-taktare, om jag minns rätt 750 kubik?
Menar att också cx har fått axla denna titel men den du nämner var först.

Om minnet inte bedrar kallas den "vanliga" cx för "plastgrisen" pga sitt lykthus.

@Pledians ,(många trevliga och udda reseskildringar, inte minst den när han började med mc, i Indien!), på forumet kallade sin "sporthoj". Han klöv en älg med den och antog titeln "älgklyvaren".

Första CX500 brukar kallas plastgris vilket jag anser vara en förolämpning mot både grisar och plast.
CX500 Custom kallas ibland Vildsvinet, kul, så länge du inte är ett vildsvin...

Känns märkligt att denna ligger kvar :va
Kan det vara för att den hamnat under "snöskotrar" ?
Nåja, nu vet ni var den finns att hämta!

View attachment 491160

Nej, även om den förvisso kan köras på snö så är det fel säsong. Norrlänningarna har bara snöskoter i huvudet nu.
Antalet MC-entusiaster i norr som köper en sån där av kuriosa och nostalgiska skäl är väldigt få.
Det är dessutom generellt året runt låg omsättning på motorcyklar i norr oavsett antal hjul.
Säljaren ska nog ha en stor portion tur om han ska hitta rätt entusiast som köper den där.

Vill man sälja den där snabbt i Norrbotten så får man nog räkna med att gå ner i pris tills priset är konkurrenskraftig mot andra liknande lekfordon. Halva priset så köps den kanske av någon gubbe som behöver en fiskemoped.

Eller exportera den söderut...

Känns märkligt att denna ligger kvar :va
Kan det vara för att den hamnat under "snöskotrar" ?
Nåja, nu vet ni var den finns att hämta!

View attachment 491160
För mycket pengar för en leksak som inte kommer kunna användas på gatan. Spara pengar och köp en sån här istället. Lika rolig i sandlådan och mycket billigare.

För mycket pengar för en leksak som inte kommer kunna användas på gatan. Spara pengar och köp en sån här istället. Lika rolig i sandlådan och mycket billigare.
Jag har ju inte det bekymret.
För det första så finns det otroligt många fina ställen där jag kan köra den, jag har långt till "gatan".
Och för det andra så tycker jag att det är jättetråkigt att spara pengar.....alltså bland det tråkigaste jag vet. :giggle:

Vänta, vänta, vi är väl inte klara med Plastgrisen än? Turbon och Eurosporten är nämligen utrustade med jordklotets snyggaste instrumentering! :kär
View attachment 491137
Jag testkörde en såndär en gång, och de är väldigt välkammade med. Motorn är ju på intet sätt yster, men resten av hojen är som att köra en modern sporttourer i hur den uppför sig typ. Lite tung, lite hög vikt men hyfsat neutralt beteende och hittar inte på något konstigt allt när man kör.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back