Vad fick dig att le idag?

Du har ju inte kört me osten däcket är nytt, dom kommer ju sitta kvar om 100 år :rofl

Var det med vanligt superlim?

Ja, eftersom Loctite 496 är ett cyanolim så tyckte jag det vara enklare att åka till macken och köpa superlim. Och valde det som härdade långsammast.

När jag körde RC-bilar använde vi också cyanolim för att limma fast däcken på fälgarna. Samma princip, fälgen är hård och gummit flexar så limmet ligger stumt på plats.

Ja, eftersom Loctite 496 är ett cyanolim så tyckte jag det vara enklare att åka till macken och köpa superlim. Och valde det som härdade långsammast.

När jag körde RC-bilar använde vi också cyanolim för att limma fast däcken på fälgarna. Samma princip, fälgen är hård och gummit flexar så limmet ligger stumt på plats.

Ja de kan vara så att det finns standardlim som bondar lika hårt som speciella gummilim , finns ju lite trögare/segare varianter som sagt.

Ja de kan vara så att det finns standardlim som bondar lika hårt som speciella gummilim , finns ju lite trögare/segare varianter som sagt.

Gummi mot gummi funkar ju inte med cyanolim, då blir det exakt de problem du beskrev med ett cyanolim som smulas sönder när gummit flexar.

Vulkanisering mot stål låter sig inte heller göras så bra.

Gummi mot gummi funkar ju inte med cyanolim, då blir det exakt de problem du beskrev med ett cyanolim som smulas sönder när gummit flexar.

Vulkanisering mot stål låter sig inte heller göras så bra.

Vi limmade skarven på dörrlisten (gummi mot gummi) på Volvo med cyanakrylat.
Jag har sett såna dörrlister som har använts i tretti år som fortfarande sitter ihop i skarven

Jag håller med dig om att det inte är optimalt och att det blir en förhårdning och egentligen borde vulkas ihop, men det funkade

Vi limmade skarven på dörrlisten (gummi mot gummi) på Volvo med cyanakrylat.
Jag har sett såna dörrlister som har använts i tretti år som fortfarande sitter ihop i skarven

Jag håller med dig om att det inte är optimalt och att det blir en förhårdning och egentligen borde vulkas ihop, men det funkade
Det måste ha varit på den gamla onda tiden.
På V70 har dom övergått till gummilist på blåtand...
(Gäller även stora delar av inredningen...)

Bilden är 3år gammal, här har du en 3 minuter gammal bild.

View attachment 490783
Det får mig att tänka på Mitch Hedberg som hade ett skämt om folk som sa ”Här är en bild på mig när jag var yngre.”, varpå han svarade ”alla bilder på dig är från när du var yngre. Hade du haft en bild från när du var äldre så hade det varit något jag faktiskt ville se.”

(Fritt översatt ur minnet.)

Last edited:
Hah. Vilken snubbe.
26 wins
0 losses.

media%2FF8cevWeXQAAbUaw.jpg

Jag har ett litet udda intresse att köra, en för mig, trevlig motorcykel på krokiga vägar, inte bara fantisera om det! :hihi
Så ljudet ur en coolfiberdämpare fick mig att le idag! :kär
Du är, för att citera ur Blockettråden, helt enkelt "Unik"!

Hellre köra hoj än att sitta inne och kasta paj på Internet...? :va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...