Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Googlade och Viragon har tydligen en fejkad bakre krök, men en äkta cylinder. Mystiskt. Men ja jag såg faktiskt en äkta bakre fejkcylinder på en 125 kinatwin för 10-15 år sen!
Hur funkar det? Den har två burkar i V-form o måste väl då ha två separata grenrör??? Har du någon bild?

Grottade mig vidare på youtube - finns en kille som river o bygger ihop motorn och där ser man tydligt att bakre cylinder blåser ut bakåt, så kröken är nog äkta

Last edited:
Väldigt underlig historik på fordonen
Firebladen - hur f-n får man ihop 1000 mil på 20 dagar på en obessad hoj? (svaret är givetvis att instrumentet är bytt, men ändå)View attachment 490421
748R - besiktigad 2005, avställd 8 år senare. Kört obesiktigat? Visst, det går det också
View attachment 490424

Ännu märkligare är väl att från 2005 till efterföljande besiktning 2022 har han kört 12 mil baklänges.

Är det här någon Ducatigrej?
Flertal av hojarna hade den här lösningen
View attachment 490434

Stoppie-Nix™

Billigaste bromskraftsreduceraren på Blocket: enkel att montera, syns knappt och ger dig den trygghet du behöver för att undvika pinsamma rundslagningar vid rödljus längs stadens boulevarder.

Finns i genomfärgad svart och opaliserad vitt. Beställ ett set om 150 st redan idag för endast 899.- Gratis frakt om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev!

Stoppie-Nix™

Billigaste bromskraftsreduceraren på Blocket: enkel att montera, syns knappt och ger dig den trygghet du behöver för att undvika pinsamma rundslagningar vid rödljus längs stadens boulevarder.

Finns i genomfärgad svart och opaliserad vitt. Beställ ett set om 150 st redan idag för endast 899.- Gratis frakt om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev!
Länk?

Jag har sett en moppe där dom hade tagit bort handtagsskruven och satt en backspegel i hålet som höll armen.

Det var förvisso bara till kopplingen, men den hade ändå nästan nött av backspegelns gängade del

Asså bilhandlare... De skall inte syssla med motorcyklar. Det blir inte bra.
En BMW 120 R 0 RS? Det är ju bara att läsa innantill vad hojen har för beteckning.

Det är visserligen inget nytt, men varför lär de sig inte? Dyslexi, kanske? Fast då borde man kanske ta hjälp med korrekturläsning. Eller mer troligt bara slarv? För längre ned i annonsen skriver man "Denna bilen påverkas inte utav bonus/malus. Den här bilen kan du beställa direkt på vår hemsida."

Suck!

1696749806818.png

Asså bilhandlare... De skall inte syssla med motorcyklar. Det blir inte bra.
En BMW 120 R 0 RS? Det är ju bara att läsa innantill vad hojen har för beteckning.

Det är visserligen inget nytt, men varför lär de sig inte? Dyslexi, kanske? Fast då borde man kanske ta hjälp med korrekturläsning. Eller mer troligt bara slarv? För längre ned i annonsen skriver man "Denna bilen påverkas inte utav bonus/malus. Den här bilen kan du beställa direkt på vår hemsida."

Suck!

View attachment 490559

Rubriken känns som en blandning av modellbeteckning och en blodgrupp.

Många härliga ordkombinationer i denna:
"Började med bobberbygge"
"Nu har jag inte tid för att fortsätta"
"2013 slog jag i motorns undersida och den började droppa olja, gjorde rent allt och limmade på en skyddande plåt på undersidan"

”2013 slog jag i motorns undersida och den började droppa olja, gjorde rent allt och limmade på en skyddande plåt på undersidan och har använt mc:n varje år sedan dess utan problem eller att oljan minskat.”
Undra om han bytt olja nångång sen dess då ? ?

”2013 slog jag i motorns undersida och den började droppa olja, gjorde rent allt och limmade på en skyddande plåt på undersidan och har använt mc:n varje år sedan dess utan problem eller att oljan minskat.”
Undra om han bytt olja nångång sen dess då ? ?
Precis vad jag tänkte! Han kanske inte har något sätt att tömma ut oljan sedan han limmade fast en plåt över oljetråget?

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back