Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är i alla fall ställt bortom allt rimligt tvivel varför personen i fråga gick i personlig konkurs :lol
En hel hög av italienare som kröns av en KTM på toppen, gissar att han kunde försörja en hyfsad braskamin med underhållsfakturorna i alla fall.
Nåja.....det kanske var värt det, skuldsanering finns som en lösning.
Har han gått i personlig konkurs så var inte skuldsanering ett alternativ.

Inte blocket, men någon här kanske kan göra ett fynd!?
Fanns ju mer grejer där....!

Fanns ju mer grejer där....!

Okej, så de säljer alltså en 1098S utan kåpor och kåpor till en 1098S separat? Smart!

Har han gått i personlig konkurs så var inte skuldsanering ett alternativ.
Fan...off topic, men var tvungen att kolla upp detta lite, eftersom jag alltid lever på gränsen av mina tillgångar:

"Personlig konkurs är ganska ovanligt. Problemet med personlig konkurs är att skulderna inte försvinner, och inte heller betalningsskyldigheten för dem. Därför är det vanligare att fysiska personer ansöker om skuldsanering."

Så....tråkigt läge.... :3freak

Fan...off topic, men var tvungen att kolla upp detta lite, eftersom jag alltid lever på gränsen av mina tillgångar:

"Personlig konkurs är ganska ovanligt. Problemet med personlig konkurs är att skulderna inte försvinner, och inte heller betalningsskyldigheten för dem. Därför är det vanligare att fysiska personer ansöker om skuldsanering."

Så....tråkigt läge.... :3freak
Ja, helt klart inte önskvärt läge. Det är ju inte bara så att skulderna blir kvar, man får ju inverkan på att ingå avtal och sånt med. Och antagligen blir det svårt att starta företag i framtiden med.
Personlig konkurs är något man vill undvika så långt det överhuvudtaget är möjligt. Det är bättre att försöka få till någon uppgörelse med borgenärerna för att betala av en delmängd och sedan skriva av skulden, även om de absolut under inga omständigheter vill göra det så är det antagligen bättre för dem att gå den vägen än att få inga pengar.

Okej, så de säljer alltså en 1098S utan kåpor och kåpor till en 1098S separat? Smart!
Men dåligt beskrivet vad en del saker är till. Man får chansköpa :) Det mesta verkar vara i lika dåligt skick som säljarens ekonomi.

Inte från Blocket men jag tycker det passar ämnet. Ett flertal motorcyklar som säljs efter en personlig konkurs.

Har tipsats om här ett par gånger innan. Hade det inte varit så långt bort så hade jag det kunnat vara värt en chansning!

Har tipsats om här ett par gånger innan. Hade det inte varit så långt bort så hade jag det kunnat vara värt en chansning!

Jo, men somliga priser...

Duke 125 med 1600 mil på mätaren och påhittat "marknadsvärde" om 35' ligger på 28.000 + 5% kommission.

På en auktion!
På en auktion där det inte finns någon att klaga hos eller ha som motpart om något visar sig vara fel på hojen.
Det är sinnes!

Annat kanske är mer realistiskt - ännu så länge, men hojarna kommer från en personlig konkurs.
...alltså någon som gett upp alldeles.
Vad mer har denne gett upp på?
Varför saknar somliga hojar papper?
Vad krävs för att få igång några av hojarna?

Auktion är självbedrägeriet visualiserat, så alla kan se hur illa det är ställt.

Jo, men somliga priser...

Duke 125 med 1600 mil på mätaren och påhittat "marknadsvärde" om 35' ligger på 28.000 + 5% kommission.

På en auktion!
På en auktion där det inte finns någon att klaga hos eller ha som motpart om något visar sig vara fel på hojen.
Det är sinnes!

Annat kanske är mer realistiskt - ännu så länge, men hojarna kommer från en personlig konkurs.
...alltså någon som gett upp alldeles.
Vad mer har denne gett upp på?
Varför saknar somliga hojar papper?
Vad krävs för att få igång några av hojarna?

Auktion är självbedrägeriet visualiserat, så alla kan se hur illa det är ställt.
Ofta blir det dyrare på auktion än på Blocket, helsnurrigt ju.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande