Kawasaki KLX 230.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jo, det kan nog gå både över och under och i sidled om det vill sig illa. Själv hoppas jag på att våren ska göra henne lite gladare. Då får hon ju åka Royal Enfield genom vackra landskap, och när hon tröttnat på det har vi alltid Miatan att sitta och sova i, det gillar hon. Försöker få henne att plugga till B-kort nu, men det går så där då hon är farligt lat.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jo, det kan nog gå både över och under och i sidled om det vill sig illa. Själv hoppas jag på att våren ska göra henne lite gladare. Då får hon ju åka Royal Enfield genom vackra landskap, och när hon tröttnat på det har vi alltid Miatan att sitta och sova i, det gillar hon. Försöker få henne att plugga till B-kort nu, men det går så där då hon är farligt lat.
B-kort vill man ju ha! Annars blir man ju fast inom stadsgränsen och efter ett tag riskera bli miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik.

Min fru har aldrig suttit på en hoj. Det gick sådär. Bytte till mopeden så det blir lite lättare. Hon kunde köra i ettan, starta och stoppa efter lite träning.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Nej, miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik kommer hon aldrig att bli. Hon är alldeles för bekväm, rent av för lat, att bry sig om sånt tjafs. Dessvärre trivs hon för bra framför datorn och 'jobbet', att 'jobba' hemifrån verkar ha gjort henne ännu bekvämare. Som det mesta handlar det ju om frihet under ansvar, och det är väldigt lätt att glömma bort sig själv.

Jag får helt enkelt ta tillvara på den tiden jag har med min KLX ute i vildmarkerna. Det är här jag trivs bäst, i den friska luften ute i naturen.

IMG_8720.JPG

.. jag får inte glömma lufta min 350 excf också, den behöver frisk luft och motion med.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nej, miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik kommer hon aldrig att bli. Hon är alldeles för bekväm, rent av för lat, att bry sig om sånt tjafs. Dessvärre trivs hon för bra framför datorn och 'jobbet', att 'jobba' hemifrån verkar ha gjort henne ännu bekvämare. Som det mesta handlar det ju om frihet under ansvar, och det är väldigt lätt att glömma bort sig själv.

Jag får helt enkelt ta tillvara på den tiden jag har med min KLX ute i vildmarkerna. Det är här jag trivs bäst, i den friska luften ute i naturen.

View attachment 482945

.. jag får inte glömma lufta min 350 excf också, den behöver frisk luft och motion med.
Otroligt praktisk för verktyg och personförflyttning. Sån skulle Försvarsmakten ha. Minimalt underhåll och tyst.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
4DF9D75A-85BC-4550-A09D-35CD78FC0C1F.jpeg
Smet iväg ca 45 min i vårvädret. Utforskade lite nyligen tillmosade skogsbilvägar runt knuten. Det håller på och avverkas i krokarna så mycket är rejält sönderkört av skogsmaskiner.

var så klart tvungen att avsluta turen med att besiktiga en liten åker. Hade nog sluppit tvätta annars… ?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Förresten. Seat concepts-sadeln är så jevla bra. Värt de typ 10 % av hela hojens pris för att slippa få ont i arselet efter 10 minuter.

Filipin-ljuddämparen brölar så det är lite pinsamt men inte fullt för högt för föraren. Med en dB killer hade det varit spot on.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nere och fyllde på åteln. Max 25 kilo på pakethållaren är det va?
 

Bifogat

  • InShot_20230613_224741875.jpg
    InShot_20230613_224741875.jpg
    3.9 MB · Visningar: 32
  • 2023-06-12T08_56_c1c65ebd-ded1-4080-939e-6d684b5b78f3_640x480.jpeg
    2023-06-12T08_56_c1c65ebd-ded1-4080-939e-6d684b5b78f3_640x480.jpeg
    53.7 KB · Visningar: 31

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nu är den kass! Äter batteri. Vägrar starta fast den drar runt motorn. Så mycket för Japan. Tur jag har min pålitliga 625 som alltid startar.FB_IMG_6875544036067646742.jpg
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Letade upp tråden för att dela det här klippet. Några killar är ute på djungel-enduro, eller safari, eller vad man kan kalla det, och man ser hur killen på KLXen verkligen kämpar. Och så vilka trånga passager dom har där i djungeln, där finns säkert giftiga småkryp också.

 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Fasen det missade jag ju. Fin gris där.


Men vafasen ... Kan det vara tändstiftet kanske? Eller nån kontakt som halkat ur och hänger? Hojen är ju så enkel så felet borde vara lätt att hitta.
Vetefan. Köpte nytt batteri på Biltema då Yuasan jag köpte för dyra pengar är dött. Den laddar ~13,90volt.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Letade upp tråden för att dela det här klippet. Några killar är ute på djungel-enduro, eller safari, eller vad man kan kalla det, och man ser hur killen på KLXen verkligen kämpar. Och så vilka trånga passager dom har där i djungeln, där finns säkert giftiga småkryp också.

Han kör för sakta... ?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Köpte nytt batteri på Biltema
Biltema har bra batterier. Och deras 80-815 kan rent av vara bättre än originalbatteriet från Yuasa.

Hoppas du får ordning på KLXen. Det är alldeles säkert nåt litet fel bara, fast du inte hittat det. Ta en kopp kaffe och sätt dig vid hojen och känn och kläm lite så kommer du på det.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Laddar 13,9 vid typ alla varvtal så den beter sig ju som en växelströmsgenerator ska göra. Vet inte vad normalt ladd är för KLX men jag kan tänka mig att det är rimligt.

I övrigt så "matade" jag grisarna igår. IMG_20230719_131634533.jpg
 

kkjson

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2022
Hoj
yamaha xt600
Någon som köpt en större bensintank till KXL 230.
Några liter till skulle inte skada.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top