Kawasaki KLX 230

Där är KLXen i sin rätta miljö. Idag ska jag också ut i landsbyggden med min KLX, tror jag ska titta på ett ställe som har dessa långhåriga kossor "highland cattle". Jag tror dom vill se och höra KLX rekreativa motorljud, dom behöver höra det. Dom mår bättre av det ;)

Det är fortfarande originaldäck på. Testade att dubba dem förra året men det gick på skit. Vågade inte köpa så långa dubb för att inte riskera punka så de böjde sig.

Köpte beggade crossdubbdäck till i år men har haft så mycket annat göra på helgerna så jag skippade att kränga på dem för de få dagarna med riktigt vinterväglag vi har i mellansverige.

Ljuddämparen är customgjord av en filipinsk trimverkstad. De tillverkade ett rostfritt helsystem för under tusenlappen. Synd bara att frakten gick på 2 tusenlappar och tullen på en till ?

NCX racing muffler shop hette de. Låter satan och skjuter gnistor så jag måste sätta nån trimbox eller iaf en O2 eliminator som fetar på blandningen lite, går för snålt.

Jo, det kan nog gå både över och under och i sidled om det vill sig illa. Själv hoppas jag på att våren ska göra henne lite gladare. Då får hon ju åka Royal Enfield genom vackra landskap, och när hon tröttnat på det har vi alltid Miatan att sitta och sova i, det gillar hon. Försöker få henne att plugga till B-kort nu, men det går så där då hon är farligt lat.

Jo, det kan nog gå både över och under och i sidled om det vill sig illa. Själv hoppas jag på att våren ska göra henne lite gladare. Då får hon ju åka Royal Enfield genom vackra landskap, och när hon tröttnat på det har vi alltid Miatan att sitta och sova i, det gillar hon. Försöker få henne att plugga till B-kort nu, men det går så där då hon är farligt lat.
B-kort vill man ju ha! Annars blir man ju fast inom stadsgränsen och efter ett tag riskera bli miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik.

Min fru har aldrig suttit på en hoj. Det gick sådär. Bytte till mopeden så det blir lite lättare. Hon kunde köra i ettan, starta och stoppa efter lite träning.

Nej, miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik kommer hon aldrig att bli. Hon är alldeles för bekväm, rent av för lat, att bry sig om sånt tjafs. Dessvärre trivs hon för bra framför datorn och 'jobbet', att 'jobba' hemifrån verkar ha gjort henne ännu bekvämare. Som det mesta handlar det ju om frihet under ansvar, och det är väldigt lätt att glömma bort sig själv.

Jag får helt enkelt ta tillvara på den tiden jag har med min KLX ute i vildmarkerna. Det är här jag trivs bäst, i den friska luften ute i naturen.

IMG_8720.JPG

.. jag får inte glömma lufta min 350 excf också, den behöver frisk luft och motion med.

Nej, miljöpartist med expertkunskaper om miljö och trafik kommer hon aldrig att bli. Hon är alldeles för bekväm, rent av för lat, att bry sig om sånt tjafs. Dessvärre trivs hon för bra framför datorn och 'jobbet', att 'jobba' hemifrån verkar ha gjort henne ännu bekvämare. Som det mesta handlar det ju om frihet under ansvar, och det är väldigt lätt att glömma bort sig själv.

Jag får helt enkelt ta tillvara på den tiden jag har med min KLX ute i vildmarkerna. Det är här jag trivs bäst, i den friska luften ute i naturen.

View attachment 482945

.. jag får inte glömma lufta min 350 excf också, den behöver frisk luft och motion med.
Otroligt praktisk för verktyg och personförflyttning. Sån skulle Försvarsmakten ha. Minimalt underhåll och tyst.

4DF9D75A-85BC-4550-A09D-35CD78FC0C1F.jpeg
Smet iväg ca 45 min i vårvädret. Utforskade lite nyligen tillmosade skogsbilvägar runt knuten. Det håller på och avverkas i krokarna så mycket är rejält sönderkört av skogsmaskiner.

var så klart tvungen att avsluta turen med att besiktiga en liten åker. Hade nog sluppit tvätta annars… ?

Förresten. Seat concepts-sadeln är så jevla bra. Värt de typ 10 % av hela hojens pris för att slippa få ont i arselet efter 10 minuter.

Filipin-ljuddämparen brölar så det är lite pinsamt men inte fullt för högt för föraren. Med en dB killer hade det varit spot on.

Äntligen. Min KLX230 är faktiskt 'Vildsvinshojen', ämnad att utforska natur och djur, och härom veckan fick jag slutligen se mina vilda vänner på nära håll. Förvisso inhägnade men ändå vilda och farliga.

Dom tre .. stora grisarna, från vänster till höger; Schnitzel, Bratwurst, och Melvin.

IMG_9185.JPG

Nere och fyllde på åteln. Max 25 kilo på pakethållaren är det va?

Bifogat

• InShot_20230613_224741875.jpg
    InShot_20230613_224741875.jpg
    3.9 MB · Visningar: 32
  • 2023-06-12T08_56_c1c65ebd-ded1-4080-939e-6d684b5b78f3_640x480.jpeg
    2023-06-12T08_56_c1c65ebd-ded1-4080-939e-6d684b5b78f3_640x480.jpeg
    53.7 KB · Visningar: 31
Nyheter
Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...